Hallo,
Sinds ongeveer 2 weken valt het wifi signaal opeens meerdere keren per dag kortdurend weg (soms om de 10 min). Ik ben onlangs verhuisd en heb de eerste 2 maanden geen problemen gehad.
In het bezit van:
- Ziggo Connectbox (coax kabel van hoofdaansluiting richting technetix FRA-752/N signaalversterker - vervolgens kabel naar Connectbox).
-UTP kabel (nieuwe CAT7 kabel) van connectbox richting Ubiquiti amplifi HD
-Aangesloten op Amplifi: TV, bluesound systeem, laptop, samsung telefoon
Moeilijk te zeggen vanaf wanneer het probleem exact begonnen is (± 2 weken). Het leek er een beetje in te sluiten en wordt alsmaar erger.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
-factory rest connectbox & Amplifi
-UTP kabel tussen connectbox & laptop: er lijkt een goed signaal binnen te komen (dit heeft Ziggo klantenservice ook bevestigd)
-Wifi van connectbox uitschakelen
-een coaxkabel (die ik nog ergens had liggen) tussen hoofdaansluiting en connectbox geplaatst, om de signaalversterker te bypassen en de huidige groene kabel te testen (NB ik kreeg ik de groene coaxkabel helaas niet los van de signaalversterker). Gevolg: geen internet (of heb ik een verkeerde 'test kabel’ gebruikt?)
Dingen die opvielen:
-bij factory reset van de connectbox schijnen alle lampjes kortdurend te moeten knipperen als je de resetknop indrukt. Als ik de knop 10-15 indruk dan gaat het witte lampje gewoon in een keer uit… er knippert niets. Bij het loslaten van de resetknop gaat het witte lampje weer aan en krijg je het standaard rijtje van afwisselend knipperende groene lampjes; uiteindelijk gaat het witte lampje weer (niet-knipperend) branden.
Ook was de connectbox eenmalig helemaal van slag en branden het witte lampje terwijl er geen enkel internetsignaal binnenkwam (getest met kabel rechtstreeks naar laptop).
Gaat die reset wel goed? Is een connectbox gevoelig voor schade? Want mijn buren hebben onlangs ongevraagd de connectbox verplaatst in de meterkast en met 2 schroefjes vastgezet aan de muur (schroeven door dunne plastic randje)
De stabiliteit is de laatste week alsmaar slechter geworden en de enige manier om nog wifi signaal te krijgen is door de Amplifi in bridge mode te zetten. Dit gegeven en het feit dat elk aangesloten apparaat 2 IP adressen heeft (ik zie per MAC nummer 2 verschillende IP adressen!), suggereert dat er een router conflict is tussen mijn mesh systeem en de connectbox. NB zelf bij brigde mode blijf ik 2 IP adressen per apparaat zien.. ik snap er niets van.
Hoe kan dit opeens ontstaan? Ik heb de connectbox en Amplifi al meerdere maanden en nooit problemen gehad met internetsnelheid/wifi signaal.
Aankomende maandag komt er een monteur langs… ik hoop hij iets kan vinden. Zijn er nog dingen die ik zelf kan testen / over het hoofd zie?
Best een lang verhaal geworden, sorry 😉
Dank alvast!!