1
Vraag
2
Reageer en help mee
Armeen79

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifibooster uitbreidingsset

ik heb een hulpvraag. Ik probeer mijn wifi-netwerk op zolder te verbeteren (dekking is nagenoeg niets), maar heb al meerdere Wi-Fi-sets van ziggo terug moeten sturen. Wellicht bestel ik niet het goede.

ik heb nu in de woonkamer de ziggo modem staan, met daarop aangesloten de media box (tv) en een Wi-Fi booster set. De ontvanger van de Wi-Fi hangt in de meterkast onder de trap, aangezien daar 1) een switch staat met meerdere hardware en 2) ik vanuit de meterkast een ethernet kabel heb naar de zolder.
wat heb ik nu geprobeerd?

• een extra wi-fi punt via de ethernet kabel aangesloten --> deze gaf echter geen internet-signaal (terwijl een laptop aansluiten op de kabel wel resulteert in een internet verbinding). Hoe komt dit? is dit omdat de verbinding vanuit de modem via het stroomnetwerk naar de meterkast gaat, en vervolgens via een ethernet kabel richting zolder?
  • een wifi-booster via het stopcontact aangesloten. Eerst alleen de ontvanger (maar deze connecteerde niet met de reeds aangesloten zet, en vervolgens ook met het powerline adaptor aangesloten (naast de reeds aangesloten powerline adaptor) en ook dit resulteerde niet in een signaal. conclusie is in ieder geval dat je niet 2 aparte wifi-boost sets kunt hebben op hetzelfde stroomnetwerk. Of gebruik ik de verkeerde set?

nu zag ik vanavond ineens deze staan: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact-uitbreidingsset/.
gaat het met deze set wel werken? of hebben jullie andere suggesties / tips / zaken die ik wellicht niet goed aanpak?

alvast bedankt voor het meedenken!
14 Reacties 14
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12950Posts
  • 1077Oplossingen
  • 5138Likes

Hey Armeen79 . Welkom hier! Ik help je graag verder.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad denk dat er iets niet goed gaat bij het aansluiten.

Het extra wifipunt via de ethernetkabel; hoe heb je die aangesloten? Wat zit precies waar met wat verbonden?
Wat voor wifibooster set heb je op dit moment aangesloten? En hoe is deze nu precies aangesloten?

Het beeld wat je nu geschetst hebt van je aansluitingen is nog een beetje te onvolledig om je goed verder te kunnen helpen. Hopelijk tot snel!
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64877Posts
  • 4534Oplossingen
  • 17460Likes

Module A heb je er één nodig om de ethernetkabel in te doen.
Mocht je een andere hebben, gebruik die niet.

Module B kun je er twee gebruiken op 1 module A.

Er zit op de zijkant een knopje Security, dat is de verbindingsknop voor de verbinding tussen de apparaten.
Doe de stappen 2 keer voor iedere module B.

Zie de gebruiksaanwijzing voor het aansluiten van beide modules B: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/installeren/#uitbreidingsset-van-extra-wifi-pun...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12950Posts
  • 1077Oplossingen
  • 5138Likes

Ben je er uit gekomen, Armeen79 ? 🙂
Armeen79
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hallo @Lycke Ziggo , nee, helaas nog niet. Maar als ik de link van @Be rt bekijk, dan is dat net andere hardware dan ik heb besteld. ik heb 2 dingen geprobeerd, en ik zal bij allebei uitleggen hoe ik ze heb aangesloten

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

mijn ziggo modem staat in de woonkamer waar het signaal binnenkomt. Vanaf daar gaat een ethernet-stekker richting een draadloze verbindingsset in het stopcontact. De andere helft van de draadloze verbindingsset hangt in een stopcontact in de meterkast. Vanuit deze 2de adaptor van de draadloze verbindingsset gaat een kabel naar een switch, en vanuit daar gaat een ethernetkabel 2 etages omhoog naar de zolder. Daar heb ik dit Ziggo apparaat aangesloten. Hij geeft vervolgens wel een Wi-Fi signaal, maar ik kom niet ingelogd op het Wi-Fi en dus ook niet op het internet.

https://www.ziggo.nl/internet/extra-internetpunt/

deze heb ik gewoon in een stopcontact op zolder gestoken om te kijken of ze deze het signaal van de draadloze verbindingsset op de begane grond oppikt via het stroomnetwerk). Dit werkt helaas niet. Daarnaast heb ik ook de ethernetkabel, welke vanuit de meterkast op de zolder uitkomt, in het extra internetpunt gestoken. Echter dit werkt ook niet.

