Henk4

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

wel wifi signaal geen internet

Sinds gisteren heb ik een  Mac Book Air ik heb wel wifi signaal maar geen internet terwijl mijn Iphone wel gewoon een internet verbinding heeft.

Volgens een Diagnostisch rapport uitgevoerd op mijn Mac Book zou het aan de DNS instellingen liggen.

Mijn Mac kan www.apple.com niet omzetten met de DNS instellingen die zijn opgegeven door de internetaanbieder.

Weet u een oplossing voor dit probleem.

Bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groet 

Henk.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Henk4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Even een update monteur is gisteren langsgeweest en heeft 2 aansluitpunten vervangen in de meterkast en in de woonkamer.In de woonkamer was het wel hard nodig.

Modem is niet vervangen want dat wordt alleen maar gedaan als het modem kapot is.

Bedankt voor de service 

Groetjes Henk

Bekijk in context

25 Reacties 25
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @Henk4 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Vervelend dat nog niemand je topic heeft opgepakt. Nu weet ik wel iets van Apple producten af, maar niet echt heel veel. Heb je al eens je netwerk instellingen gewist en dan opnieuw verbinding proberen te maken met je wifi? Vaak wil het wel helpen om zo weer normaal verbinding te krijgen. 

Meer over DNS instellingen kan je hier vinden (hele goede uitleg):
https://www.iculture.nl/tips/dns-wijzigen-iphone-ipad-mac/ 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @Henk4 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum. Zo te zien heeft onze expert al een handreiking geboden waarmee je mogelijk verder uit de voeten kunt. Laat je het weten als hierover nog vragen hebt? We denken anders graag met je mee. 

miltenb

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al mijn Apple apparaten hebben vandaag ineens dit probleem ook. 

Het uit en aanzetten van WiFi dmv vliegtuigmodus aan uit werkte op sommige apparaten. Degene die de nieuwste iOS hadden klaagden over een niet privé IP-adres of iets dergelijks. Heel vaag! In de netwerk instellingen bleek er een optie te zijn waar je dit kunt aanvinken. Mijn Android smart tv wil gewoon niet!

 

Vette grrr!

Henk4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt  allemaal voor de reacties ben teruggegaan naar de winkel en daar lukte het ook niet.

Heb zojuist bericht gekregen dat ik een nieuwe Mac Book krijg.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Henk4  Dankjewel voor de terugkoppeling. Laat je weten hoe het straks gaat met de nieuwe Macbook? We zijn erg benieuwd!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@miltenb Vervelend dat jij dit probleem ook ervaart! Het kan zijn dat je deze foutmelding te zien krijgt als gevolg van de recente update voor iOS en Mac OS. Log anders eens in op het modem en stel daar bij de Geavanceerde instellingen > Draadloos > Beveiliging > WPA2 in op het modem. Sla de instellingen op. Herstart daarna je Appel apparaten en test of het nu lukt verbinding te maken met het wifi signaal. 

miltenb

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Recent... min of meer...  Ik zie niet hoe een update die ik een paar weken geleden geïnstalleerd heb, ineens een probleem zou moeten geven. Vooral niet op mijn Android TV.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@miltenb Heb je de Android TV al eens opnieuw ingesteld en daarna opnieuw met het netwerk verbonden?

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Henk4 , ik ben benieuwd of je sinds je een vervangende Macbook hebt ontvangen nog dezelfde problemen ervaart? 🙂 

Henk4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marijn,nieuwe MacBook Air gaf dezelfde problemen na migratie.

Migratie was gelukt maar ik had wederom wel wifi signaal maar geen internet.

Weer teruggegaan naar de winkel en daar is de MacBook teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw geïnstalleerd.Alles werkt nu weer maar ik wacht nog even voor ik mijn progamma's ga overzetten.

Internet werkt dus gewoon, wel krijg ik een melding van zwakke beveiliging en soms valt internet even weg.

Ik heb wel een 9 jaar oude modem merk Technicolor TC 7200, heeft dit soms invloed hierop vraag ik me af.

Groetjes Henk4

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Henk4 Oei, dat is niet de update waar ik op had gehoopt! Jammer dat ook deze dezelfde problemen gaf toen je alles had overgezet 😞

De melding dat de beveiliging zwak is gebeurd wel vaker op Apple apparatuur, maar als ik zo op je modem kijk is dat gelukkig niet het geval, dat is netjes beveiligd. 

Wel is je modem inderdaad verouderd, deze kunnen we voor je omruilen maar er is nog één ding waar ik tegenaan loop: je hebt best wat ruis op je signaal. Als het mogelijk is, zou je misschien een foto kunnen delen van het aansluitpunt waar onze kabel binnenkomt en waar de bekabeling van het modem heen gaat? Dan kunnen we even kijken of er nog iets te verbeteren is 🙂 Anders ben ik bang dat je dezelfde problemen ook met een nieuw modem krijgt, dus het is handiger om dat eerst even te tackelen.

Henk4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

aansluiting meterkastaansluiting meterkastaansluiting meterkastaansluiting meterkastaansluiting huiskameraansluiting huiskameraansluiting huiskameraansluiting huiskamerHallo Marijn,

Aansluitpunt komt binnen in de meterkast  bij oplevering van de woning aangesloten door KPN, daarna is er een aansluitpunt in de woonkamer waar de modem op is aangesloten.Wat me wel opvalt is dat het controle lampje van de modem regelmatig knippert.

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Henk4 Bedankt voor de duidelijke foto's! Als ik het goed begrijp komt onze kabel binnen in de meterkast, maar is het modem aangesloten in de woonkamer? Mocht dat het geval zijn dan is het wel de bedoeling dat het modem zit aangesloten op het aansluitpunt waar onze groene kabel binnenkomt en niet een gewone wandcontactdoos. 

Mocht het aansluitpunt toch in de woonkamer zijn, zien we daar een verouderde splitter en een kabel naar het modem toe met een plastic connector. Beide kunnen zorgen voor problemen, ik heb je daarom ook een nieuwe splitter en coax voor het modem toegestuurd 🙂 Als het goed is ontvang je deze binnen een paar werkdagen, ik hoor graag als je het hebt kunnen installeren, dan zal ik even voor je kijken of het signaal er door is opgeknapt! 

Henk4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Marijn, bedankt voor de splitter en coax voor het modem.

Alles geïnstalleerd en ik hoop dat het signaal is opgeknapt.

Het modem zit niet op een gewoon wandcontactdoos maar waar de kabel binnenkomt en aangelegd door KPN

Groetjes Henk

 

Henk4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Aansluiting is wel 20 jaar geleden aangelegd

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Henk4 Heel graag gedaan! Het lijkt me een goed idee om het nu even een dag zo in de gaten te houden zodat we niet teveel afgaan op een momentopname maar een goed beeld krijgen van hoe het signaal nu is. Mocht het niet hebben geholpen wordt het tijd om de oude aansluiting te laten vervangen 🙂 Aangezien het twintig jaar oud is, is de kans wel groot dat dat ook nog nodig zal zijn, maar zo kunnen we in ieder geval goed de binnenhuis installatie controleren. Ik zal je morgen laten weten hoe het er voor staat! 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Henk4 Bij dezen de update! Als ik het signaal zo bekijk ziet dat er helaas nog hetzelfde uit 😞 Ik heb daarom een monteursafspraak voor je ingepland om het aansluitpunt (en mogelijk het modem) te vervangen. Ik heb de monteursafspraak voor je ingepland op dinsdag 10 augustus tussen 12:00 en 18:00, mocht dit niet uitkomen kan je het altijd verplaatsen via Mijn Ziggo. 

Henk4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Even een update monteur is gisteren langsgeweest en heeft 2 aansluitpunten vervangen in de meterkast en in de woonkamer.In de woonkamer was het wel hard nodig.

Modem is niet vervangen want dat wordt alleen maar gedaan als het modem kapot is.

Bedankt voor de service 

Groetjes Henk

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Henk4 Super dat de aansluitpunten zijn vervangen! Het is wel wat frappant dat het modem niet is vervangen aangezien deze qua functionaliteit ook is verouderd. Mocht je hetzelfde probleem ervaren met je Macbook dan zal ik je zelf een nieuw modem toesturen 🙂 

Uitgelicht topic