1
Vraag
2
Reacties
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

vrije modem keuze??

ik heb maar weer een melding gedaan bij de ACM over dat ziggo nog steeds weigert om zich aan het besluit van de acm te houden die eind jan genomen is

 

robinjoo19_0-1650016533245.png

82 Reacties 82
MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Straks is het zo dat alles naar de oude Ziggo systemen gaat, dit project loopt nu. Dat houdt bijvoorbeeld in dat we IPv6 dualstack gaan krijgen, ook in oud UPC gebied. Een nadeel is bijvoorbeeld dat het in oud UPC gebied straks niet meer mogelijk is om je modem om te zetten naar bridgemode of andersom. Er zijn al wel gesprekken gaande om dit voor iedereen mogelijk te maken. Zodra de migratie klaar is, wordt het in oud UPC gebied ook mogelijk om een eigen modem te nemen. Het duurt niet heel lang meer, houd rekening met 2 a 3 maanden.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

En dit alles is onder voorbehoud! Er kan namelijk van alles gebeuren waardoor er vertraging in het hele project ontstaat. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Pineapple  dit is niet ondervoorbehoud, want de werkzaamheden voor omzetting zijn al in volle gang, het is de bedoeling dat geheel UPC Gebied ook eigen modem keus binnen enkele maanden ook krijgt. De ACM heeft uitspraak gedaan en Ziggo is er vol mee bezig, alleen doe je dit niet in 1 dag.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Het is zeker wel onder voorbehoud! Aangezien er nog geen definitieve datums vermeld kunnen worden. Maar wel wat je kunt verwachten. En dat is over enkele maanden. Dan weet je nog niets definitiefs. ...

Uitspraak is er, en meer niet. Ziggo is aan zet en is ermee bezig. Dus, afwachten! Dit topic is een herhaling van zetten 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave!  schreef:

@Pineapple  dit is niet ondervoorbehoud, want de werkzaamheden voor omzetting zijn al in volle gang, het is de bedoeling dat geheel UPC Gebied ook eigen modem keus binnen enkele maanden ook krijgt. De ACM heeft uitspraak gedaan en Ziggo is er vol mee bezig, alleen doe je dit niet in 1 dag.


 

Algemeen :


Maar ..... het is bij Ziggo altijd afwachten, je kan er echt niet op vertrouwen. Ik kan me nog een Expert herinneren, die een tijdje geleden beweerde, dat dit eind april mogelijk zou zijn. Nu wordt het blijkbaar weer enige maanden later....

E.e.a. kan natuurlijk altijd vertragen, maar menig klant wacht al sinds 1 februari. Het is nu 2 mei en men kan die klanten toch niet kwalijk nemen, dat ze ondertussen ( na maanden ) Ziggo niet meer vertrouwen?

Oké, misschien hebben we het maar over een paar klanten in de fUPC regio die dit willen. Maar het betreft ook het recht van de klant op die mogelijkheid en blijkbaar vindt Ziggo dat niet zo belangrijk.....

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit is een officieel antwoord vanuit medewerker van ziggo :

: zoals gezegd, ongeveer 2 a 3 maanden. Plan is rond halverwege juni, alleen hier kan natuurlijk nog wat vertraging op zitten.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Dus, afwachten 🙂 Al start je meerdere topics over dit onderwerp, het proces zal hierdoor echt niet versnellen. 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

goh 

bedankt wijsneus deze topics waren er al veel eerder voordat er ook maar gesproken werd over een eventuele meeting waarin deze dingen aan bod kwamen

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Goh, wijsneus, graag gedaan hoor 🙂 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Waar is een Ziggo mod, als je er 1 nodig hebt......

Heren !!!

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

sorry dat ik zo aanvallend klonk mijn excuses daarvoor maar het kwam nog al smartass over ik snap natuurlijk dat meerdere topics er zeker niet voor zorgen dat het sneller gaat alleen mijn doel was zodat er meer publiekelijke duidelijkheid kwam over een eventuele roadmap van ziggo

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Pasi  Als je pijltje rechts boven uitklikt en dan zie je dit.

3D27CB02-46C2-4A76-913B-6C0803074A84.jpeg


gebruik die, dan wordt dit naar de achterkant gezet en morgenochtend opgepakt door een Moderator.

 

***Topic onder de aandacht gebracht bij moderator ***

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

De roadmap/planning in het bericht van @MR_CHIP is correct (bij dezen ook als antwoord gemarkeerd).

 

Laten we de discussie verder netjes houden. Iedereen hier handelt naar eigen kennis/inzicht en daarvoor hoef je elkaar niet af te kraken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave!  schreef:

@Pasi  Als je pijltje rechts boven uitklikt en dan zie je dit.

3D27CB02-46C2-4A76-913B-6C0803074A84.jpeg

...........


Dank je, maar ik ken die optie. Aangezien het vaste forum-gangers betrof, moeten/kunnen die dit zelf regelen.
Het zou wat anders zijn, als men dit tegen een nieuwe forum gast had 'gezegd'.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Daarvoor hebben we Scheidsrechter @Mark  Heb je wel Kaarten meegenomen, Geel, Groen en Rood 😉

Samplex

Level 8
  • 334Posts
  • 2Oplossingen
  • 31Likes

Meerdere postcode checks gedaan van fUPC gebieden en geven nu allemaal:

em.png

Melding  "Eigen modem keuze niet beschikbaar" komt niet meer, hahahaha sneaky..

 

 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

das niet zo raar een voor een gaan de gebieden over sneller alsdat die tool kan bijhouden waarschijnelijk

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP  schreef:

das niet zo raar een voor een gaan de gebieden over sneller alsdat die tool kan bijhouden waarschijnelijk


Dat zal niet aan die tool liggen, maar aan degenen die dit moeten invoeren. Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat dit geautomatiseerd is. Er zal natuurlijk een aannemelijk klinkend verhaaltje moeten staan. 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je merkt wel dat ziggo nu meer bezig is met dingen overzetten ongeveer 2 weken geleden is mijn vader in dordrecht overgezet op de nieuwe bootfile as 16 mei is er hier in papendrecht netwerkonderhoud grote kans dat ik dan ook de nieuwe bootfile krijg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@MR_CHIP  er komen eerst werkzaamheden om netwerk alles in orde te maken en uit eindelijk krijg je met eigen modem een bootfile van Ziggo en dan zoals Ziggo het zegt is Modem voor jullie, want de ondersteuning uit Ziggo vervalt als je een eigen modem hebt.

Weet niet of Televisie er ook onder valt, maar mensen met eigen modem zijn geheel onafhankelijk van Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic