1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jeroenKTM

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

wifi signaal uitzetten op modem ivm ansluiten TP-Link Deco M4

Ik ben zojuist overgeschakeld van Ziggo Pods naar 3 TP-Link Deco 4 Mesh boosters, installatie verliep prima met de hulp van de bijgeleverde beschrijving.

Stap 5 op de beschrijving geeft aan dat ik het wifi signaal van de Ziggo modem moet uitschakelen om zo alleen op het wifi signaal van de TP boosters draaien. Stappen letterlijk opgevolgd zoals beschreven op www.ziggo.nl/wifi-uit, maar eenmaal aangekomen op de juiste plek staat daar dat het niet kan omdat ik Ziggo pods heb.

Deze had ik al eerder helemaal verwijderd en zijn ook niet meer te zien in het dashboard. Toch kan ik het wifi signaal niet uitschakelen.

Vervolgens direct ingelogd op het modem via 192.168.178.1 maar ook daar is de optie om het wifi signaal uit te schakelen "greyed-out" kan het hier dus ook niet voor elkaar krijgen.

Modem is al gereset ook geen succes.

Op het dashboard worden de drie TP-links wel herkend maar staan rode driehoekjes bij, als ik hier op klik geeft hij aan dat het wifi signaal uitgezet moet worden, goeie hoop dus, maar ook na al die stappen blijft in het overzicht gewoon staan 2.4 en 5 Ghz uitzendend.

help....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34889Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17541Likes

Bij gekoppelde SmartWifi pods kan Wi-Fi inderdaad niet via SmartWifi web uitgeschakeld worden. Ontkoppelen van SmartWifi pods kan alleen door Ziggo worden uitgevoerd.

In de webinterface dien je eerst SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uit te schakelen, vervolgens kun je de Wi-Fi-radio's (2,4 + 5 GHz) uitschakelen. Al deze instellingen vind je op de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34889Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17541Likes

Bij gekoppelde SmartWifi pods kan Wi-Fi inderdaad niet via SmartWifi web uitgeschakeld worden. Ontkoppelen van SmartWifi pods kan alleen door Ziggo worden uitgevoerd.

In de webinterface dien je eerst SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uit te schakelen, vervolgens kun je de Wi-Fi-radio's (2,4 + 5 GHz) uitschakelen. Al deze instellingen vind je op de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal.

Pasi

Level 19
  • 10629Posts
  • 508Oplossingen
  • 5881Likes

Hallo,

in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode voor de Deco set. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router ( natuurlijk dan in router mode ) blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk integreert. Juist omdat deze beide gemaakt zijn, om het wifi netwerk volledig los te koppelen en af te schermen van andere netwerken.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

jeroenKTM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Top Bedankt. Wifi van modem idd uit kunnen schakelen, wifi netwerk nu alleen afkomstig van TP Link Deco M4

jeroenKTM
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Pasi,

Staan als AP ingesteld, zoals beschreven in de bijgeleverde beschrijving.

Nu ook voor elkaar om het wifi signaal van de Ziggo modem uit te schakelen. Wifi netwerk draait nu compleet op TP Link Deco M4