Hoi,
De laatste paar weken valt steeds vaker de wifi verbinding weg. Bekabeld doet het internet nog wel. Maar zeker 's avonds valt regelmatig even de wifi verbinding weg. Op alle plekken in huis bij alle devices (pc, laptops, tablet en smartphones.
Inloggen op het modem lukt ook niet want zelfs na terugzetten naar fabrieksinstellingen via knop op modem, wordt het wachtwoord dat bij de modem hoort, niet geaccepteerd.
Vorig jaar deze modem gekregen omdat de modem hiervoor ook wifi problemen had maar toen was er ook geen internet.
Afgelopen weekend al regelmatig dat de wifi verbinding wegvalt het een paar minuten duurt voor de verbinding weer terug komt en dan kan ik het programma (in dit geval) steeds weer op nieuw bekijken bij Ziggo go. Zeker bij de commerciele zenders kan je niet doorspoelen. Maar voor mijn kinderen die vanwege de corona maatregelen thuis via internet school hebben, is het nog lastiger.
mvg,
Eef
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb ik al tig keren gedaan. Nope.
Ik vrees dat er iets hardware/software matigs aan de hand is. De laatste drie dagen geen uitvallen gehad maar wel erg trage wifi verbinding.
Op internet ook gelezen dat de wifi van deze modem niet echt super is en het mogelijk een hardware dingetje is. Heb nu een router maar gekocht en deze erachter gezet. Behalve betrouwbare wifi worden ook ook webpagina's sneller geopend. Zelfs Ziggogo gaat soepel terwijl het met de wifi van de ziggo modem slechter was.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kun je toevallig hier een foto plaatsen waar ziggo je huis binnenkomt met eventueel splitters en versterkers er op.
het lijkt me niet dat het aan je bekabeling ligt. zover ik kan zien heb je al geprobeerd om je modem naar de fabrieksinstellingen te resetten?
je heb een 3 weg splitter met maar 2 coax kabels erop via de vrije aansluiting kan straling van buitenaf het coax netwerk in zoals 4g 5g ik raad aan die splitter te vervangen door een poa-01-b
een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modemkabel opsturen
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
postcode en huisnummer staan (al) in mijn profielinstellingen.
ja, heb ik gedaan en eventjes lijkt het te werken maar uiteindelijk weer kruk wifi. vooral aan einde van de middag en 's avonds. bij de computer krijg ik even de melding dat dns is veranderd als de wifi weer eens even niet werkt. maar of dat er mee te maken heeft...
Hoi @eefr,
Wat waardeloos dat de wifi het vaak in de avonduren laat afweten. Dit is natuurlijk niet wat je hiervan verwacht en ik denk dan ook graag met je mee.
Ik heb nu sowieso de materialen die @anoniemforum aanraadde voor je opgestuurd. Die gaan vandaag nog op de post.
Laat je het weten als je het met de nieuwe splitter en kabel hebt uitgeprobeerd en of het daarna beter gaat? 🙂
Hoi,
Heb alles binnen gekregen en geplaatst. Helaas weer wifi problemen. Hetzelfde als met de oude splitter en kabel.
Modem in fabrieksinstelling zetten en het wachtwoord dat standaard bij fabrieksinstelling hoort, accepteert hij ook niet.
Is het mogelijk dat iemand van de moderators of afstand de modem kan komen en kijken wat er aan de hand is?
heb je ook goed nagekeken of je het wel goed heb ingetypt dus hoofdletters en kleine letters
bestaat alleen uit cijfers en ik heb ze precies overgenomen van wat er op de modem staat maar dank voor het meedenken.
Gisteren weer een aantal keren geen wifi en net weer. krijg er aardig tabak van van die wifi fratsen van die connectbox (arris).
is de splitter al vervangen door een poa-01-b 2 way splitter?
als dat het niet oplost lijkt het mijn verstandig dat een monteur er eens na kijkt en het aop vervangt
de poa die jij noemt, is vrijdag opgestuurd door Marije van Ziggo is opgestuurd, zaterdagochtend geplaatst.
Zie bijlage
Bekabeld gaat super maar wifi is er onbetrouwbaar en regelmatig (ook als ik de enige thuis ben en maar 1 device gebruik) vooral aan einde van de middag en 's avonds dat de wifi gewoon een paar minuten uit is of iets dergelijks.
Ik heb het gevoel dat de modem intern dingen aan het doen is. Maar het kan best zijn dat aop ( is een jaar of twee a drie geleden vervangen) op één of andere manier een soort stoorzender is voor wifi signaal.
kun je het modem eens terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen door in het gaatje achterop waar reset staat een peperclip te duwen
Heb ik al tig keren gedaan. Nope.
Ik vrees dat er iets hardware/software matigs aan de hand is. De laatste drie dagen geen uitvallen gehad maar wel erg trage wifi verbinding.
Op internet ook gelezen dat de wifi van deze modem niet echt super is en het mogelijk een hardware dingetje is. Heb nu een router maar gekocht en deze erachter gezet. Behalve betrouwbare wifi worden ook ook webpagina's sneller geopend. Zelfs Ziggogo gaat soepel terwijl het met de wifi van de ziggo modem slechter was.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.
hoe is de verbinding bekabeld?
en nu je een eigen router gebruikt heb je het modem in bridge mode laten zetten ?
het is niet aanbevolen om een router achter een router te gebruiken aanbevolen is als je een eigen router gebruik de modem in bridge mode te laten zetten
Verbinding tussen modem en router is bekabeld.
Misschien niet de verstandigste keuzen om twee kapiteins op 1 schip te hebben maar het werkt wel.
bij games en zo kan dat nog weleens een probleem zijn
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.