1
Vraag
2
Reacties
hans de wittebe

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

wifi pods - moet altijd de smartwifi app open hebben.

Hallo, sinds kort heb ik de wifi pods.Ze werken goed maar alleen als de smartwifi app. geopend is. Dus elke keer als ik van kamer verander moet ik de app. openen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?  Gr. Hans

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56501Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13539Likes

Dat is zeker niet de bedoeling.

Het mesh systeem zorgt ervoor dat overspringen automatisch gaat, maar niet per direct. als je nog voldoende snelheid hebt in verhouding met het verbruik, dan blijft het apparaat verbonden met de eerdere pod of het modem.

Wordt er meer verwacht van de verbinding, zal het apparaat met een andere pod, die dichter bij staat, worden verbonden of het modem.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56501Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13539Likes

Dat is zeker niet de bedoeling.

Het mesh systeem zorgt ervoor dat overspringen automatisch gaat, maar niet per direct. als je nog voldoende snelheid hebt in verhouding met het verbruik, dan blijft het apparaat verbonden met de eerdere pod of het modem.

Wordt er meer verwacht van de verbinding, zal het apparaat met een andere pod, die dichter bij staat, worden verbonden of het modem.

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 384Posts
  • 43Oplossingen
  • 145Likes

Inderdaad zoals @Bert aangeeft, dit is zeker niet de bedoeling. 

Hoe is de verbinding in de buurt van het modem? Of een bekabelde verbinding rechtstreeks op het modem aangesloten? Werkt dit beide wel goed? 

hans de wittebe
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In de woonkamer waar het modem staat is de wifi 100%. In b.v. de slaapkamer is het 52 %. Maar als ik de app open is het 100%. dus moet ik elke keer de app openen en dan duurt het nog een paar min. voor het 100% is.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56501Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13539Likes

@hans de wittebe Je beschrijft precies hoe het werkt en ik beschreven heb in mijn eerder bericht.

Een apparaat wat wifi verbinding heeft zal niet altijd direct overstappen naar een ander wifipunt, alleen als dat nodig is vanwege het signaal of vanwege een hogere gevraagde snelheid.

hans de wittebe
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke, iedereen bedankt voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic