hallo,
heb nu een paar maanden de connectbox giga, toen ik deze kreeg kon ik deze gewoon zelf in bridge modus zetten net zoals alle andere modems, waarom moet daar nu ineens zo'n dom formulier voor ingevuld worden??
mijn hele meterkast gaat eruit en alleen de ziggo modem blijft zitten ivm thermostaat ed die alleen ingesteld kan worden via internet wat nu dus niet kan omdat dat ding niet bridge gehaald kan worden door mijzelf, dus mijn verwarming kan nu niet ingeregeld worden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
hierlangs kan het wel zelf: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus
Nou medewerker nummer 2 en 3 hebben het samen op kunnen lossen, hij is nu uit bridge gehaald en het werkt weer.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Omdat dit nu niet meer in het systeem zit.
In oud-Ziggo gebied heeft dit nooit gekund en heel Nederland heeft dezelfde internet mogelijkheden gekregen als in oud-Ziggo gebied aanwezig waren die niet in oud-UPC aanwezig waren, zoals Full Dual Stack.
Mogelijk komt dit in de toekomst beschikbaar.
"mijn hele meterkast gaat eruit en alleen de ziggo modem blijft zitten ivm thermostaat ed die alleen ingesteld kan worden via internet"
In bridge heb je toch ook internet?
En met een router erachter kun je exact en nog meer instellen voor je binnen apparatuur.
Of mis ik iets?
hierlangs kan het wel zelf: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus
@Tjeerd85 Via die link en de stappen daar, kom je terecht bij het formulier.
@Bert Klopt, maar dan kan je het toch min of meer zelf doen zonder contact op te hoeven nemen met een medewerker/chat/belfunctie 🙂
die router gaat er toch uit incl de rest van mijn netwerk, anders had ik het wel laten zitten en had ik het probleem ook niet gehad.
dat werkt dus niet, net in totaal 2.5 uur met 3 verschillende medewerkers gesproken, en ze krijgen m niet uit bridge, ik kan op dit moment alleen 1 computer bedraad aansluiten en dat werkt dan, als ik een router aansluit komt er geen internetverbinding naar de router tot stand, al 5 routers geprobeert, zelfs een splinternieuwe, nieuwe kabels gebruikt.
@bassochist Heb je al geprobeerd de modem uit te zetten, vervolgens de computer loskoppelen. Router ervoor in de plaats en dan de modem eerst op laten starten en tot slot de router aanzetten en deze op laten starten.
Vaak werkt dan de de registratie van het nieuwe MAC adres pas.
Wat anders nog een optie kan zijn is de router het MAC adres laten klonen van de PC waar je wel mee het internet op kon. Dan doet de router net als of hij de PC is.
idd al meerdere malen geprobeerd, clonen nog niet geprobeerd.
Nou medewerker nummer 2 en 3 hebben het samen op kunnen lossen, hij is nu uit bridge gehaald en het werkt weer.
Fijn dat het in ieder geval weer opgelost is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.