Wilco
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

waar staat de verdeelkast?

Wij zijn op zoek naar de verdeelkast voor Granaathorst 17-291. Deze zou inpandig moeten zijn binnen het complex, maar is nergens te vinden. De Ziggomonteur kon hem niet vinden en de vve weet ook van niets?

Iemand een idee? Ik krijg nu geen signaal…

Thanks

7 Reacties 7
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6772Reacties
  • 772Oplossingen
  • 1642Likes

Wij als medeklanten weten dat ook niet   Maar als het goed is, had die monteur naar iemand kunnen bellen die over tekeningen bezit. Heeft die monteur daarvoor gebeld naar iemand?

Wilco
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jazeker, hij heeft gebeld, hij heeft het op zijn pda gezocht, het hele pand doorgelopen en in alle afgesloten ruimtes geweest met iemand van de vve, maar geen verdeelkast gevonden.

Ik had een hele kleine hoop hier een monteur of bewoner tegen te komen die hier al eerder tegenaan gelopen was…..

Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6772Reacties
  • 772Oplossingen
  • 1642Likes

Die kans is heel klein. Wel zijn er moderators van Ziggo hier, wellicht kunnen zij iets voor je betekenen. Ik zal hen een seintje geven zodat ze in dit topic langskomen. 

Heb je je postcode en huisnummer ingevuld in je profiel? (Alleen zichtbaar voor jou zelf en de moderators) Dan kunnen ze morgen de systemen induiken.

Pasi
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 221Oplossingen
  • 1437Likes

Hallo,

Eigenlijk zou de huismeester/conciërge of de beheerder/eigenaar dat moeten weten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7913Reacties
  • 656Oplossingen
  • 1678Likes

Goedemorgen @Wilco en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Ik begrijp dat je op dit moment geen signaal hebt en dat onduidelijk is waar het signaal het appartementencomplex binnenkomt. 
Meestal bevindt de eindversterker zich inpandig in het appartementencomplex. Op de tekeningen die ik voorhanden heb is dit echter niet heel duidelijk te zien. Bij het omcirkelde gedeelte zouden alle kabels in het complex moeten komen. Weet de huismeester of beheerder van appartementencomplex dit misschien?
Mocht het niet lukken dan kan ik een netwerkmonteur inplannen die vanaf jouw aansluitpunt kan nalopen waar het signaal vandaan komt. 

Wilco
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er wordt woensdag (pas) weer een nieuwe poging gedaan door een monteur. Tot die tijd is het behelpen met mijn telefoon als hotspot voor mijn laptop.

Niet wat ik verwacht had toen ik Ziggo bestelde maar kennelijk is dit het beste wat ze hebben….

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7302Reacties
  • 272Oplossingen
  • 2273Likes

Wilco wrote:

Er wordt woensdag (pas) weer een nieuwe poging gedaan door een monteur. Tot die tijd is het behelpen met mijn telefoon als hotspot voor mijn laptop.

Niet wat ik verwacht had toen ik Ziggo bestelde maar kennelijk is dit het beste wat ze hebben….

Die eindversterker kast niet vinden door een monteur komt wel meer voor, ik heb even gekeken via google maps of ik daar ter plaatse het zou kunnen weten.

Maar in die gemeente heb ik niet gewerkt voor het voormalig Casema die daar het netwerk heeft aangelegd.

Is wel een heel lastig gebouw ( ik ga er vanuit dat je in een van de flats woont in de grote flat ? ) 

Waar gaat de kabel vanuit de contactdoos naar toe ? mogelijk meterkast ? of loopt er een goot tegen de muur waar ook de kabels van je buren in lopen ? 

Meestal weten monteurs die er al jaren rondlopen de locaties wel maar tegenwoordig lopen er veel ingehuurde ( ZZP ) monteurs rond die niet alle uitzonderingen weten.

Uitgelicht topic