MennoS

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi valt steeds weg

We hebben al een aantal jaar Ziggo, maar sinds een aantal weken werkt de wifi niet naar behoren. Op de eerste verdieping hebben we een wifibooster hangen, maar ondanks dat valt de wifi steeds weg. Dit is zowel op de begane grond (waar het wifikastje hangt, dit is in maart gedaan door een monteur van Ziggo) als op de andere verdiepingen. De wifi valt overal weg; zowel op laptops als op telefoons en televisie. Soms valt het enkele minuten weg, soms een aantal uur. Dit is niet alleen vervelend, maar ook onhandig met werk. 

 

Hoe zou dit opgelost kunnen worden?

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @MennoS en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je wifi op dit moment niet naar behoren werkt! Ook jij hoort zonder problemen gebruik te kunnen maken van draadloos internet. Merk je dat alleen de wifi wegvalt, of ervaar je ook op de bekabeld aangesloten apparaten uitval? Kijk in dat geval eens naar de stappen op deze pagina. Indien je alleen uitval ervaart op de draadloze verbindingen in huis, dan moet het probleem in de draadloze instellingen gezocht worden. Je kan hiervoor gebruik maken van de informatie die je hier vindt. Daar staat uitgelegd hoe je eenvoudig de draadloze verbinding optimaliseert. Laat onder dit topic maar weten of het lukt, anders helpen wij je hier graag verder. Deel dan ook gelijk een foto van het aansluitpunt zoals gevraagd door expert @Bert zodat wij je van verder advies kunnen voorzien.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@MennoS We zijn erg benieuwd of het nog gelukt is om het probleem op te lossen met behulp van de tips die hier gegeven zijn. Laat je het weten als je onze hulp hierbij nodig hebt? We staan graag voor je klaar.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@MennoS Hi, mocht je nog problemen ervaren of als de tips je hebben geholpen horen we het graag! 

Uitgelicht topic