Dag,
Ik heb een accespoint voor buiten aangeschaft, maar kan helaas geen verbinding krijgen.
Huidige opzet:
-ziggo modem/router (de witte)
-ziggo next, draadloos verbonden
-netwerkabel aan modem t.b.v. bedraad aansluiten laptop indien nodig
-wifi booster op zolder (via Ziggo, de zwarte TP link), bedraad aangesloten op de modem.
Dat werkt op zich prima, echter achter in de tuin is de wifi erg zwak.
Om dat te verhelpen heb ik een TP-link EAP225-outdoor aangeschaft en aangebracht. Dat is een POE. Deze is net als de andere wifibooster (die op zolder) bekabeld aangesloten op een vrije poort van de witte modem.
Die werkt op zich volgens mij; ik heb een 2,4 en een 5GHZ signaal, beide open.
Ik kan er echter geen verbinding mee maken. Mijn laptop maakt wel verbinding echter zonder internet. Mijn mobiel komt al niet zover, de melding is "kan IP adres niet ophalen".
Ik heb via een recovery tool van TP-link (na uitgebreid contact met de helpdesk van TP-link) het IP adres gevonden. Aangezien ik geen verbinding met het netwerk kan maken heb ik daar echter nu niets aan.
Via de helpdesk va TP-link al van alles geprobeerd: reset EAP, firewall uit, virussoftware uit, andere poort op het modem, een afwijkend vast IP adres geven, ... niets van dat alles werkt.
Iemand een idee van oorzaak en oplossing?
Ik neem aan dat er meerdere apparaten op het modem kunnen worden aangesloten. Of kan een van die poorten uit staan, of kan er een storing ontstaan bij meerdere apparaten, ...?
Of is er gewoon iets mis met de EAN-225-outdoor? Dat denk ik echter zelf niet, die geeft namelijk gewoon dat wifi signaal.
Lang verhaal 😊 ik hoop dat iemand een kortere oplossing heeft 😉
groet, A