1
Vraag
2
Reacties
kingk17

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi versterker - aangesloten zonder succes.

nu game ik momenteel kabel alleen wil ik overstappen op wifi. Ik heb mijn pc proberen aan te sluiten op de wifi en erop te game. zonder succes. heb al een wifiversterker van de mediamarkt geprobeerd. het versterkt het signaal wel maar de verbinding is niet sterk genoeg om erop te gamen. heb trouwens 2 strepen wifi in me kamer. op kabel gamen is geen optie meer. tijdens het game loopt de verbinding vaak vast door de wifi.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey kingk17 . Welkom hier!
Ook ik zal altijd een bekabelde internetverbinding aanbevelen voor gamen. Maar als dit echt geen optie meer is, moeten we kijken naar andere mogelijkheden.
Nu is de wifibooster genoemd. En dit zou zeker een goede oplossing kunnen zijn. Zeker de wifibooster via het stopcontact (powerline adapter). Je kunt dan namelijk de eerste stekker bij je modem plaatsen en de tweede stekker bij je PC. Vanaf deze tweede stekker kan je dan een kabel naar je PC trekken om zo alsnog "bekabeld" te spelen. Het is zeker het proberen waard!

Er zijn overigens, afgezien van het advies bekabeld te gamen, vele manieren om je wifi-verbinding te optimaliseren. Dus ook dat is het overwegen nog waard.

Mochten we je hier verder mee kunnen helpen, horen we het heel graag!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Er zijn verschillende optie's die je kan gebruiken.

Zoals je zelf al aangeeft is de wifi versterker niet de beste optie, die versterkt et signaal maar daar blijft het ook vaak bij. Je zou je Wifi van je modem eens op een hoger kanaal 1, 6, 9 maar kanaal 11 of 13 kan een optie bieden ( dat is een bijzaak ) Het gaat nu over je wifi probleem en het gamen.

Ziggo bied alternatief om een Extra Wifi Punt via het Stopcontact of een Wifibooster te huren zie deze pagina Ziggo Wifi Booster-Extra Wifi Punt Huren of Kopen dan kan je met veel plezier gebruik maken van de wifi en wie weet is dit de oplossing.
kingk17
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Er zijn verschillende optie's die je kan gebruiken.

Zoals je zelf al aangeeft is de wifi versterker niet de beste optie, die versterkt et signaal maar daar blijft het ook vaak bij. Je zou je Wifi van je modem eens op een hoger kanaal 1, 6, 9 maar kanaal 11 of 13 kan een optie bieden ( dat is een bijzaak ) Het gaat nu over je wifi probleem en het gamen.

Ziggo bied alternatief om een Extra Wifi Punt via het Stopcontact of een Wifibooster te huren zie deze pagina Extra Wifi Punt dan kan je met veel plezier gebruik maken van de wifi en wie weet is dit de oplossing.


bedankt voor je reactie. is dit extra wifi punt niet een afgekapte wifiversterker? trouwens heb ik ook problemen als ik naast de modem game. met 4 volle strepen loopt de game alsnog vast online. met kabel heb ik dit probleem niet.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Nee de wifi versterker werkt als volgt, 1 kastje gaat op het stroomnet en achter je modem en de extra wifi punt krijgt dit dan door via het electriciteitsnet door, dus werkt goed, heb er zelf ook 1 in huis. De wifibooster werkt bekabeld, en kan je dus je kabels aansluiten en je wifi signaal versterken of door het huis.
kingk17
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Nee de wifi versterker werkt als volgt, 1 kastje gaat op het stroomnet en achter je modem en de extra wifi punt krijgt dit dan door via het electriciteitsnet door, dus werkt goed, heb er zelf ook 1 in huis. De wifibooster werkt bekabeld, en kan je dus je kabels aansluiten en je wifi signaal versterken of door het huis.


je raadt dus een wifibooster en een wifiversterker aan ?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Je moet gewoon die kabel laten zitten. Hoezo “is dat geen optie meer”? Gamen over brakke “WiFi- versterkers” of powerline adpaters, is nooit een goed idee, wat mij betreft. Je levert altijd in.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey kingk17 . Welkom hier!
Ook ik zal altijd een bekabelde internetverbinding aanbevelen voor gamen. Maar als dit echt geen optie meer is, moeten we kijken naar andere mogelijkheden.
Nu is de wifibooster genoemd. En dit zou zeker een goede oplossing kunnen zijn. Zeker de wifibooster via het stopcontact (powerline adapter). Je kunt dan namelijk de eerste stekker bij je modem plaatsen en de tweede stekker bij je PC. Vanaf deze tweede stekker kan je dan een kabel naar je PC trekken om zo alsnog "bekabeld" te spelen. Het is zeker het proberen waard!

Er zijn overigens, afgezien van het advies bekabeld te gamen, vele manieren om je wifi-verbinding te optimaliseren. Dus ook dat is het overwegen nog waard.

Mochten we je hier verder mee kunnen helpen, horen we het heel graag!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic