Op advies van @tobiastheebe plaats ik hier een nieuw onderwerp. Sinds begin november valt mijn internet regelmatig weg en start mijn modem weer op. Zo om de anderhalve dag, in ieder geval als ik het internet gebruik.
Vandaag een nieuw modem gekregen en de internet snelheid varieert nog steeds tussen de 10 en maximaal 50Mbps als ik 5 speedtests doe. De modem is nog niet opnieuw opgestart, maar dat is vermoed ik een kwestie van tijd.
Bij een vergelijkbaar onderwerp kreeg ik de tip van @tobiastheebe dat het mogelijk met 5G -masten te maken heeft in combinatie met oudere coax-installaties. Ik heb thuis nog een hele oude coaxkabel die van de meterkast - buiten mijn appartement - naar de aansluiting in de woonkamer loopt. Kortom, daar kan het mee te maken hebben. Als het goed is zal tobiastheebe hier reageren en beter dan ik kan, uitleggen, wat er aan de hand is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@tobiastheebe De meterkast kan worden afgesloten. De halve verbouwing die nodig is voor een optimaal signaal, zoals door jou voorgesteld, laat ik voorlopig achterwege. Momenteel werkt het voor mij goed genoeg. (Afkloppen!)
Misschien zou je ter controle nog een keer de gegevens (downstream/upstream/log) uit het modem willen plaatsen? Ben benieuwd of die nu verbetering laten zien met het nieuwe AOP.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.