1
Vraag
2
Reacties
Wiebipedia

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi booster via stopcontact werkt niet in de schuur

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik wil een graag internet/wifi verbinding maken in mijn schuur achter in de tuin. Deze ligt ongeveer op 45m afstand van de router. De meest eenvoudige manier om dit te bewerkstelligen leek mij om voor een WiFi-booster te kiezen via het stopcontact. Deze hadden we sowieso al in huis en werkt prima binnen. Echter krijg ik deze niet werkend in de schuur achter in de tuin.

Alle lampjes branden wel zoals zou moeten. Hij kan ook verbinden, maar blijft dan vervolgens hangen op; “geen internet, beveiligd”.

De schuur zit niet op een andere groep dan een aantal andere stopcontacten binnen ons huis waar het wel werkt. Kan het zijn dat de afstand te groot is? Wat zou een andere passende oplossing zijn eventueel?

Vriendelijke groet

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
PeterPb0ans

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hoi, 

wanneer ze op dezelfde fase zitten, zou het in theorie moeten kunnen werken, al is 45 meter wel een behoorlijk eind. 

Heeft de schuur een aardleiding die ook apart verbonden is met de meterkast  ? De aardleiding wordt ook gebruikt bij bepaalde plc setjes....

verder heeft plc snel last van storing door vervuiling op het net. Schakelde voedingen, led-lampen van slechte kwaliteit etc. Plc veroorzaakt zelf ook een bult rommel. Radio ontvangst in de buurt van een dergelijke installatie is vaak slecht of onmogelijk ( heb ik als zendamateur ervaring mee). 

Netwerk kabel trekken is altijd de beste en goedkoopste oplossing. Trek wel bij onweer aan beide kanten de pluggen eruit, door de lengte ontstaan bij onweer soms hoge spanningen op de kabel, waar je router etc niet echt blij mee is. 

Wiebipedia
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerkkabel trekken is ‘lastig’. Mijn hele vloer is gestort beton en de aansluiting/router staan helemaal aan de voorkant van de woning, de schuur is vanzelfsprekend helemaal achterin de tuin. Een kabel trekken zal dus lastig worden om dat netjes weg te werken.

De schuur heeft zo ver ik zelf kan inzien, geen aparte aardlekaansluiting met de meterkast.

PeterPb0ans

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hoi,

ik bedoelde een aardkabel (groen geel) die ook net als de nul (blauw) en de bruine ( fase) van meterkast naar de schuur loopt. Zal wel zo zijn. Kom ook nog wel eens aansluitingen in schuurtjes tegen zonder randaarde. 

Wanneer je een lang verlengsnoer hebt zou je dat eens kunnen uitrollen en daarmee testen. 

Homeplug bij de achter deur, en dan UTp kabel naar de schuur? Is de afstand over het lichtnet veel korter.

mvg Peter 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2554Posts
  • 180Oplossingen
  • 350Likes

Goedemiddag @Wiebipedia

Goed dat je ons hebt gevonden om mee te denken! Je geeft in je eerste bericht aan dat alle lampjes goed branden zoals behoort. Welke lampjes zijn dit exact? Kun je hiervan een foto maken? Ik ben namelijk bang dat het toch met het elektriciteitsnetwerk te maken heeft waarom het niet wil lukken. Gezien het punt wel gewoon een netwerk uitzendt en je hiermee ook kunt verbinden.