Dus nu eigenlijk de vraag; doe ik iets verkeerd? of heb ik de verkeerde hardware thuis?

alvast bedankt

gr Armin

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64877Posts
  • 4534Oplossingen
  • 17460Likes

Dit is wel een complexe situatie met 2 soorten Wifiboosters en een switch.

Het zou moeten kunnen, maar dan moet je wel alles kunnen zien en uitproberen en dat is lastig communiceren van een afstand.

Als eerste zou ik adapter A en de 2 adapters B bij elkaar op één stekkerblok steken en kijken of ze daar werken en of je dan internet verbinding hebt.

Dus bij je modem het stekkerblok in de stroom, vanuit het modem een UTP kabel op adapter A en de adapters B ernaast in het stekkerblok.

Als dan adapters B beiden werken, dan pas de volgende stappen uitvoeren.

Z teuntje

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hallo allemaal, ik ben nu een tijdje aan de slag met de ziggo powerline set via het stopcontact en heb een vraag over evt. uitbreiden ervan met een extra kastje voor een 2e wifi punt.

ik kan van iemand een setje overnemen, en nu is mijn vraag: kan ik het wifi kastje van die set verbinden met mijn reeds bestaande setje, dan laat ik het kastje weg wat normaal aan het modem wordt aangesloten, kan dat ?

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64877Posts
  • 4534Oplossingen
  • 17460Likes

Z teuntje

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

super Be rt, dat is een snelle reactie van jou kant, net als de vorige keer wederom goed geholpen. dus dan laat ik de “zender” van de nieuwe set in de doos en gebruik ik alleen het wifi kastje van die 2e set en koppel dat met de reeds in gebruik zijnde zender, moet ik dan ook de reeds in gebruik zijnde 1e wifi zender opnieuw verbinden ?

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64877Posts
  • 4534Oplossingen
  • 17460Likes

“moet ik dan ook de reeds in gebruik zijnde 1e wifi zender opnieuw verbinden ?”

Bij mij hoefde dit niet.

Z teuntje

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

goedenmiddag Be rt, dan nog een nieuwsgierige vraag ! waarom zit er rechts aan het wifi powerlinekastje een wps knop, net zoals op mijn cisco modem, is dat om de wifi powerline met het modem te kunnen koppelen of om bv een ander apparaat waar wps op zit te koppelen met het wifi powerline kastje zodat je niet het wachtwoord hoeft in te typen..

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64877Posts
  • 4534Oplossingen
  • 17460Likes

De powerline WPS is om een apparaat wat Wifiverbinding wil, automatisch te koppelen aan de powerline met een ingestelde code.

De koppeling van de powerline met het modem gaat via:

Adapter B → stroomkabel (fase en nul en aarde draad)→ Adapter A → UTP kabel → modem.

Adapter B en A kunnen gekoppeld worden door op beide de security knop in te drukken.

Z teuntje

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

super Be rt, dan heb ik toch goed opgelet ! en wijs om het hier even te vragen op de community.

op internet kon ik een los extra wifi kastje(uitbreiding wifi booster via stopcontact) kopen en werd beweerd dat het zonder kastje A gekoppeld was aan de wifi van het modem via dat wps knopje, kon het me ook niet voorstellen.

dat het extra kastje B gekoppeld kon worden aan een reeds in gebruik zijnde set powerline adapter via stopcontact had je me al heel duidelijk uitgelegd.

jullie zijn een super hulp voor mij, ik weet alleen nog steeds niet goed of ik het hier allemaal goed plaats wat mijn vragen aan betreft.

fijn weekeinde allemaal die mee lezen….

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64877Posts
  • 4534Oplossingen
  • 17460Likes

@Z teuntje schreef: “jullie zijn een super hulp voor mij, ik weet alleen nog steeds niet goed of ik het hier allemaal goed plaats wat mijn vragen aan betreft.”

Uitstekend

Z teuntje

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Be rt , even een bedankje van mijn kant voor je goede hulp en advies met het koppelen van mijn 2e wifi kastje.

na het insteken van het 2e wifi kastje heb ik op kastje bij het modem idd even de security button 3 sec ingedrukt tot hij begon te knipperen en vervolgens ook op het 2e wifi kastje.

.het reeds gekoppelde kastje wat ik al in gebruik had  bleef daarna ook netjes verbinding houden, ook meteen de firmware ge update . 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic