Vraag
Reacties
Oplossing
balthazar1959
Level 3

wifi pods - Mediabox bekabeld aansluiten?

Lees meer
onlangs op verzoek van Ziggo mijn wifibooster vervangen door 2 smart wifi pods. Mijn media box voorheen bekabeld aangesloten voor internet. Bij de wifi pods lukt dat niet..met de internetkabel in de wifi pods geen verbinding te krijgen, media box blijft offline. Navraag bij ziggo: wifi pods ondersteunt geen bekabeling naar de media box..Ondank dat het met wifi ook werkt blijf ik dit vreemd vinden. Vraag: is het correct dat je de media box enkel met wifi kunt aanmelden en niet meer bekabeld vanuit de wifi pod naar de media box voor internet.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
balthazar1959
Level 3
Topicstarter

Nogmaals ziggo gebeld...het werkt..Probleem: mijn modem "zag" de wifi pods niet, vandaar dat deze bleven knipperen en geen bekabeld internet mogelijk was. Opnieuw de Pods aangemeld en bekabeld naar media box. Top! dank voor al jullie suggesties m.b.t. oplossingen.

Bekijk in context

0 Kudos
30 Reacties 30
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik kan hier een laptop op een pod aansluiten.

Het duurt wel een flinke tijd voordat de laptop een verbinding heeft.

Laat de mediabox eens 5 minuten aan de netwerkkabel zitten die in de pod zit.

Mogelijk heeft hij dan wel verbinding.

0 Kudos
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @balthazar1959! Wat vreemd dat je geen bekabelde verbinding krijgt met de Pods. Je hebt deze Pods in huis toch? Hierbij staat in de specificaties vermeld dat er een aansluitmogelijkheid voor internetkabel op de Pods zit. Die zou dus zeker moeten werken, ook met de mediabox. De pod moet geen onderscheid maken in het type verbonden apparaat. 

0 Kudos
balthazar1959
Level 3
Topicstarter

Hallo Monica, inderdaad dat zijn de Pods die jij in je reactie benoemd middels verwijzing. Ik krijg de media box next  niet bekabeld verbonden, vandaag weer van alles geprobeerd..geen verbinding te krijgen.

0 Kudos
balthazar1959
Level 3
Topicstarter

Hoi Bert, vandaag weer geprobeerd, meerdere minuten mediabox aan kabel "gehangen" echter geen verbinding te krijgen. Modem uitgezet..andere ingang op modem voor kabel gekozen...enz...vervolgens tijdje moeten sleutelen om de wifi pods weer verbonden te krijgen... niet echt een vooruitgang op de wifibooster. wifi 67% signaalsterkte voorheen bekabeld ruim meer..

0 Kudos
RoWi
Level 20

Heeft de bewuste pod wel een goede en stabiele verbinding met de Connectbox?

Persoonlijk zal ik adviseren de Next direct met de Connectbox te verbinden. Toch hoort het wel te werken met een kabel naar een pod en draadloos van pod naar de Connectbox.

balthazar1959
Level 3
Topicstarter

De Connectbox  staat in de meterkast op de gang ( appartement) via bekabeling wifibooster werkte het voorheen; vervangen door WiFi pods en werkt niet meer. Lijkt mij probleem in media box, ziggo zegt dat bekabeling in combinatie met WiFi pods niet werkt op next. Bijzonder…..

0 Kudos
RoWi
Level 20

@balthazar1959 

Even voor mijn beeldvorming, als je de Next via wifi een Pod verbind heb je op je Next wel verbinding? Staat in de Connectbox Smartwifi aan, de app heeft zover ik weet geen echte instel opties deze is enkel nodig om een pod aan te melden.

Welke 'Booster' had je de witte of de zwarte en waarom is deze op verzoek van Ziggo vervangen door de Pods? 

Als de ethernet kabel die naar de vorige booster ging er nog ligt waarom stop je die niet direct in de Next? Desnoods middels een koppelstuk verlengen. 

Een apparaat bedraad aansluiten op een niet bedraad aangesloten wifi punt staat feitelijk gelijk aan het apparaat direct via wifi verbinden, dat zal hoe dan ook de verbindings sterkte verklaren.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Een apparaat bedraad aansluiten op een niet bedraad aangesloten wifi punt staat feitelijk gelijk aan het apparaat direct via wifi verbinden, dat zal hoe dan ook de verbindings sterkte verklaren."

Ik heb hier een pod die via wifi verbinding heeft op 6 meter van een bedrade pod met een muur ertussen en op 12 meter van het modem.

Als ik met de laptop wifi verbinding maak met de pod kom ik op 300 Mbit/s download en als ik een UTP kabel in de pod doe en verbind met mijn laptop, kom ik op 450 Mbit/s.

Bedenk dat de pod een extra verborgen wifi verbinding met de WIFI-backhaul voor de verbindingen en de snelheid.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"ziggo zegt dat bekabeling in combinatie met WiFi pods niet werkt op next."

Hierboven zegt Monica van Ziggo dat het wel zou moeten werken.

0 Kudos
RoWi
Level 20

"Als ik met de laptop wifi verbinding maak met de pod kom ik op 300 Mbit/s download en als ik een UTP kabel in de pod doe en verbind met mijn laptop, kom ik op 450 Mbit/s."

Dat zegt mij dat die snelheid deels bepaald wordt door de wifi hardware in je laptop, ten opzichte van de pods onderling. Met andere hardware of met dezelfde laptop dichterbij zal je via wifi direct via de connectbox mogelijk hogere wifi snelheden kunnen halen.

Mijn opmerking heeft verder niks met de haalbare snelheden te halen meer met de methode draadloos blijft draadloos, een kabel van de Next direct op de connectbox is het meest betrouwbaar.

Een aparaat aansluiten op een pod en dan wachten tot het achterliggende systeem zijn werk heeft gedaan werkt voor mij niet. Dan kies ik eerder voor de Deco M4 en de wifi van de Connectbox uit.

0 Kudos
balthazar1959
Level 3
Topicstarter

inderdaad.

0 Kudos
balthazar1959
Level 3
Topicstarter

Even voor mijn beeldvorming, als je de Next via wifi een Pod verbind heb je op je Next wel verbinding?  Ja

Staat in de Connectbox Smartwifi aan, de app heeft zover ik weet geen echte instel opties deze is enkel nodig om een pod aan te melden. Ik ga er vanuit  van wel, hoe check ik dat?

Welke 'Booster' had je de witte of de zwarte en waarom is deze op verzoek van Ziggo vervangen door de Pods?  De witte. Vervanging door Ziggo vanwege uitfasering van product, denk ik. 

Als de ethernet kabel die naar de vorige booster ging er nog ligt waarom stop je die niet direct in de Next? Desnoods middels een koppelstuk verlengen.  Meterkast op gang geen directe kabelverbinding met next mogelijk

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@RoWi "Een aparaat aansluiten op een pod en dan wachten tot het achterliggende systeem zijn werk heeft gedaan werkt voor mij niet. Dan kies ik eerder voor de Deco M4 en de wifi van de Connectbox uit."

Wat is het verschil tussen een verbinding met een Deco en een pod en de Connectbox?

De pod zit in één mesh systeem met de Connect box, de Deco staat op zichzelf.

Waarom wachten op het achterliggende systeem?

Alleen bij de eerste aansluiting is het even wachten tot er verbinding is, de verbinding blijft verder stabiel intact.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@balthazar1959  schreef:

Even voor mijn beeldvorming, als je de Next via wifi een Pod verbind heb je op je Next wel verbinding?  Ja

Staat in de Connectbox Smartwifi aan, de app heeft zover ik weet geen echte instel opties deze is enkel nodig om een pod aan te melden. Ik ga er vanuit  van wel, hoe check ik dat?

Welke 'Booster' had je de witte of de zwarte en waarom is deze op verzoek van Ziggo vervangen door de Pods?  De witte. Vervanging door Ziggo vanwege uitfasering van product, denk ik. 

Als de ethernet kabel die naar de vorige booster ging er nog ligt waarom stop je die niet direct in de Next? Desnoods middels een koppelstuk verlengen.  Meterkast op gang geen directe kabelverbinding met next mogelijk

hoe check ik dat?

Alleen om de pod aan te melden, als het witte lichtje op de pod uit is, werkt de pod en kun je de pod vinden in de app met de verbonden apparaten aan de diverse pods en modem.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Je schreef zelf in je eerste reactie al het volgende:

Het duurt wel een flinke tijd voordat de laptop een verbinding heeft.

Dat zou niet nodig moeten zijn, en heeft alles te maken met het achterliggende cloud systeem. Als dat ieder keer is als je tijdelijk een apparaat aansluit, klinkt niet wenselijk.

Wat de Deco's betreft twee ethernet aansluitingen dus een naar de Connectbox en een voor een extern apparaat. Of twee externe apparaten aansluiten. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@RoWi "Je schreef zelf in je eerste reactie al het volgende:

Het duurt wel een flinke tijd voordat de laptop een verbinding heeft."

Klopt, flinke tijd was niet duidelijk, het duurt ongeveer een halve minuut.

De specificaties van de pods zijn wel sneller, het is maar net wat je wil.

0 Kudos
balthazar1959
Level 3
Topicstarter

de app werkt..de devices zie ik aangemeld op de app. echter de witte lampjes blijven knipperen.. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan maken ze geen verbinding.

Hoe ver zijn de pods verwijderd van het modem met hoeveel en wat voor muren ertussen?

0 Kudos
balthazar1959
Level 3
Topicstarter

Nogmaals ziggo gebeld...het werkt..Probleem: mijn modem "zag" de wifi pods niet, vandaar dat deze bleven knipperen en geen bekabeld internet mogelijk was. Opnieuw de Pods aangemeld en bekabeld naar media box. Top! dank voor al jullie suggesties m.b.t. oplossingen.

0 Kudos