1
Vraag
2
Reacties
RobbertvdVeen

Gedreven Raadgever
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

weg vallende signalen en meldingen op router

Beste Community, 

 

Mijn netwerk valt regelmatig even weg op alle devices, dit duurt 5 seconden tot 1 minuut waardoor live verbindingen en/of teams calls onderbroken worden.

Maakt niet uit of devices bedraad of draadloos zijn verbonden met Router.

 

Router geeft ook aan in history dat er meldingen zijn:

30/03/2022 12:17:55noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 12:09:53noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:21FoutMissing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:59:25Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:59:20criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:59:20Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:59:20criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:59:20Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:35:26noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:34:55Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:34:50Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:34:50criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:34:50Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:34:50criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:34:49Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:19:35noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:18:39criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:18:38Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:18:11Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2022 11:18:6criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:48:c3;CMTS-MAC=94:d4:69:55:81:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Mijn buurman ervaart dezelfde problemen.

Contact met helpdesk geeft geen betrouwbaar resultaat aangezien medewerkers daar melden dat waardes goed zijn en er geen meldingen zichtbaar zijn.

Deze meldingen kunnen medewerkers niet zien.

Vervolgens wordt er verwezen naar monteur die bij mij naar aansluiting komt kijken en dat daar kosten aan (kunnen) zitten aangezien er geen duidelijk ander conclusie getrokken kan worden.

 

Gevraagd of er op ander niveau gekeken kan worden omdat het wel erg toevallig is dat meerdere huizen hetzelfde probleem ervaren maar dit is volgens helpdesk alleen mogelijk als monteur toevallig helpdesk contact oppakt.

 

Ik hoop dan ook dat iemand van community in staat is om hier wat meer duidelijkheid in te krijgen zodat we mogelijk onnodig monteur hoeven laten langs komen en/of meteen oorzaak kunnen laten tackelen.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobbertvdVeen
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000-1.938256 qam3
2602000000-1.538256 qam1
3610000000-1.540256 qam2
4626000000-2.738256 qam4
5634000000-3.238256 qam5
6642000000-3.538256 qam6
7650000000-3.238256 qam7
8658000000-2.738256 qam8
9666000000-2.438256 qam9
10674000000-2.238256 qam10
11682000000-2.438256 qam11
12690000000-2.738256 qam12
13698000000-3.438256 qam13
14706000000-3.738256 qam14
15714000000-3.738256 qam15
16722000000-3.538256 qam16
17730000000-3.438256 qam17
18738000000-338256 qam18
19746000000-338256 qam19
20754000000-3.538256 qam20
21762000000-438256 qam21
22770000000-4.238256 qam22
23778000000-4.238256 qam23
24786000000-4.538256 qam24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.950
2Locked38.9140
3Locked40.3100
4Locked38.970
5Locked38.9100
6Locked38.980
7Locked38.9100
8Locked38.970
9Locked38.980
10Locked38.950
11Locked38.960
12Locked38.940
13Locked38.990
14Locked38.970
15Locked38.630
16Locked38.960
17Locked38.950
18Locked38.9160
19Locked38.9160
20Locked38.940
21Locked38.960
22Locked38.660
23Locked38.9100
24Locked38.66

0

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14400003446.5512064 qam3
22860000046.5256064 qam6
33180000046.5256064 qam5
43710000046.5512064 qam4
55090000046.5512064 qam2
65780000046.5512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA0000

 

Stabiliteit is goed sinds 13:00.

Ik heb begrepen van mijn buurman dat die feedback heeft ontvangen van Ziggo dat er wel in de buurtkast werkzaamheden uitgevoerd zijn en bij hem ook geen onderbrekingen meer sinds vanmiddag.

Ik heb daarom ook monteur nu afgezegd en houd het komende dagen in de gaten.

 

Bedankt Tobiastheebe voor je assistentie

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9897Posts
  • 583Oplossingen
  • 3617Likes

De log toont problemen in de downstream, waaronder signaalonderbrekingen (MDD timeouts) en kanaaluitval (RCS partial bonding).

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen (instructies)?

RobbertvdVeen
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

foto_9050842355575867072.jpgfoto_5640741659441869308.jpg

Router staat op meterkast aangesloten met 1 m kabel.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000-2.938256 qam3
2602000000-2.538256 qam1
3610000000-2.538256 qam2
4626000000-3.738256 qam4
5634000000-4.238256 qam5
6642000000-4.538256 qam6
7650000000-4.238256 qam7
8658000000-3.738256 qam8
9666000000-3.238256 qam9
10674000000-3.238256 qam10
11682000000-3.438256 qam11
12690000000-3.738256 qam12
13698000000-4.438256 qam13
14706000000-4.738256 qam14
15714000000-4.738256 qam15
16722000000-4.538256 qam16
17730000000-4.438256 qam17
18738000000-3.938256 qam18
19746000000-438256 qam19
20754000000-4.538256 qam20
21762000000-538256 qam21
22770000000-538256 qam22
23778000000-5.238256 qam23
24786000000-5.438256 qam24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.650
2Locked38.900
3Locked38.960
4Locked38.650
5Locked38.930
6Locked38.960
7Locked38.970
8Locked38.650
9Locked38.960
10Locked38.950
11Locked38.950
12Locked38.940
13Locked38.970
14Locked38.970
15Locked38.630
16Locked38.660
17Locked38.940
18Locked38.960
19Locked38.640
20Locked38.640
21Locked38.900
22Locked38.650
23Locked38.660
24Locked38.660

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14400003446.5512064 qam3
22860000046.5256064 qam6
33180000046.5256064 qam5
43710000046.5512064 qam4
55090000046.5512064 qam2
65780000046.5512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA000

0

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9897Posts
  • 583Oplossingen
  • 3617Likes

De downstream is vrij zwak en in de upstream is ruis aanwezig op/rond 44 MHz, ik zie echter geen directe/duidelijke oorzaak voor de problemen. De installatie in de meterkast ziet er goed uit.

 

Heb je de mogelijkheid om enkele uren de stabiliteit van de internetverbinding te testen met het modem direct op het AOP aangesloten?

RobbertvdVeen
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

ik heb hem nu direct erop aangesloten, neem aan dat je over paar uur weer waardes wil hebben?

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9897Posts
  • 583Oplossingen
  • 3617Likes

Graag, dan kijk ik ze nog even na. Kun jij de stabiliteit in de gaten houden?

RobbertvdVeen
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000-1.938256 qam3
2602000000-1.538256 qam1
3610000000-1.540256 qam2
4626000000-2.738256 qam4
5634000000-3.238256 qam5
6642000000-3.538256 qam6
7650000000-3.238256 qam7
8658000000-2.738256 qam8
9666000000-2.438256 qam9
10674000000-2.238256 qam10
11682000000-2.438256 qam11
12690000000-2.738256 qam12
13698000000-3.438256 qam13
14706000000-3.738256 qam14
15714000000-3.738256 qam15
16722000000-3.538256 qam16
17730000000-3.438256 qam17
18738000000-338256 qam18
19746000000-338256 qam19
20754000000-3.538256 qam20
21762000000-438256 qam21
22770000000-4.238256 qam22
23778000000-4.238256 qam23
24786000000-4.538256 qam24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.950
2Locked38.9140
3Locked40.3100
4Locked38.970
5Locked38.9100
6Locked38.980
7Locked38.9100
8Locked38.970
9Locked38.980
10Locked38.950
11Locked38.960
12Locked38.940
13Locked38.990
14Locked38.970
15Locked38.630
16Locked38.960
17Locked38.950
18Locked38.9160
19Locked38.9160
20Locked38.940
21Locked38.960
22Locked38.660
23Locked38.9100
24Locked38.66

0

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14400003446.5512064 qam3
22860000046.5256064 qam6
33180000046.5256064 qam5
43710000046.5512064 qam4
55090000046.5512064 qam2
65780000046.5512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA0000

 

Stabiliteit is goed sinds 13:00.

Ik heb begrepen van mijn buurman dat die feedback heeft ontvangen van Ziggo dat er wel in de buurtkast werkzaamheden uitgevoerd zijn en bij hem ook geen onderbrekingen meer sinds vanmiddag.

Ik heb daarom ook monteur nu afgezegd en houd het komende dagen in de gaten.

 

Bedankt Tobiastheebe voor je assistentie

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9897Posts
  • 583Oplossingen
  • 3617Likes

Zo te zien heb je het modem weer aangesloten op de splitter vóór het opnieuw plaatsen van de gegevens, in plaats van daarna. Dat is jammer, want de gegevens zijn nu naar 0 teruggezet en geven daardoor geen goede indicatie van de signaalkwaliteit toen het modem direct op het AOP aangesloten was.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic