1
Vraag
2
Reageer en help mee
c145

Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

wegvallende internetverbinding 2

Hallo,

 

Ik heb een aantal maanden terug nieuwe kabels en een nieuwe splitter ontvangen van Ziggo, en de verbindingsproblemen leken sindsdien een stuk minder vaak voor te komen. Het vorige draadje is intussen gearchiveerd.

Maar ik heb het idee dat de laatste tijd toch weer vaker de verbinding steeds even wegvalt. Mijn ouders klagen ook weer vaker over de radio die zo nu en dan wegvalt. Hieronder nog wat gegevens van de afgelopen tijd.

Mijn vraag is natuurlijk of er nog iets te verbeteren valt aan de verbinding.

 

Connect Box status voor monteursOnderdeelStatusStatusIngesteld Downstream kanaal (Hz)

618000000
Locked

Ingesteld Upstream kanaal (Hz)

58800187
Locked

Provisioning status

Verbonden

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16180000004.640256 qam3
26020000005.840256 qam1
3610000000540256 qam2
46260000004.840256 qam4
56340000004.438256 qam5
66420000004.540256 qam6
76500000004.540256 qam7
86580000004.940256 qam8
96660000005.440256 qam9
106740000005.340256 qam10
11682000000540256 qam11
127140000004.838256 qam15
137380000004.138256 qam18
147540000003.438256 qam20
157700000002.938256 qam22
167860000002.238256 qam24
177940000002.238256 qam25
188020000002.538256 qam26
198100000002.438256 qam27
208180000001.938256 qam28
218260000001.938256 qam29
228340000001.538256 qam30
23842000000138256 qam31
248500000000.238256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.34921028
2Locked40.92231368
3Locked40.33361051
4Locked40.34821069
5Locked38.95741157
6Locked40.3535941
7Locked40.95831147
8Locked40.34221046
9Locked40.33781093
10Locked40.35551318
11Locked40.95901250
12Locked38.95671209
13Locked38.97341123
14Locked38.99411107
15Locked38.69241456
16Locked38.612581039
17Locked38.912641094
18Locked38.611431255
19Locked38.911851184
20Locked38.613581160
21Locked38.613031519
22Locked38.918071363
23Locked38.623331329
24Locked38.941972338

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
15880018746512064 qam13
22860000046256064 qam12
33180000045.8256064 qam11
43840013945.8512064 qam16
54519999545.8512064 qam15
65199999545.8512064 qam14


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0020
2ATDMA0010
3ATDMA0020
4ATDMA0020
5ATDMA0000
6ATDMA0000

 

 

17 Reacties 17
Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 2534Posts
  • 104Oplossingen
  • 1379Likes

Dag @c145 

Vervelend dat de kwaliteit van je internetverbinding weer terugloopt. Ik lees dat je kabels en splitter hebt vervangen, maar om mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto? 

robinjoo19
Expert
Expert
  • 3725Posts
  • 53Oplossingen
  • 1206Likes

ik kijk uit naar de foto's voor zover ik weet moeten de frequenties in het upstream gedeelte

altijd op 0000 eindigen

toch @tobiastheebe ?

 

 

wel erg groot verschil in de ds power levels

 

kanaal 2 5.8dbmv

kanaal 24 nog maar 0.2 dmbv

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12442Posts
  • 769Oplossingen
  • 4811Likes

De uncorrectable errors ('Fouten na RS') in de downstream en afwijkende kanaalfrequenties in de upstream duiden beide op ruis. De slope in de downstream vind ik acceptabel.

 

Op de foto uit het vorige topic is zichtbaar dat een GUT 14D als AOP in gebruik is, deze dient te worden vervangen door een btv 01-SET.

c145
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik heb een foto gemaakt van de nieuwe situatie. Maar als ik het goed begrijp gaat het al fout voor de splitter?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12442Posts
  • 769Oplossingen
  • 4811Likes

Ik vermoed dat de ruis van buitenshuis afkomstig is.

 

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B), opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream/upstream-gegevens plaatsen?

c145
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit zijn de gegevens vandaag overdag zonder spitter ertussen:

 

Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status

Ingesteld Downstream kanaal (Hz)
618000000
Locked
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)
58799951
Locked
Provisioning status
Verbonden
 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16180000008.540256 qam3
2602000000940256 qam1
36100000008.540256 qam2
46260000008.440256 qam4
56340000008.438256 qam5
6642000000940256 qam6
76500000008.940256 qam7
8658000000940256 qam8
9666000000940256 qam9
106740000008.640256 qam10
116820000008.840256 qam11
126900000008.640256 qam12
136980000008.638256 qam13
147060000008.940256 qam14
157140000008.938256 qam15
167220000008.538256 qam16
177300000008.440256 qam17
187380000007.938256 qam18
197460000007.538256 qam19
207540000007.138256 qam20
218260000005.938256 qam29
228340000005.338256 qam30
23842000000538256 qam31
248500000004.538256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.3500
2Locked40.3260
3Locked40.9480
4Locked40.3430
5Locked38.9420
6Locked40.3330
7Locked40.3310
8Locked40.9280
9Locked40.3280
10Locked40.3630
11Locked40.3530
12Locked40.3540
13Locked38.9530
14Locked40.3430
15Locked38.9470
16Locked38.6600
17Locked40.3720
18Locked38.9840
19Locked38.9590
20Locked38.9730
21Locked38.61050
22Locked38.61360
23Locked38.91810
24Locked38.62240

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15879995142.3512064 qam13
22860000042.3256064 qam12
33180000042256064 qam11
43840000042512064 qam16
54520000042512064 qam15
65200000042512064 qam14



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0010
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA0000
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12442Posts
  • 769Oplossingen
  • 4811Likes

Er zijn geen uncorrectable errors meer zichtbaar in de downstream, nog wel een afwijkende kanaalfrequentie in de upstream.

 

Het lijkt mij alsnog verstandig om een nieuw AOP (btv 01-SET) te laten plaatsen door een monteur, dit is kosteloos.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

c145
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

'Fouten na RS' blijft wel vaker een wat langere tijd op 0. Soms lijkt het een paar dagen goed te gaan, en soms hapert het wat vaker.

 

En we hebben natuurlijk wel graag de TV ook aangesloten. Ik zal de reactie van de Ziggo moderator wel afwacthen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1552Posts
  • 98Oplossingen
  • 337Likes

@c145 goed dat je het even komt aankaarten. Ik heb de gegevens uitgelezen op het adres vanuit je profiel, op dit moment zit het er qua signaal keurig uit. Ook de afgelopen zeven dagen was het allemaal prima.

Een monteur is zeker een optie, als je daarvoor openstaat? Dan kan ik dat regelen, voor wat de AOP aangaat.

Wel vraag ik me even iets af: je hebt het hier over dat ''je ouders'' de kuren ervaren. Heb ik vanuit jouw profielgegevens, hier op de Community, wel het juiste adres te pakken? Geef ze anders even door in een reactie via een privébericht. 

c145
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Jacob, het adres in de profielgegevens is van mijn ouders.

 

Het lijkt een tijd goed te gaan, maar zo nu en dan gaat het toch weer even fout. We staan dus zeker open voor een monteur.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 484Posts
  • 61Oplossingen
  • 200Likes

Hi @c145! We zijn al weer even een aantal dagen verder zie ik! Hoe gaat het nu met de verbinding? Als er nog een monteur nodig is, laat het dan weten! 

c145
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Carlien. Ja, als een monteur het AOP kan komen vervangen zou dat wel een verbetering zijn hopelijk, want de problemen doen zich nog steeds voor.

c145
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier maar weer eens een overzichtje van de verzamelde fouten. Het zou denk ik mooier zijn als er nog iemand een monteur kan regelen om het AOP te vervangen.

 
Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz)
618000000
Locked
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)
58800139
Locked
Provisioning status
Verbonden

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
16180000004.540256 qam3
26020000005.540256 qam1
36100000004.940256 qam2
46260000004.540256 qam4
56340000004.338256 qam5
66420000004.438256 qam6
76500000004.340256 qam7
86580000004.640256 qam8
96660000005.140256 qam9
10674000000540256 qam10
11682000000540256 qam11
126900000004.640256 qam12
136980000004.540256 qam13
147060000004.540256 qam14
157140000004.638256 qam15
167220000004.338256 qam16
177300000004.140256 qam17
18738000000438256 qam18
197460000003.938256 qam19
207540000003.238256 qam20
218260000001.938256 qam29
228340000001.538256 qam30
23842000000138256 qam31
248500000000.238256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked40.340285601
2Locked40.921345332
3Locked40.3354313452
4Locked40.342664471
5Locked38.950154847
6Locked38.9484812899
7Locked40.343236461
8Locked40.335506591
9Locked40.327276776
10Locked40.342796096
11Locked40.3510613327
12Locked40.3559914499
13Locked40.354295941
14Locked40.348255717
15Locked38.645305120
16Locked38.947826328
17Locked40.344966471
18Locked38.950106455
19Locked38.948676034
20Locked38.9634013718
21Locked38.685947368
22Locked38.9115367453
23Locked38.6151177743
24Locked38.6238807096

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
15880013945.8512064 qam13
22859997346256064 qam12
33180003645.5256064 qam11
43839989345.5512064 qam16
54519998845.8512064 qam15
65200001045.5512064 qam14



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA00150
2ATDMA0050
3ATDMA00100
4ATDMA00260
5ATDMA0080
6ATDMA0050

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12442Posts
  • 769Oplossingen
  • 4811Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht zodat een monteursafspraak ingepland kan worden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 13706Posts
  • 1129Oplossingen
  • 4045Likes

Goedemorgen @c145,

 

Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt! Het is inderdaad goed dat er nu een monteur langskomt om de ruis op het signaal te verhelpen. Ik heb een afspraak voor je ingepland op dinsdag 20 september 2022 tussen 08:00 en 13:00 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak tot uiterlijk 24 uur voor de afspraakdatum te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten hoe het gegaan is en wat jouw bevindingen zijn?

c145
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren is er inderdaad een meneer van Ziggo langs geweest, die alles maar verouderd vond hier. Denk dat de volgende monteur die over een paar jaar alles komt vervangen wat hij achtergelaten heeft dat ook zal vinden.

 

In de tijd dat hij er was geen storingen gehad, maar we zullen afwachten hoe het gaat. Tot nu toe lijkt het beter te gaan.

 

Bedankt tot zover!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 13706Posts
  • 1129Oplossingen
  • 4045Likes

@c145 Dank voor het delen van je bevindingen na het monteursbezoek! We houden het topic nog even open zodat we de komende dagen nog even de vinger aan de pols kunnen houden. Laat anders over een paar dagen weten of alles nog naar wens werkt. Als dan alles goed blijkt te werken dan kun je het topic markeren als zijnde opgelost. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.