Kasper Ummels

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wifi op eerste verdieping geen internet (booster op zolder en modem op begane grond)

In meterkast staat mijn ziggo modem, op zolder een wifi booster (stopcontacten ding). Beide zelfde netwerknaam gegeven. Echter op eerste verdieping (dus eigenlijk precies tussen modem en booster in) wel wifi verbinding maar geen internet. Om het werkend te krijgen moet ik dan altijd eerst wifi in en uitschakelen en dan is er internet. Ook als ik met iphone naar zolder loop, wel wifi, geen internet. Het lijkt alsof de telefoon niet weet welke netwerk hij nu moet kiezen en daardoor geen internet heeft.

 

Herkent iemand het probleem en is er een oplossing voor?

2 Reacties 2
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat komt waarschijnlijk doordat zowel de wifi booster als de connectbox dan even sterkte wifi signaal hebben waardoor die blijft schommelen tussen die twee wifi punten

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Kasper Ummels en welkom op de Community! Zo te lezen hebben je apparaten van keuzestress en vinden ze het moeilijk om te kiezen met welk netwerk ze verbinding willen houden. Irritant dat dit tot instabiliteit leidt!

Hebben beide netwerken vol bereik op de 1ste verdieping? Je kunt de wifibooster via het stopcontact eventueel verplaatsen naar een andere plek in huis om te kijken of het dan beter werkt? Als het toch niet lekker blijft werken, dan is er wellicht een alternatief in de vorm van een Smart Wifiboosterset. Je kunt deze huren of kopen. 

Uitgelicht topic