1
Vraag
2
Reacties
Yoepe

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

wifi verbinding valt steeds weg

Mijn wifi verbinding valt meerder malen per uur uit. Het betreft een Ubee evw3200. Ik heb op de community gelezen dat deze modems geregeld vervangen worden door Ziggo. 

Wat zijn de mogelijkheden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Yoepe ik heb je op verzoek van @Bert een nieuw modem toegezonden. Die jij hebt is niet de aller modernste meer. Een snelle signaalcheck laat zien dat er iets mis is in de binnenhuis aansluiting. Mogelijk komt dit door de eerdere handelingen aan de splitter. Dit is niet opgelost met een nieuw modem, volg daarom de tips van Bert ook nog even op!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Sowieso wordt die vervangen en mogelijk moet er ook niet meer hedendaags aansluitmateriaal vervangen worden.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen gelijk de juiste aansluitmaterialen meegestuurd worden.

Yoepe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hierbij de gevraagde foto's

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als eerste zou ik deze stekker vervangen voor een afgeschermde, door deze stekkers komen allerlei signalen zoals 4G 5G Digitenne enz. enz. enz. keurig in je coax netwerk terecht, die stekker werkt ideaal als antenne met allerlei mogelijke storingen tot gevolg in je modem en je TV.

Ook verder in je huis zou ik deze stekkers vervangen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik was deze afbeelding vergeten te plaatsen waar "deze stekker" omcirkeld is.

 

Bert_0-1640359629628.png

 

Yoepe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Deze kabel gaat naar de stereo-installatie. Ik zal de kabel vervangen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Yoepe Ziggo heeft tegenwoordig een webshop waar je tegen kostprijs aansluitmaterialen kunt bestellen:

Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Yoepe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de kabel verwijderd.
Radio signaal is nu toch niet meer via de kabel te gebruiken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Analoge radio is al of wordt binnenkort definitief uitgeschakeld.

Yoepe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zucht. na verwijdering van de "slechte" kabel en modem reset is de speedtest dramatisch laag.

Gemeten met laptop zowel draadloos als bedraad.

Ik was gewend aan ca 60 Mbps download. Nu slechts 11 Mbps

Met een kabel direct aan het modem.

Ik hoop dat een nieuw modem de problemen oplost....

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Het kan voorkomen dat als je aan een splitter of stekker zit, dat de verbinding anders is daarna.

Haal even de stekkers en splitter los en druk of draai alles weer stevig vast.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Yoepe ik heb je op verzoek van @Bert een nieuw modem toegezonden. Die jij hebt is niet de aller modernste meer. Een snelle signaalcheck laat zien dat er iets mis is in de binnenhuis aansluiting. Mogelijk komt dit door de eerdere handelingen aan de splitter. Dit is niet opgelost met een nieuw modem, volg daarom de tips van Bert ook nog even op!

Yoepe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag 2 pakketjes ontvangen 1 van de ziggo webshop met wandcontactdoos en 5 m internetkabel. Pakket 2 bevat een nieuw modem. Snelle service. 🙂
De wandcontactdoos is niet geschikt voor de splitter, deze na test weer verwijderd. 
Daarna nieuw modem geplaatst. Dit gaf de gewenste verbetering. Ik krijg nu zowel draadloos als bedraad een download van 70 Mbps en upload van 10. 

Geweldig! Ziggo bedankt.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Yoepe Wat super om te horen! Geniet van je upload en alvast een heel gelukkig 2022. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic