Simone96
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

wifi probleem met apple aparaten sinds nieuwe wifimodem

sinds nieuwe wifimodem (connectbox van arris) problemen met internet. probleem is alleen op apple aparaten (windows laptop werkt dus wel). eerste weken werkte het goed op sommige apple apparaten daarna ook niet meer op de andere apple apparaten. wifi doet het af en toe wel maar meestal niet. ben wel verbonden. (ook van meerdere personen). zowel apple als ziggo hebben alles al nagekeken en kunnen mij niet helpen. wie kan mij helpen?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Simone96
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

het probleem is al opgelost het bleek een verkeerd aangesloten kabel te zijn. (van de mediabox xl direct naar het modem)

Bekijk in context

8 Reacties 8
Simone96
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Simone96 wrote:

sinds nieuwe wifimodem (connectbox van arris) problemen met internet. probleem is alleen op apple aparaten (windows laptop en smart tv werkt wel). eerste weken werkte het goed op sommige apple apparaten daarna ook niet meer op de andere apple apparaten. wifi doet het af en toe wel maar meestal niet. ben wel verbonden. zowel apple als ziggo hebben alles al nagekeken en kunnen mij niet helpen.

De Iphone en macbook zijn al gereset en voorzien van de nieuwste software. met apple zijn alle stappen al doorlopen dus het ligt niet aan de apparaten. 
Ook komt het probleem voor bij andere mensen die op bezoek zijn en een iPhone/ipad/macbook hebben

de 2.4 ghz en 5 ghz zijn al gesplitst naar 2 aparte netwerken. soms werkt het internet wel op de ene en niet op de andere en dit wisselt vaak.
Ook de kanalen veranderd naar de "beste" optie voor hier in de buurt. (zowel 2,4 ghz als 5ghz staat op automatisch) op handmatig zetten op een kanaal werkt tijdelijk maar na een tijdje werkt het niet meer. 
Uiteraard is de box ook al terug naar fabrieks instellingen gezet 

wie kan mij helpen? er komt nog een storingsmonteur langs maar of deze het probleem kan oplossen weet ik niet

Simone96
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

er is iets mis gegaan ik heb deze beantwoord kan dat worden teruggedraaid?

Steefb
Expert
Expert
  • 9782Posts
  • 1783Oplossingen
  • 3024Likes

@Simone96 Je kan je bericht aanpassen door op de drie puntjes rechtsonder je bericht te klikken (binnen het uur na plaatsing).

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2570Posts
  • 325Oplossingen
  • 470Likes

Hi @Simone96 , van harte welkom hier! 

Het is een behoorlijke domper dat je internet met de komst van het nieuwe modem niet goed meer werkt op de Apple apparatuur. Dat is natuurlijk ook wel heel selectief. Waarom de rest van de apparatuur wel en die van Apple niet? Gekkigheid! 

Als ik je bericht zo lees, is alles er al aan gedaan om de wifi in het modem te optimaliseren en verbeteren. Erg balen dat dit voor je Apple apparaten niet voor een oplossing heeft gezorgd. Ik begrijp dat er ook nog een monteur met je is ingepland om dit op locatie verder te laten onderzoeken. Ik leg mijn vertrouwen dan ook volledig bij de monteur neer in dat hij alles werkend krijgt. Ik raad je aan om deze afspraak af te wachten. 

Wanneer de monteur is geweest, laat je dan hier weten waar het aan heeft gelegen en hoe het is opgelost? Daar leren we met zijn allen dan weer van 😉

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

Probeer, als het op jouw Connectbox kan, Stateful DHCPv6. Zie plaatje in Bijlage.

Helpt dat?

Simone96
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

het probleem is al opgelost het bleek een verkeerd aangesloten kabel te zijn. (van de mediabox xl direct naar het modem)

Bekijk in context

Simone96
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

waarom dat alleen storing gaf bij apple apparaten weet ik niet. internet snelheid op windows laptop was wel laag (25 mb/s) maar deed het dus wel goed en apple apparaten helemaal niet

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2570Posts
  • 325Oplossingen
  • 470Likes

Super om te lezen dat het probleem inmiddels is opgelost @Simone96 ! 

In dat geval wens ik je weer heel veel plezier van je verbindingen en een hele fijne dag verder.

Uitgelicht topic