1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dcemeer

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi ligt er telkens uit

mijn wifi is erg instabiel en ligt er telkens uit. zeer vervelend met thuis werken en 2 schoolgaande pubers. hoe kan dit verholpen worden?

 

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dcemeer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb die stappen helaas allemaal al doorlopen Jan. Dat heeft niet geholpen. Weet echt nu even niet hoe verder

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Is de WiFi instabiel of valt de internetverbinding weg?. UwWiFi netwerk kunt u verbeteren door de aanschaf, koop of huur, van WiFi boosters.

Dcemeer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik!

Dcemeer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En de wifi blijft instabiel.

Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes


Heeft u dit al lang?
 ​​​​​​​
Zitten er veel apparaten op het draadloos netwerk aangesloten? 
Denk aan;

  • Tablets
  • Telefoons
  • Laptops
  • Desktop pc's
  • Alarm systemen
  • Thermostaat

Als er veel apparaten op hetzelfde netwerk en dan vooral dezelfde frequentie ( 2,4 of 5 GHz) zitten aangesloten / gebruik van maken dan kan het netwerk nogal instabiel worden.
Probeer daarom de minst belangrijke apparaten op het 2,4Ghz netwerk in te stellen.
En de apparaten die een hoge snelheid / reactie snelheid nodig hebben, zoveel mogelijk bedraad te doen of op het 5Ghz netwerk.

Wat u kan doen, is zoveel mogelijk apparaten tijdelijk (± 2/3uur) van de Wifi af te halen en alleen de 3 apparaten er nu gebruik van laten maken.
Als de wifi dan stabieler blijft, dan weet u dat het daar aan ligt.
 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als u problemen heeft, branden er dan lampjes op uw modem?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Dcemeer. Welkom hier!

Een wifi-verbinding die steeds wegvalt is niet handig. Goed dat je aan de bel trekt. 
Je merkt misschien al een beetje dat de hulp nog niet enorm opschiet, doordat je steeds kunt reageren met “dat heb ik al (gedaan)". Wij weten natuurlijk niet wat er allemaal bij jou speelt en welke stappen je zelf al gezet hebt om dit probleem te proberen op te lossen. Zou je ons wat meer informatie kunnen geven over je situatie? Dan kunnen we je vast en zeker veel beter en gerichter van hulp en tips voorzien :-). Denk hierbij aan: 

Hoe lang speelt dit al/werkte de verbinding eerder goed? 
Wat voor modem heb je van Ziggo in gebruik? En wat voor apparatuur heb je hier zelf nog bij in gebruik? (zoals een wifibooster)
Hoe gaat het met je bekabelde verbinding? Blijft deze wel online op het moment dat je wifiverbinding wegvalt? 
Wanneer je merkt dat de verbinding wegvalt, valt deze dan op alle apparaten tegelijk weg? 

En voeg eventueel foto's toe van hoe je modem aangesloten is. Dit geeft ons gelijk een heel goed beeld van je aansluitingen en of hier nog zaken in te verbeteren zijn. 
Samen gaan we dit vast en zeker kunnen oplossen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic