1
Vraag
2
Reacties
Annelies_123

Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

wifi valt constant weg. Router conflict bij connectbox - mesh systeem?

Hallo,

Sinds ongeveer 2 weken valt het wifi signaal opeens meerdere keren per dag kortdurend weg (soms om de 10 min). Ik ben onlangs verhuisd en heb de eerste 2 maanden geen problemen gehad.

In het bezit van:

 - Ziggo Connectbox (coax kabel van hoofdaansluiting richting technetix FRA-752/N signaalversterker - vervolgens kabel naar Connectbox).

-UTP kabel (nieuwe CAT7 kabel) van connectbox richting Ubiquiti amplifi HD

-Aangesloten op Amplifi: TV, bluesound systeem, laptop, samsung telefoon

 

Moeilijk te zeggen vanaf wanneer het probleem exact begonnen is (± 2 weken). Het leek er een beetje in te sluiten en wordt alsmaar erger. 

 Dingen die ik al geprobeerd heb:

-factory rest connectbox & Amplifi 

-UTP kabel tussen connectbox & laptop: er lijkt een goed signaal binnen te komen (dit heeft Ziggo klantenservice ook bevestigd)
-Wifi van connectbox uitschakelen
-een coaxkabel (die ik nog ergens had liggen) tussen hoofdaansluiting en connectbox geplaatst, om de signaalversterker te bypassen en de huidige groene kabel te testen (NB ik kreeg ik de groene coaxkabel helaas niet los van de signaalversterker). Gevolg: geen internet (of heb ik een verkeerde 'test kabel’ gebruikt?)

 

Dingen die opvielen:

-bij factory reset van de connectbox schijnen alle lampjes kortdurend te moeten knipperen als je de resetknop indrukt. Als ik de knop 10-15 indruk dan gaat het witte lampje gewoon in een keer uit… er knippert niets. Bij het loslaten van de resetknop gaat het witte lampje weer aan en krijg je het standaard rijtje van afwisselend knipperende groene lampjes; uiteindelijk gaat het witte lampje weer (niet-knipperend) branden.

Ook was de connectbox eenmalig helemaal van slag en branden het witte lampje terwijl er geen enkel internetsignaal binnenkwam (getest met kabel rechtstreeks naar laptop).
Gaat die reset wel goed? Is een connectbox gevoelig voor schade? Want mijn buren hebben onlangs ongevraagd de connectbox verplaatst in de meterkast en met 2 schroefjes vastgezet aan de muur (schroeven door dunne plastic randje) 
 

De stabiliteit is de laatste week alsmaar slechter geworden en de enige manier om nog wifi signaal te krijgen is door de Amplifi in bridge mode te zetten. Dit gegeven en het feit dat elk aangesloten apparaat 2 IP adressen heeft (ik zie per MAC nummer 2 verschillende IP adressen!), suggereert dat er een router conflict is tussen mijn mesh systeem en de connectbox. NB zelf bij brigde mode blijf ik 2 IP adressen per apparaat zien.. ik snap er niets van.

 

Hoe kan dit opeens ontstaan? Ik heb de connectbox en Amplifi al meerdere maanden en nooit problemen gehad met internetsnelheid/wifi signaal. 

 

Aankomende maandag komt er een monteur langs… ik hoop hij iets kan vinden. Zijn er nog dingen die ik zelf kan testen / over het hoofd zie?

 

Best een lang verhaal geworden, sorry 😉

 

Dank alvast!!

 

 

 

Oplossing
53 Reacties 53
Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Helaas, helaas…

Nadat de monteur vertrok leek het even goed te gaan. Toen begon het probleem opnieuw (op random momenten valt het internet kortdurend uit). 

 

Heel even dacht ik dat het probleem zat in de witte kap van de coaxsplitter (deze had de monteur vervangen), want het internet leek weer voor 1,5 week weer helemaal goed toen ik de witte kap van de coaxsplitter haalde.


Gisteravond en vanochtend is het internet al meerdere keren kort uitgevallen. Vanochtend al zeker 3x. Als ik bij de modem kijk dan brandt het witte lampje gewoon constant..dus er zou niets aan de hand moeten zijn.

 

Ik ben een beetje radeloos..

Twee monteurs lieten mij weten dat ik een sterk signaal binnen krijg en dat er geen problemen te zien zijn. Alle kabel in het huis zijn gloednieuw.
Volgens de laatste monteur was er wel kort geleden een storing in de verdeelkast in de wijk; de dagen na de reparatie was het internet opvallend stabiel. 

 

Is er dan toch opnieuw een storing in de wijk verdeelkast? Kan Ziggo dit alsjeblieft controleren… 

 

Hieronder nog een details van de uitval van vanochtend:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 610000000 7 40 256 qam 2
2 602000000 7 38 256 qam 1
3 618000000 6.5 38 256 qam 3
4 626000000 6.4 38 256 qam 4
5 634000000 6.3 38 256 qam 5
6 642000000 6.5 38 256 qam 6
7 650000000 6.4 38 256 qam 7
8 658000000 7 38 256 qam 8
9 666000000 7.1 38 256 qam 9
10 674000000 7.5 38 256 qam 10
11 682000000 7 38 256 qam 11
12 690000000 6.6 38 256 qam 12
13 698000000 7 38 256 qam 13
14 706000000 7 38 256 qam 14
15 714000000 7 38 256 qam 15
16 722000000 7.5 38 256 qam 16
17 730000000 7.5 38 256 qam 17
18 738000000 7.8 38 256 qam 18
19 746000000 7.5 40 256 qam 19
20 754000000 7.3 38 256 qam 20
21 762000000 7 40 256 qam 21
22 770000000 6.6 40 256 qam 22
23 778000000 6.1 40 256 qam 23
24 786000000 6.4 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 40.3 19340 8788
2 Locked 38.9 20130 8866
3 Locked 38.9 19925 9017
4 Locked 38.9 19385 8594
5 Locked 38.9 17082 8432
6 Locked 38.9 18597 9293
7 Locked 38.9 18605 8248
8 Locked 38.9 16343 7431
9 Locked 38.9 16898 7705
10 Locked 38.9 15512 7097
11 Locked 38.6 16227 8289
12 Locked 38.9 15639 7452
13 Locked 38.6 14011 7190
14 Locked 38.9 15616 8126
15 Locked 38.6 13909 6746
16 Locked 38.9 12680 7129
17 Locked 38.9 13829 7020
18 Locked 38.9 12169 6451
19 Locked 40.3 12767 6795
20 Locked 38.9 12081 6619
21 Locked 40.3 11357 6790
22 Locked 40.3 12364 7206
23 Locked 40.3 10829 5774
24 Locked 38.9 10941 6867

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800004 46.5 5120 64 qam 1
2 36000000 45.5 5120 64 qam 4
3 44500000 46.5 5120 64 qam 3
4 52000000 46 5120 64 qam 2


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 40 0
2 ATDMA 0 0 264 0
3 ATDMA 0 0 88 0
4 ATDMA 0 0 48 0

 

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
09/01/2021 11:35:10 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 11:24:23 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 11:24:23 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 11:24:3 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 11:24:3 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:53:26 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:53:26 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:53:11 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:52:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:52:46 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:52:26 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:52:26 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:51:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:51:46 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:51:27 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:51:26 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:50:50 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:50:50 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:50:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/01/2021 10:50:46 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Gegeven de hoeveelheid RS fouten, voor en na, en de T3's denk ik dat er iemand uit de straat via zijn aansluiting een bak ruis op de EV (de grijze kast op straat met de EindVersterker) aan het zetten is.

Dit kan een moderator meestal wel zien.

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Henno wrote:

Gegeven de hoeveelheid RS fouten, voor en na, en de T3's denk ik dat er iemand uit de straat via zijn aansluiting een bak ruis op de EV (de grijze kast op straat met de EindVersterker) aan het zetten is.

Dit kan een moderator meestal wel zien.

Dank voor je reactie Henno!

Dat zou een boel verklaren. 

Hopelijk dat een van de moderators een blik kan werpen Mocht dit het geval zijn… dan is het waarschijnlijk moeilijk te achterhalen wie de boosdoener is!? 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Moeilijk? Soms wel, afhankelijk hoe vaak het optreed. Weet is van buren wat hun ervaring met Ziggo Internet is?

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

ik woon pas net in deze buurt (centrum Maastricht… dus ik heb veel buren  )

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Alex Ziggo kun jij hier induiken?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5775Posts
  • 600Oplossingen
  • 3435Likes

Hey @Annelies_123

Ik ben er voor je ingedoken en ik zie dat het signaal even een korte periode niet goed was maar deze is nu weer stabiel dus ik ben benieuwd wat je gisteren en vandaag hebt ervaren. We horen het graag van je!

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Hey Mariska,

 

Dat klopt helemaal.

Zo is het gisteren verlopen:

  • vroeg in ochtend was er een reparatie gaande, ik zag buiten een monteur bij een grijze kast in de straat bezig
  • bij thuiskomst (18.00 uur) deed internet het ongeveer een uurtje goed
  • vervolgens viel de modem 2x uit, waarna uiteindelijk hij geen verbinding meer maakte (groen knipperend lamp & knipperende groen pijltjes op Connectbox)
  • na > 1 min stekker & reset van modem en mesh systeem (Amplify) geen verbetering. Het TV signaal was prima.
  • rond 20.30 uur contact gezocht met Ziggo: zij hebben een 'update’ uitgevoerd, waarna het internet het weer deed. Ik was heel blij met de snelle chat service!! 

Vandaag de hele dag buiten huis gewerkt. Deze avond nog geen problemen gehad… spannend 

Heeft het nog waarde om een uitdraai van de modem te laten zien? Zal dit meer info geven over wat er aan de hand was?

 

gr,

 

Annelies

 

 

 

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Vandaag vanuit huis gewerkt. De hele dag ging het goed, tot ongeveer een half uurtje geleden:

 

Verbinding met modem was plots weg (knipperende groene lampjes). Na de stekker > 1 minuut uit het stopcontact te halen deed alles het weer.

Wat is er toch aan de hand, snap er niets van 

Ik hoop dat iemand kan helpen..

 

Hieronder de modem uitdraai:

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
14/01/2021 16:09:11 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:20 Fout Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:57:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:cf;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:57:37 Let op! B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:cf;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:56:26 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:cf;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:56:11 Fout Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:cf;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:55:56 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:55:56 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:55:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:55:33 Fout Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:55:25 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:55:17 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:55:17 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:54:56 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:54:41 Fout Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:52:44 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:cf;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:52:44 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:52:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/01/2021 15:52:19 Fout Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 35999996 50 5120 64 qam 4
2 44500000 50 5120 64 qam 3
3 52000000 51.5 5120 64 qam 2
4 58800000 50 5120 64 qam 1


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 1 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 626000000 6.4 38 256 qam 4
2 602000000 7 38 256 qam 1
3 610000000 7 40 256 qam 2
4 618000000 6.5 38 256 qam 3
5 634000000 6.1 38 256 qam 5
6 642000000 6.1 38 256 qam 6
7 650000000 6 38 256 qam 7
8 658000000 6.6 38 256 qam 8
9 666000000 6.8 38 256 qam 9
10 674000000 7 38 256 qam 10
11 682000000 6.5 38 256 qam 11
12 690000000 6 38 256 qam 12
13 698000000 6.1 38 256 qam 13
14 706000000 6 38 256 qam 14
15 714000000 6 38 256 qam 15
16 722000000 6.5 38 256 qam 16
17 730000000 6.4 38 256 qam 17
18 738000000 6.6 38 256 qam 18
19 746000000 6.5 38 256 qam 19
20 754000000 6.3 38 256 qam 20
21 762000000 6.3 38 256 qam 21
22 770000000 6 38 256 qam 22
23 778000000 5.6 38 256 qam 23
24 786000000 5.8 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 15 22
2 Locked 38.9 8 0
3 Locked 40.3 6 0
4 Locked 38.6 8 0
5 Locked 38.9 7 0
6 Locked 38.9 10 0
7 Locked 38.9 7 0
8 Locked 38.9 8 0
9 Locked 38.9 6 0
10 Locked 38.9 11 0
11 Locked 38.9 2 0
12 Locked 38.6 4 0
13 Locked 38.6 7 0
14 Locked 38.6 8 0
15 Locked 38.6 1 0
16 Locked 38.9 8 0
17 Locked 38.9 7 0
18 Locked 38.6 8 0
19 Locked 38.9 7 0
20 Locked 38.9 3 0
21 Locked 38.9 4 0
22 Locked 38.6 2 0
23 Locked 38.9 1 0
24 Locked 38.6 4 0
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Annelies_123 

Je upstream staat opeens bijna maximaal:

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 35999996 50 5120 64 qam 4
2 44500000 50 5120 64 qam 3
3 52000000 51.5 5120 64 qam 2
4 58800000 50 5120 64 qam

1

 

Die 51 dBmV is het maximum waarmee je modem kan zenden, er is opeens sprake van een hele hoge demping in de upstream. Daardoor kan het modem niet meer goed communicveren met de netwerk apparatuur van Ziggo.

In een van posts hierboven was dat nog 46 dBmV, binnen de marges.

 

 

Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Dank voor je reactie Henno.

Hopelijk is het mogelijk dit signaal verder te filteren/af te stemmen? Wat te doen?

 

Bij thuiskomst viel de modem opnieuw uit. Ik zie bij de upstream 54 dBmV… dus dat is veel te hoog!? (zie hieronder)

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 626000000 5.5 38 256 qam 4
2 602000000 6.4 40 256 qam 1
3 610000000 6.3 39 256 qam 2
4 618000000 6 38 256 qam 3
5 634000000 5.5 38 256 qam 5
6 642000000 5.9 38 256 qam 6
7 650000000 5.1 38 256 qam 7
8 658000000 6 38 256 qam 8
9 666000000 6.4 38 256 qam 9
10 674000000 6.5 38 256 qam 10
11 682000000 6.1 38 256 qam 11
12 690000000 5.4 38 256 qam 12
13 698000000 6 38 256 qam 13
14 706000000 6 38 256 qam 14
15 714000000 5.5 38 256 qam 15
16 722000000 6.4 38 256 qam 16
17 730000000 6.1 38 256 qam 17
18 738000000 6.4 38 256 qam 18
19 746000000 6.4 38 256 qam 19
20 754000000 6 38 256 qam 20
21 762000000 6.4 40 256 qam 21
22 770000000 5.9 38 256 qam 22
23 778000000 5.5 38 256 qam 23
24 786000000 6 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 94068 31086
2 Locked 40.3 100546 33336
3 Locked 39.3 96761 31086
4 Locked 38.9 98928 32172
5 Locked 38.6 88676 29224
6 Locked 38.6 95674 31147
7 Locked 38.6 91060 29806
8 Locked 38.9 83648 27408
9 Locked 38.9 87342 28587
10 Locked 38.9 81671 25988
11 Locked 38.6 84530 27370
12 Locked 38.6 80154 26717
13 Locked 38.6 76110 24970
14 Locked 38.9 80511 27393
15 Locked 38.6 72427 23996
16 Locked 38.9 68583 23119
17 Locked 38.9 71768 24243
18 Locked 38.6 63393 21729
19 Locked 38.9 65235 23466
20 Locked 38.9 59918 21245
21 Locked 40.3 57231 22095
22 Locked 38.9 59949 22010
23 Locked 38.9 53232 18973
24 Locked 38.9 53902 21442

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 35999996 48 5120 64 qam 4
2 44500000 46 5120 64 qam 3
3 52000000 50 5120 64 qam 2
4 58800000 54 5120 64 qam 1


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 88 0
2 ATDMA 0 0 77 0
3 ATDMA 0 0 95 0
4 ATDMA 0 0 36 0

 

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
15/01/2021 17:13:43 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:13:40 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:13:40 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:13:15 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:13:14 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:13:11 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:11:47 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:10:52 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:10:52 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:10:39 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:10:38 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:10:32 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:10:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:08:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:08:27 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:08:20 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:08:4 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:07:29 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:07:29 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:07:27 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/01/2021 17:07:26 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:66:8b;CMTS-MAC=28:52:61:fa:bd:d0;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Annelies_123 Door de ruis en de slechte upstream en uitvallende downstrean is je verbinding zo goed als onbruikbaar.

@Be rt kun jij deze voorleggen aan moderatie?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Voorgelegd.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8180Posts
  • 2417Oplossingen
  • 4031Likes

Hi @Annelies_123, goedemorgen!

Na het seintje van onze Community toppers heb ik gelijk even een kijkje achter de schermen genomen en de netwerkmonitoring(en) erbij gepakt. Ik zie lichte ruis terug op de aansluiting, de US SNR is sinds gisteren vrij fluctuerend en ook vind ik de US TX aan de hoge kant. Hij mag maximaal 51 dBmV zijn, maar die van jou komt daar nog wel eens boven. Als ik deze zaken bij elkaar optel, dan is het zeker niet vreemd dat je verbinding te wensen overlaat. 

Ik heb een nieuwe netwerkmonteur ingepland. Helaas was de eerste mogelijkheid 27 januari tussen 12:00 en 18:00 uur. Ik heb hem alvast ingepland, maar mocht deze afspraak niet gelegen komen dan kan je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Hier kun je ook controleren of er wellicht eerder een gaatje vrij komt! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic