leo0054
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

wandcontactdoos (AOP) vervangen?

@Community moderator

Is mijn AOP nog wel van een gangbaar type? Moet deze vervangen worden? Ik heb sinds een paar maanden een ConnectBox. 

 

leo0054_0-1622048241461.png

 

 

 

 

 

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2161Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

Zoals verwacht is dit een DIO-01, welke in de meeste gevallen nog wel voldoet. Belangrijkste om te vervangen is de SQ601 en modemkabel door een POA-01-B/POA 01-UPC en moderne, volledig afgeschermde kabel (IEC/F).

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan bovenstaande aansluitmateriaal toesturen (kosteloos). Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

 

Mocht je in de toekomst een upgrade naar 1 Gbps overwegen, dan dient het AOP wel vervangen te worden door een btv 1 IEC-NL. De DIO-01 is namelijk niet geschikt voor DOCSIS 3.1.

Bekijk in context

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Vandaag, 27-5-2021, gebeld met klantenservice. Splitter POA-01- B en een nieuwe - afgeschermde - kabel van splitter naar ConnectBox worden toegezonden.

Bekijk in context

20 Reacties 20
RDS
Liefhebber
  • 110Reacties
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Wat is de aanleiding voor het willen vervangen? 

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Ik zie dit soort AOP niet meer op de Ziggo website.

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2161Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

De SQ601 is een verouderde splitter. De POA-01-B en POA 01-UPC zijn de nu gangbare types, deze hebben geen radio-aansluiting meer, Ziggo stopt dit jaar met analoge FM-radio.

 

Vermoedelijk heb je een DIO-01 als AOP, maar dat kan ik niet zien door de splitter.

 

De modemkabel is een ouder type en de (stekker van de) radiokabel is afgekeurd, deze kabels zijn niet afgeschermd voor Digitenne/4G/5G.

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Bedankt voor je duidelijke reactie. Ik wacht af wat de moderator gaat mededelen hierover.

 

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2161Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

Kun je ook een foto van het AOP plaatsen, zonder de SQ601?

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Ik wist niet dat de SQ601 de splitter was. Maar de AOP ziet er zo uit:

leo0054_0-1622051182133.png

Staat zo ook op de Ziggo website.

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2161Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

Zoals verwacht is dit een DIO-01, welke in de meeste gevallen nog wel voldoet. Belangrijkste om te vervangen is de SQ601 en modemkabel door een POA-01-B/POA 01-UPC en moderne, volledig afgeschermde kabel (IEC/F).

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan bovenstaande aansluitmateriaal toesturen (kosteloos). Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

 

Mocht je in de toekomst een upgrade naar 1 Gbps overwegen, dan dient het AOP wel vervangen te worden door een btv 1 IEC-NL. De DIO-01 is namelijk niet geschikt voor DOCSIS 3.1.

Bekijk in context

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Vandaag, 27-5-2021, gebeld met klantenservice. Splitter POA-01- B en een nieuwe - afgeschermde - kabel van splitter naar ConnectBox worden toegezonden.

Bekijk in context

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2161Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

Fijn dat dit geregeld is. Ik doe na het vervangen van de splitter en kabel graag nog een controle op signaalsterkte en -kwaliteit.

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Als ik de splitter en kabel aangesloten heb zal ik hier de signaalsterkte en -kwaliteit ter beoordeling plaatsen.

Goeie tip trouwens.

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 3764Reacties
  • 351Oplossingen
  • 686Likes

Hi @leo0054 🙂 

Wat fijn dat @tobiastheebe je zo goed heeft geholpen, nice! We zien je reactie wel weer verschijnen als je alles aangesloten hebt. 

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

@Mariska Z 

Vandaag, 030621, gebeld met 1200: waar blijft mijn bestelling? Oei, er is iets mis gegaan. Splitter en kabel opnieuw besteld.

Nog even geduld dus.

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

@Mariska Z en @tobiastheebe 

Pakketje van Ziggo nu wel ontvangen. Echter, een verkeerde kabel om de splitter met ConnectBox te verbinden. Vandaag, 8-6-2021, gebeld met klantenservice: nieuwe kabel wordt toegezonden. Gelukkig werkt alles nog met die "oude" splitter en kabel. Wordt vervolgd.

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2161Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

De nieuwe kabel past inderdaad niet op de oude splitter, heb je de nieuwe splitter nog niet ontvangen?

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

@tobiastheebe

Nieuwe splitter heb ik ontvangen. Ziggo heeft mij 2 TV kabels gezonden. Dat past dus niet. 

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2161Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

Ah, op die manier, twee IEC/IEC-kabels dus. Dat gaat inderdaad niet lukken. Voor het modem is een IEC/F-kabel nodig.

Jiri Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 385Reacties
  • 30Oplossingen
  • 85Likes

Dit schiet niet echt op zo te lezen, @leo0054 Sorry hiervoor.

Ik zie dat er inmiddels ook 2 coaxkabels besteld zijn voor het modem. Het kan nu niet meer mis gaan zou je zeggen 🙂

Houd je ons op de hoogte?

leo0054
topicstarter
Stamgast
  • 60Reacties
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

@Mariska Z en @tobiastheebe 

Nu - 10-6-2021 - de juiste kabel ontvangen van splitter naar ConnectBox. Gemonteerd; het werkt, zowel  TV als internet.

 

leo0054_0-1623325544708.png

 

De gegevens:

leo0054_1-1623325729819.png

 

leo0054_3-1623325785465.png

 

leo0054_4-1623325859996.png

 

leo0054_5-1623325900770.png

 

leo0054_6-1623325984314.png

 

leo0054_8-1623326061581.png

 

leo0054_9-1623326127798.png

 

leo0054_10-1623326173557.png

 

leo0054_12-1623326265730.png

 

 

 

 

 

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2161Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

Ziet er prima uit!

Uitgelicht topic