stesan

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

wifi pods geven geen verbinding aan

ik heb 2 wifi spots opgestuurd gekregen en ze installeren meteen , echter laten beide bij verbinding niets zien .

er blijkt staan onbekend .

ook geeft mn dochter aan dat op de zolder waar er een hangt ze geen verbinding kan krijgen met de wifi spot.

hoe kan ik weten dat die spots werken ze hebben geen wifi naam dus lastig te zien .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
stesan
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik ga deze methode proberen alvast bedankt voor de reacties

Bekijk in context

8 Reacties 8
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

zijn dit de stopcontact modellen? zeskanten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@stesan  schreef:

ik heb 2 wifi spots opgestuurd gekregen en ze installeren meteen , echter laten beide bij verbinding niets zien .

er blijkt staan onbekend .

ook geeft mn dochter aan dat op de zolder waar er een hangt ze geen verbinding kan krijgen met de wifi spot.

hoe kan ik weten dat die spots werken ze hebben geen wifi naam dus lastig te zien .


Als u de Ziggo zeskantige wifi pods niet bedraad aansluit, dan moeten deze pods m.b.v. wifi verbinding kunnen maken met de Ziggo modem/router! Plaatst u dan de eerste pod niet te ver van de Ziggo modem/router, terwijl de 2de pod dan natuurlijk niet te ver van de 1ste pod moet komen. Zo kan u uw wifi netwerk uitbreiden.

Als een pod te veraf geplaatst wordt, kan deze geen ( goede ) verbinding maken met de Ziggo modem/router  ( of via een andere pod ) en kan daardoor dus niet werken.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Je weet of de pods werken als het witte lampje voorop de pod niet meer knippert en je in de buurt hiervan een internet verbinding hebt.

 

De wifi pods werken samen met het modem en zenden, zowel met de 2,4 als 5 GHz, dezelfde naam uit en dat is dan 1 mesh systeem, als je heen en weer loopt blijf je verbinding houden via die ene wifinaam.

 

Met b.v. de Wifi Analyzer van Matt Hafner, kun je de verschillende wifi zenders zien en de verborgen verbindingen tussen die apparaten: WiFi Analyzer - Microsoft Store-toepassingen

stesan
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ja dat zijn die zeskante

stesan
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

kan ik er 1 bedraad plaatsen in het netwerk en de 2e via wifi dat zou voor mij een oplossing kunnen zijn

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@stesan Ik heb er 1 via een netwerkkabel verbonden en haal daarmee 650+ Mbit/s en verder weg in huis heb ik een 2e pod die via de wifi verbonden is met de 1e pod en daar haal ik nog 350+ Mbit/s op mijn laptop en als ik daar een netwerkkabel in doe naar mijn laptop, heb ik zelfs 450+ Mbit/s stabiel.

stesan
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik ga deze methode proberen alvast bedankt voor de reacties

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @stesan 

Heb je al wat kunnen testen met de pods?

Uitgelicht topic