1
Vraag
2
Reacties
Annelies_123

Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

wifi valt constant weg. Router conflict bij connectbox - mesh systeem?

Hallo,

Sinds ongeveer 2 weken valt het wifi signaal opeens meerdere keren per dag kortdurend weg (soms om de 10 min). Ik ben onlangs verhuisd en heb de eerste 2 maanden geen problemen gehad.

In het bezit van:

 - Ziggo Connectbox (coax kabel van hoofdaansluiting richting technetix FRA-752/N signaalversterker - vervolgens kabel naar Connectbox).

-UTP kabel (nieuwe CAT7 kabel) van connectbox richting Ubiquiti amplifi HD

-Aangesloten op Amplifi: TV, bluesound systeem, laptop, samsung telefoon

 

Moeilijk te zeggen vanaf wanneer het probleem exact begonnen is (± 2 weken). Het leek er een beetje in te sluiten en wordt alsmaar erger. 

 Dingen die ik al geprobeerd heb:

-factory rest connectbox & Amplifi 

-UTP kabel tussen connectbox & laptop: er lijkt een goed signaal binnen te komen (dit heeft Ziggo klantenservice ook bevestigd)
-Wifi van connectbox uitschakelen
-een coaxkabel (die ik nog ergens had liggen) tussen hoofdaansluiting en connectbox geplaatst, om de signaalversterker te bypassen en de huidige groene kabel te testen (NB ik kreeg ik de groene coaxkabel helaas niet los van de signaalversterker). Gevolg: geen internet (of heb ik een verkeerde 'test kabel’ gebruikt?)

 

Dingen die opvielen:

-bij factory reset van de connectbox schijnen alle lampjes kortdurend te moeten knipperen als je de resetknop indrukt. Als ik de knop 10-15 indruk dan gaat het witte lampje gewoon in een keer uit… er knippert niets. Bij het loslaten van de resetknop gaat het witte lampje weer aan en krijg je het standaard rijtje van afwisselend knipperende groene lampjes; uiteindelijk gaat het witte lampje weer (niet-knipperend) branden.

Ook was de connectbox eenmalig helemaal van slag en branden het witte lampje terwijl er geen enkel internetsignaal binnenkwam (getest met kabel rechtstreeks naar laptop).
Gaat die reset wel goed? Is een connectbox gevoelig voor schade? Want mijn buren hebben onlangs ongevraagd de connectbox verplaatst in de meterkast en met 2 schroefjes vastgezet aan de muur (schroeven door dunne plastic randje) 
 

De stabiliteit is de laatste week alsmaar slechter geworden en de enige manier om nog wifi signaal te krijgen is door de Amplifi in bridge mode te zetten. Dit gegeven en het feit dat elk aangesloten apparaat 2 IP adressen heeft (ik zie per MAC nummer 2 verschillende IP adressen!), suggereert dat er een router conflict is tussen mijn mesh systeem en de connectbox. NB zelf bij brigde mode blijf ik 2 IP adressen per apparaat zien.. ik snap er niets van.

 

Hoe kan dit opeens ontstaan? Ik heb de connectbox en Amplifi al meerdere maanden en nooit problemen gehad met internetsnelheid/wifi signaal. 

 

Aankomende maandag komt er een monteur langs… ik hoop hij iets kan vinden. Zijn er nog dingen die ik zelf kan testen / over het hoofd zie?

 

Best een lang verhaal geworden, sorry 😉

 

Dank alvast!!

 

 

 

53 Reacties 53
Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Dank!

Ik heb het kapje eraf gehaald. Er lijkt geen verschil te zijn.

Het verdere advies van Bert ook opgevolgd: hieronder de signaalwaarden 1 uur na  de specifieke instructies (splitter is om 22.25 uur verwijderd)

Ik zie opeens een 01/01/1970 tijdstip in de uitdraai… toch een probleem van de aanvoer buiten het huis?  Of is dat logisch gezien ik rond die periode de instructies van Bert heb opgevolgd? 

 

Opnieuw veel dank voor het meedenken!

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 674000000 10.8 38 256 qam 10
2 602000000 10.1 40 256 qam 1
3 610000000 10.1 38 256 qam 2
4 618000000 10 40 256 qam 3
5 626000000 10.1 38 256 qam 4
6 634000000 10.1 38 256 qam 5
7 642000000 10.6 40 256 qam 6
8 650000000 10.5 38 256 qam 7
9 658000000 10.8 38 256 qam 8
10 666000000 10.5 38 256 qam 9
11 682000000 10.4 38 256 qam 11
12 690000000 10 38 256 qam 12
13 698000000 10.5 38 256 qam 13
14 706000000 11 38 256 qam 14
15 714000000 10.9 38 256 qam 15
16 722000000 11.3 38 256 qam 16
17 730000000 11.3 40 256 qam 17
18 738000000 11.3 38 256 qam 18
19 746000000 10.9 38 256 qam 19
20 754000000 10.5 38 256 qam 20
21 762000000 10.3 40 256 qam 21
22 770000000 10 38 256 qam 22
23 778000000 9.3 40 256 qam 23
24 786000000 9.1 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 5 0
2 Locked 40.3 1 0
3 Locked 38.9 3 0
4 Locked 40.3 6 0
5 Locked 38.9 7 0
6 Locked 38.6 6 0
7 Locked 40.9 5 0
8 Locked 38.9 6 0
9 Locked 38.9 6 0
10 Locked 38.9 0 0
11 Locked 38.9 6 0
12 Locked 38.9 4 0
13 Locked 38.9 5 0
14 Locked 38.9 7 0
15 Locked 38.9 4 0
16 Locked 38.9 5 0
17 Locked 40.3 18 0
18 Locked 38.9 19 0
19 Locked 38.9 16 0
20 Locked 38.6 0 0
21 Locked 40.3 5 0
22 Locked 38.9 7 0
23 Locked 40.3 3 0
24 Locked 38.6 10 0

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 41.5 5120 64 qam 1
2 36000000 41.5 5120 64 qam 4
3 44500000 41.5 5120 64 qam 3
4 52000000 41.5 5120 64 qam 2


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 1
4 ATDMA 0 0 0 1

 

Algemene configuratie

Netwerk toegang

Toegang tot internet

Maximaal aantal apparaten

2

Standaard beveiliging

Ingeschakeld

DOCSIS-Modus

Docsis30

Config bestand

bac10200010648d3434e668b


 

Primaire Downstream Service Flow

SFID 155
Maximale snelheid 535000000
Maximum Traffic Burst 96000
Minimale snelheid 0


 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 154
Maximale snelheid 42800000
Maximum Traffic Burst 25000
Minimale snelheid 0
Maximum Concatenated Burst 25000
Roostertype BestEffort

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
13/12/2020 23:34:30 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:38:30 Let op! TCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:38:30 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:21 Fout Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:17 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:16 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:9 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:4 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:4 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:4 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:4 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:3 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:19:39 Fout Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:18:59 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:17:0 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:16:55 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:16:55 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:16:55 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:16:54 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77231Posts
  • 5244Oplossingen
  • 22896Likes

@Annelies_123 1970 is het feit dat het modem van de stroom is geweest.

Ik zie geen Fouten na RS meer en een prima upstream die op één kanaal zeker te hoog was.

Ik vermoed dat je geen storingen meer hebt?

Ik denk dat of de splitter defect is of je versterker die een storingssignaal op je coax netwerk zet, deze is al best oud en die zie ik nu vaker defect raken.

Ik leg het bij een Ziggo moderator neer, zij komen morgen hier langs.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Ter informatie: je kunt bij Ziggo voor de kostprijs een nieuwe versterker bestellen, mocht dit nodig zijn: Coax signaalversterker | Ziggo

 

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Hey Bert, 

 

Dank voor je zeer snelle reactie en je hulp!! Wordt erg gewaardeerd!

Ik heb mijn postcode en huisnummer ingevuld in mijn profiel.

 

Ik heb geen idee of ik nog storingen gehad heb.. lag lekker te slapen 🙂

(helaas) moet ik de hele dag werken en kan ik pas vanavond kijken of internet nog de neiging heeft uit te vallen.

Heb je nog wat aan de info van afgelopen uren? Zie hieronder. Ik zie wel veel critical staan...

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 610000000 9.1 38 256 qam 2
2 602000000 9 38 256 qam 1
3 618000000 9.3 40 256 qam 3
4 626000000 9.1 38 256 qam 4
5 634000000 9 38 256 qam 5
6 642000000 9.9 40 256 qam 6
7 650000000 9.6 38 256 qam 7
8 658000000 9.8 38 256 qam 8
9 666000000 9.5 38 256 qam 9
10 674000000 9.9 38 256 qam 10
11 682000000 9.5 38 256 qam 11
12 690000000 9 38 256 qam 12
13 698000000 9.6 38 256 qam 13
14 706000000 10.1 38 256 qam 14
15 714000000 10 38 256 qam 15
16 722000000 10.4 38 256 qam 16
17 730000000 10.4 40 256 qam 17
18 738000000 10.4 38 256 qam 18
19 746000000 9.9 40 256 qam 19
20 754000000 9.5 38 256 qam 20
21 762000000 9.5 40 256 qam 21
22 770000000 9 38 256 qam 22
23 778000000 8.3 38 256 qam 23
24 786000000 8.1 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 321 683
2 Locked 38.9 342 774
3 Locked 40.9 333 726
4 Locked 38.9 350 872
5 Locked 38.6 308 348
6 Locked 40.3 291 579
7 Locked 38.9 336 271
8 Locked 38.9 304 296
9 Locked 38.9 283 261
10 Locked 38.6 277 573
11 Locked 38.6 308 364
12 Locked 38.9 305 272
13 Locked 38.9 259 510
14 Locked 38.9 256 302
15 Locked 38.6 282 229
16 Locked 38.9 256 178
17 Locked 40.3 242 182
18 Locked 38.9 237 175
19 Locked 40.3 281 206
20 Locked 38.6 266 154
21 Locked 40.9 268 151
22 Locked 38.9 254 147
23 Locked 38.9 237 104
24 Locked 38.9 227 99

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58799961 43 5120 64 qam 1
2 36000000 43 5120 64 qam 4
3 44500000 43 5120 64 qam 3
4 52000000 43.3 5120 64 qam 2


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 2 0
2 ATDMA 0 0 36 0
3 ATDMA 0 0 34 0
4 ATDMA 0 0 16 0

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
14/12/2020 07:15:32 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 06:49:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 06:49:34 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 06:48:56 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 06:48:19 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 06:48:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 05:05:4 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 05:04:44 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 05:04:44 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 05:03:44 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 05:03:44 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 01:17:6 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2020 01:06:51 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:20 Fout Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 23:34:30 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:38:30 Let op! TCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:38:30 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:21 Fout Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/12/2020 22:22:17 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

ik had gisteravond via de Ziggo app gevraagd of ze de modem in bridge konden zetten. 

Lees nu opeens dat ik om 00.42 uur een berichtje heb gekregen dat ze modem in bridge gaan zetten.

Harde werkers, zo midden in de nacht   Dus dan is de ziggo modem dus vannacht omgezet..

 

Kan dit nog effect hebben gehad op de uitdraai van signaalwaarden die ik net gepost heb?

 

Dank!


Niet van toepassing

Bridge modus aan is een groen lampje voorop het modem. Router modus is wit lampje.

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ahja, tuurlijk helemaal vergeten. Het is een wit lampje, dus hij staat nog niet in bridge

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3465Likes

@PeterH2020  Cc @Annelies_123 
Waar komt de suggestie voor Bridge Mode van de Connectbox ineens vandaan?

Gegeven de geconstateerde problemen met de Internetverbinding heeft het geen zin Bridge Mode van de Connectbox als oplossing van die problemen te gaan proberen. Dat geeft geen verbetering.


Niet van toepassing

Omdat ze deze gebruikt! 

Ubiquiti amplifi HD

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3465Likes

@PeterH2020 Wat beter lezen. De Amplify staat niet in Router Mode.

De stabiliteit is de laatste week alsmaar slechter geworden en de enige manier om nog wifi signaal te krijgen is door de Amplifi in bridge mode te zetten. 

De cijfertjes en het uitvalgedrag van de Modemverbinding gaven na een korte periode van schijnbare stabiliteit duidelijke reden  tot zorg.
Er is geen goed motief te gaan spelen met instellingen van Connectbox of Amplify stuff. Dat is onhandig voor een systematische aanpak van de test tot zover.

@Annelies_123 Ik geef het Mod Team een alert opnieuw naar de verbinding te laten kijken.

 

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Klopt, ik dacht dat het misschien een intern conflict kon zijn met de Amplifi (eerder leek het alsof het internet het alleen deed als de Amplifi in bridge stond).

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20036Posts
  • 1390Oplossingen
  • 7725Likes

Goedemiddag @Annelies_123 en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de verbinding het regelmatig laat afweten! Ik heb even een blik geworpen op de connectie tussen het modem en ons netwerk en het valt mij op dat de upstream
ernstig verstoord wordt. Als je met behulp van de tips die eerder gegeven zijn en de stappen op deze pagina al mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie hebt uitgesloten dan plan ik graag een netwerkmonteur in.
Ik hoor dan graag op welke data dit het beste zou schikken. 

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Beste Paul,

 

Dank voor je bericht. 

Ik heb alle tips en mogelijke problemen bekeken en uitgevoerd. Helaas nog steeds problemen ?

Ik werk fulltime (in ziekenhuis) dus ben niet extreem flexibel. Aankomende donderdag zou wellicht kunnen of anders maandagochtend vroeg (21 dec).

 

Veel dank alvast!

 

Groeten,

 

Annelies 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20036Posts
  • 1390Oplossingen
  • 7725Likes

Goedemiddag @Annelies_123,

Hartelijk dank voor je reactie en ontzettend goed dat je de eerder beschreven tips al bekeken en uitgevoerd hebt. Ik heb een monteur geregeld op maandag 21-12-2020 tussen 8:00 en 13:00 uur.
Mocht het op die datum niet schikken, dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen.  Laat na het monteursbezoek maar weten wat je bevindingen zijn. 

Nog een prettige dag gewenst en heel veel sterkte met je werk in het ziekenhuis in deze vreemde tijden. 

Groeten,

Paul 

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Geweldig! Wat fijn dat de afspraak op aankomende maandagochtend ingepland kan worden. 

Goede service van Ziggo ??

Dank!

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Gr,

 

Annelies

 

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20036Posts
  • 1390Oplossingen
  • 7725Likes

@Annelies_123 Fijn om te lezen!  We wachten onder dit topic je terugkoppeling dan eventjes af. 
Alvast een prettig weekend!

Groeten,

Paul 

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Goedemorgen!

De technische monteur is net vertrokken.

Zijn beoordeling:

-Het signaal wat van buiten komt is goed, zelfs aan de bovengrens qua sterkte.

-er was een storing in de wijk verdeelkast; deze was toevallig 3 dagen geleden opgelost (dat verklaard mogelijk dat het internet afgelopen weekend niet 1x is uitgevallen)

-de tv kabel (= de enige kabel die ik niet vervangen heb) zou verouderd zijn en mogelijk storing in de modem kunnen geven. Hij heeft de coaxsplitter die de vorige monteur heeft geplaatst vervangen door een coaxsplitter die 'ruis tegen gaat’ (zie foto)

 

Intern zou alles nu moeten kloppen… let's hope so 

 

Dank voor alle hulp!

Alvast fijne feestdagen!! 

 

 

 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1226Likes

Zou je beide witte kabels met groene ring goed stevig aan willen drukken?

De rechter kabel zit volgensmij niet goed aangedrukt aangezien die lager zit als de linker kabel.

 

Daarna even je modem 1 minuut van stroom halen.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20036Posts
  • 1390Oplossingen
  • 7725Likes

@Annelies_123 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn dat de monteur is langs geweest en dat het allemaal gelukt is. 
De installatie ziet er verder prima uit. Zou je nog wel, zoals @Tom. ook aangeeft kunnen controleren of de coaxkabels goed op de splitter (POA-13-A) gedrukt zitten?

Alvast prettige feestdagen en een gezond & gelukkig 2021!

Groeten,

Paul 

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

goed opgemerkt, dank. Gelukkig lag het gewoon aan mij fotografie kwaliteiten, de kabels zijn goed aangedrukt 

 

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20036Posts
  • 1390Oplossingen
  • 7725Likes

@Annelies_123 Top! Fijn dat je dit nog even gecontroleerd hebt en dat het allemaal goed zit. 
Ik vertrouw er op dat het nu allemaal goed blijft werken. 

Groeten,

Paul

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic