1
Vraag
2
Reacties
eefr

Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

wifi modem valt steeds vaker even weg

Hoi,

De laatste paar weken valt steeds vaker de wifi verbinding weg. Bekabeld doet het internet nog wel. Maar zeker 's avonds valt regelmatig even de wifi verbinding weg. Op alle plekken in huis bij alle devices (pc, laptops, tablet en smartphones.

Inloggen op het modem lukt ook niet want zelfs na terugzetten naar fabrieksinstellingen via knop op modem, wordt het wachtwoord dat bij de modem hoort, niet geaccepteerd.

Vorig jaar deze modem gekregen omdat de modem hiervoor ook wifi problemen had maar toen was er ook geen internet. 

Afgelopen weekend al regelmatig dat de wifi verbinding wegvalt het een paar minuten duurt voor de verbinding weer terug komt en dan kan ik het programma (in dit geval) steeds weer op nieuw bekijken bij Ziggo go. Zeker bij de commerciele zenders  kan je niet doorspoelen.  Maar voor mijn kinderen die vanwege de corona maatregelen thuis via internet school hebben, is het nog lastiger.

mvg,

Eef

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Heb ik al tig keren gedaan. Nope.

Ik vrees dat er iets hardware/software matigs aan de hand is. De laatste drie dagen geen uitvallen gehad maar wel erg trage wifi verbinding.

Op internet ook gelezen dat de wifi van deze modem niet echt super is en het mogelijk een hardware dingetje is. Heb nu een router maar gekocht en deze erachter gezet. Behalve betrouwbare wifi worden ook ook webpagina's sneller geopend. Zelfs Ziggogo gaat soepel terwijl het met de wifi van de ziggo modem slechter was. 

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.

 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

kun je toevallig hier een foto plaatsen waar ziggo je huis binnenkomt met eventueel splitters en versterkers er op. 

eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Bij deze. Al wat jij noemde is vorige jaar vervangen.

mvg Eef

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

het lijkt me niet dat het aan je bekabeling ligt. zover ik kan zien heb je al geprobeerd om je modem naar de fabrieksinstellingen te resetten?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je heb een 3 weg splitter met maar 2 coax kabels erop via de vrije aansluiting kan straling van buitenaf het coax netwerk in zoals 4g 5g ik raad aan die splitter te vervangen door een poa-01-b 

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modemkabel opsturen 

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

postcode en huisnummer staan (al) in mijn profielinstellingen. 

eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

ja, heb ik gedaan en eventjes lijkt het te werken maar uiteindelijk weer kruk wifi. vooral aan einde van de middag en 's avonds. bij de computer krijg ik even de melding dat dns is veranderd als de wifi weer eens even niet werkt. maar of dat er mee te maken heeft...

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @eefr

 

Wat waardeloos dat de wifi het vaak in de avonduren laat afweten. Dit is natuurlijk niet wat je hiervan verwacht en ik denk dan ook graag met je mee.

Ik heb nu sowieso de materialen die @anoniemforum aanraadde voor je opgestuurd. Die gaan vandaag nog op de post. 

 

Laat je het weten als je het met de nieuwe splitter en kabel hebt uitgeprobeerd en of het daarna beter gaat? 🙂

 

eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Hoi,

Heb alles binnen gekregen en geplaatst. Helaas weer wifi problemen. Hetzelfde als met de oude splitter en kabel.

Modem in fabrieksinstelling zetten en het wachtwoord dat standaard bij fabrieksinstelling hoort, accepteert hij ook niet. 

Is het mogelijk dat iemand van de moderators of afstand de modem kan komen en kijken wat er aan de hand is?

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je ook goed nagekeken of je het wel goed heb ingetypt dus hoofdletters en kleine letters

eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

bestaat alleen uit cijfers en ik heb ze precies overgenomen van wat er op de modem staat maar dank voor het meedenken.

eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Gisteren weer een aantal keren geen wifi en net weer. krijg er aardig tabak van van die wifi fratsen van die connectbox (arris).

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is de splitter al vervangen door een poa-01-b 2 way splitter?

 

als dat het niet oplost lijkt het mijn verstandig dat een monteur er eens na kijkt en het aop vervangt

eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

de poa die jij noemt, is vrijdag opgestuurd door Marije van Ziggo is opgestuurd, zaterdagochtend geplaatst.

Zie bijlage

Bekabeld gaat super maar wifi is er onbetrouwbaar en regelmatig (ook als ik de enige thuis ben en maar 1 device gebruik) vooral aan einde van de middag en 's avonds dat de wifi gewoon een paar minuten uit is of iets dergelijks. 

Ik heb het gevoel dat de modem intern dingen aan het doen is. Maar het kan best zijn dat aop ( is een jaar of twee a drie geleden vervangen) op één of andere manier een soort stoorzender is voor wifi signaal.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je het modem eens terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen door in het gaatje achterop waar reset staat een peperclip te duwen

eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Heb ik al tig keren gedaan. Nope.

Ik vrees dat er iets hardware/software matigs aan de hand is. De laatste drie dagen geen uitvallen gehad maar wel erg trage wifi verbinding.

Op internet ook gelezen dat de wifi van deze modem niet echt super is en het mogelijk een hardware dingetje is. Heb nu een router maar gekocht en deze erachter gezet. Behalve betrouwbare wifi worden ook ook webpagina's sneller geopend. Zelfs Ziggogo gaat soepel terwijl het met de wifi van de ziggo modem slechter was. 

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

hoe is de verbinding bekabeld?

 

en nu je een eigen router gebruikt heb je het modem in bridge mode laten zetten ?

 

het is niet aanbevolen om een router achter een router te gebruiken   aanbevolen is als je een eigen router gebruik de modem in bridge mode te laten zetten

 

eefr
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Verbinding tussen modem en router is bekabeld.

Misschien niet de verstandigste keuzen om twee kapiteins op 1 schip te hebben maar het werkt wel. 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

bij games en zo kan dat nog weleens een probleem zijn 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic