1
Vraag
2
Reageer en help mee
Danielle1975

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wifi booster icm playstation 4

Mijn zoon heeft zijn PlayStation 4 op zijn slaapkamer staan. Hij klaagt over de snelheid en de stabiliteit van het gamen op de PlayStation, maar ik trek liever nog geen internetkabel door naar boven. Nu werd ik gewezen op de WiFi Booster die werkt via het electriciteitsnet.

 

Mijn vraag: zijn er gebruikers die hier ervaring mee hebben en is er iets bekend over de snelheid en stabiliteit van een PlayStation met behulp van de WiFi booster?

6 Reacties 6
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

via een wifibooster zou dit wel verbeteren , maar omdat het wifi blijft heeft er vele dingen invloed op een degelijke verbinding .zoals hoe druk het is op de wifi kanalen , hoever de playstation van de wifipunt af staat , om echt stabiel te hebben , is een utpkabel wel de beste optie

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als je een stabiele Wifibooster wil neem dan de Extra Wifi punt via Stopcontact, deze kan je via electritciteitsnet aansluiten, en eventueel vanuit daar korte UTP kabel trekken.

 

Ik heb ze allebei, de Wifibooster en de Extra Wifi Punt via Stopcontact en bevalt prima en je kan ze huren voor €1,- en €2,- per maand.

Wel handig is het Modem wifi op een vast kanaal 1,6,11 en 5Ghz 30,36,40,48 te zetten en de wifibooster of extra wifipunt op een ander kanaal 

Voorbeeld Modem op kanaal 11

Wifibooster kanaal 6

Zo storen ze niet op elkaar en loopt de wifi keurig in huis over.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Danielle1975 - Goede vraag voor de Ziggo Community, welkom hier!

@Fester 538 en @Dave- geven al hele handige tips en antwoorden. Een kabel is uiteraard het beste, maar een booster kan ook absoluut uitkomst bieden. De wifibooster via het stopcontact heeft ook één uitgang voor een internetkabel, waar je dan de Playstation op kunt aansluiten.

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Voor te gamen blijft kabel gewoon het beste. Ongeacht welke wifi of booster je gebruikt, het gaat altijd ten koste van je zgn pingtijd. En dat is in 90% van de games nou net het belangrijkste. Zelfs een verschil van “maar” 15 ms kan het verschil betekenen tussen regelmatig winnen of steeds verliezen (met bijbehorend slecht humeur van zoonlief  )

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mocht het je ontgaan zijn, op de wifibooster via het stopcontact kun je ook een UTP kabel aansluiten op je PlayStation 4, dat scheelt een hele bos pingtijd.

 

Je kunt de wifibooster sowieso 30 dagen vrijblijvend testen.

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster

 

Danielle1975
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor jullie input, hier kan ik zeker wat mee. Ik ga de WiFi booster gewoon testen, niet geschoten is altijd mis ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic