1
Vraag
2
Reacties
bassochist

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

waarom kun je je connectbox giga ineens niet meer zelf in of uit bridge modus halen?

hallo,

heb nu een paar maanden de connectbox giga, toen ik deze kreeg kon ik deze gewoon zelf in bridge modus zetten net zoals alle andere modems, waarom moet daar nu ineens zo'n dom formulier voor ingevuld worden??

mijn hele meterkast gaat eruit en alleen de ziggo modem blijft zitten ivm thermostaat ed die alleen ingesteld kan worden via internet wat nu dus niet kan omdat dat ding niet bridge gehaald kan worden door mijzelf, dus mijn verwarming kan nu niet ingeregeld worden.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 13
  • 833Posts
  • 76Oplossingen
  • 480Likes
bassochist
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nou medewerker nummer 2 en 3 hebben het samen op kunnen lossen, hij is nu uit bridge gehaald en het werkt weer.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77327Posts
  • 5250Oplossingen
  • 22946Likes

Omdat dit nu niet meer in het systeem zit.

In oud-Ziggo gebied heeft dit nooit gekund en heel Nederland heeft dezelfde internet mogelijkheden gekregen als in oud-Ziggo gebied aanwezig waren die niet in oud-UPC aanwezig waren, zoals Full Dual Stack.

Mogelijk komt dit in de toekomst beschikbaar.

"mijn hele meterkast gaat eruit en alleen de ziggo modem blijft zitten ivm thermostaat ed die alleen ingesteld kan worden via internet"

In bridge heb je toch ook internet?

En met een router erachter kun je exact en nog meer instellen voor je binnen apparatuur.

Of mis ik iets?

Tjeerd85

Level 13
  • 833Posts
  • 76Oplossingen
  • 480Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77327Posts
  • 5250Oplossingen
  • 22946Likes

@Tjeerd85 Via die link en de stappen daar, kom je terecht bij het formulier.

Tjeerd85

Level 13
  • 833Posts
  • 76Oplossingen
  • 480Likes

@Bert Klopt, maar dan kan je het toch min of meer zelf doen zonder contact op te hoeven nemen met een medewerker/chat/belfunctie 🙂 

bassochist
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

die router gaat er toch uit incl de rest van mijn netwerk, anders had ik het wel laten zitten en had ik het probleem ook niet gehad.

bassochist
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

dat werkt dus niet, net in totaal 2.5 uur met 3 verschillende medewerkers gesproken, en ze krijgen m niet uit bridge, ik kan op dit moment alleen 1 computer bedraad aansluiten en dat werkt dan, als ik een router aansluit komt er geen internetverbinding naar de router tot stand, al 5 routers geprobeert, zelfs een splinternieuwe, nieuwe kabels gebruikt.

jansmarcel

Level 16
  • 1590Posts
  • 77Oplossingen
  • 757Likes

@bassochist  Heb je al geprobeerd de modem uit te zetten, vervolgens de computer loskoppelen. Router ervoor in de plaats en dan de modem eerst op laten starten en tot slot de router aanzetten en deze op laten starten. 

Vaak werkt dan de de registratie van het nieuwe MAC adres pas. 
Wat anders nog een optie kan zijn is de router het MAC adres laten klonen van de PC waar je wel mee het internet op kon. Dan doet de router net als of hij de PC is.

bassochist
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

idd al meerdere malen geprobeerd,  clonen nog niet geprobeerd.

bassochist
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nou medewerker nummer 2 en 3 hebben het samen op kunnen lossen, hij is nu uit bridge gehaald en het werkt weer.

jansmarcel

Level 16
  • 1590Posts
  • 77Oplossingen
  • 757Likes

Fijn dat het in ieder geval weer opgelost is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic