1
Vraag
2
Reacties
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

vrije modem keuze??

ik heb maar weer een melding gedaan bij de ACM over dat ziggo nog steeds weigert om zich aan het besluit van de acm te houden die eind jan genomen is

 

robinjoo19_0-1650016533245.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Straks is het zo dat alles naar de oude Ziggo systemen gaat, dit project loopt nu. Dat houdt bijvoorbeeld in dat we IPv6 dualstack gaan krijgen, ook in oud UPC gebied. Een nadeel is bijvoorbeeld dat het in oud UPC gebied straks niet meer mogelijk is om je modem om te zetten naar bridgemode of andersom. Er zijn al wel gesprekken gaande om dit voor iedereen mogelijk te maken. Zodra de migratie klaar is, wordt het in oud UPC gebied ook mogelijk om een eigen modem te nemen. Het duurt niet heel lang meer, houd rekening met 2 a 3 maanden.

Bekijk in context

82 Reacties 82
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dit topic had niet gestart hoeven worden, je mag bij in fZiggo gebied al je eigen modem naar Ziggo keuze installeren en het wordt langzaam ook doorgevoerd naar fUPC gebied, dit duurt even, maar Ziggo heeft de weg vrij gemaakt. Alleen zijn er wel regels waaraan voldaan moet worden.

Een eigen modem en Informatie voor fabrikanten  of  zie onderstaande topic's. En als je een bijlage opent, zou je die dan leesbaar willen maken, want is slecht te lezen. Ook als je hem uitvergroot.

 

 

Welke eigen modem/router te kiezen na 27 januari? 

 

Vanaf 26 januari 2022 krijgen Ziggo klanten de mogelijkheid om hun eigen modem te activeren 

 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dus houden ze zich niet aan de regels dit wist ziggo al van te voren 

en dat het zo langzaam gaat is ook reden dat de ACM ziggo gaat onderzoeken waarom ze zicht niet aan de beleidsbepaling upc klanten worden al veel te veel jaren achtergesteld het mag nu wel keer klaar wezen

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

op aanraden van @Pasi heb ik dit topic hier geplaatst omdat door iedereen gezien mag worden dat ziggo niet luistert naar het ACM 

 

ergens hoop ik dat er flink gehandhaafd gaat worden op ziggo doormiddel van boetes oid

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@MR_CHIP  Ziggo luistert wel degelijk naar de ACM maar is onmogelijk om Oud Ziggo en Oud UPC gebied meteen in 1 keer ieder vrije keus te bieden, dan wordt het een zooitje, en er moeten ook nog eens dingen worden aangepast, ieder denkt makkelijk, maar zo eenvoudig is het niet. In fZiggo gebied is het mogelijk vrije modem keuze met een keuze voor Modems die voldoen aan de eisen van Ziggo. Je kan Fritzbox of ander modem, maar niet zomaar KPN modem of oud Ziggo modem, die zullen niet werken. Als alles goed gaat is einde April ook fUPC gebied vrije modem keuze. Maar dit moet gefaseerd anders wordt het een behoorljk knoei boel en dat wil de klant ook niet. 

 

In de toekomst wordt niks meer achter gesteld, maar als men fuseert krijg je 2 netwerken en om die 1 te maken kost tijd, en ook Corona heeft hier in mee gespeeld en nu dat alles weer in werking is en ze overal druk bezig zijn, zal het stap voor stap 1 landelijk Ziggo Netwerk worden. En je hebt ook nog te maken met vergunningen en gemeentes je kan niet zomaar even een stoepje of een straatkast opentrekken zonder afspraak. Maar daar kijkt de klant niet naar, alleen IK WIL een eigen modem en voel me achtergesteld.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

naja ziggo wist dit al jaren 

ik ben benieuwd of er iets gaat komen qua reactie vanuit ziggo of acm

 

ik weet dat het technisch veel dingen met zich mee brengt zeker qua hardware van de wijkkasten e.d

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Afwachten Ziggo medewerker reageert vanzelf. Weekend is bezetting minimaal maar werkdagen beter, dinsdag tot vrijdag gaan we het zien.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@MR_CHIP  schreef:

naja ziggo wist dit al jaren 

ik ben benieuwd of er iets gaat komen qua reactie vanuit ziggo of acm

 

ik weet dat het technisch veel dingen met zich mee brengt zeker qua hardware van de wijkkasten e.d


Het hele probleem is idd een technisch probleem wat niet in korte tijd oplosbaar is , Ziggo is erg druk bezig om het ook voor jou ( UPC gebied ) mogelijk te maken.

 

Geduld is een schone zaak.........

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave!  schreef:

@MR_CHIP  Ziggo luistert wel degelijk naar de ACM maar is onmogelijk om Oud Ziggo en Oud UPC gebied meteen in 1 keer ieder vrije keus te bieden, dan wordt het een zooitje, en er moeten ook nog eens dingen worden aangepast, ieder denkt makkelijk, maar zo eenvoudig is het niet. In fZiggo gebied is het mogelijk vrije modem keuze met een keuze voor Modems die voldoen aan de eisen van Ziggo. Je kan Fritzbox of ander modem, maar niet zomaar KPN modem of oud Ziggo modem, die zullen niet werken. Als alles goed gaat is einde April ook fUPC gebied vrije modem keuze. Maar dit moet gefaseerd anders wordt het een behoorljk knoei boel en dat wil de klant ook niet. 

 

In de toekomst wordt niks meer achter gesteld, maar als men fuseert krijg je 2 netwerken en om die 1 te maken kost tijd, en ook Corona heeft hier in mee gespeeld en nu dat alles weer in werking is en ze overal druk bezig zijn, zal het stap voor stap 1 landelijk Ziggo Netwerk worden. En je hebt ook nog te maken met vergunningen en gemeentes je kan niet zomaar even een stoepje of een straatkast opentrekken zonder afspraak. Maar daar kijkt de klant niet naar, alleen IK WIL een eigen modem en voel me achtergesteld.


Ach .... het spijt me @Dave!, maar dit is toch wel een kul verhaal !!

Wanneer was de fusie tussen Ziggo en UPC? Ik meen ergens in 2014. Ziggo heeft al jaren de tijd gehad, om beide gebieden gelijk te trekken. Zelfs nadat de ACM er eindelijk naar wilde kijken ( en veel later nog iets ging doen ook ), was er heel veel tijd. Maar Ziggo wilde gewoon het geld niet uitgeven en nu het daartoe verplicht wordt, loopt Ziggo te pruttelen dat het allemaal zo snel gaat.

Ziggo kennende, gaan ze binnenkort zeuren over dat het veel geld kost. Maar ja, als je alles nu in 1 keer moet doen en als je al die jaren het geld aan de aandeelhouders weggeeft, dan heb je nu inderdaad minder geld in kas. Dus ik voorzien weer een prijsverhoging, want als Ziggo wel ergens snel en goed in is, dan is het dat wel.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MR_CHIP  schreef:

naja ziggo wist dit al jaren 

ik ben benieuwd of er iets gaat komen qua reactie vanuit ziggo of acm

 

ik weet dat het technisch veel dingen met zich mee brengt zeker qua hardware van de wijkkasten e.d


Van Ziggo krijgen we vast en zeker niet meer te horen, dan een bla-bla-bla PR verhaal. Hopelijk bijt de ACM eindelijk eens van zich af en geeft Ziggo een ferme tik over de vingers.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

jammer dat ik nog nergens heb kunnen zien wat er uit het "onderzoek" van de acm is gekomen hopelijk gaan ze inderdaad de beleidsbepaling handhaven

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Pasi  schreef:

@Dave!  schreef:

@MR_CHIP  Ziggo luistert wel degelijk naar de ACM maar is onmogelijk om Oud Ziggo en Oud UPC gebied meteen in 1 keer ieder vrije keus te bieden, dan wordt het een zooitje, en er moeten ook nog eens dingen worden aangepast, ieder denkt makkelijk, maar zo eenvoudig is het niet. In fZiggo gebied is het mogelijk vrije modem keuze met een keuze voor Modems die voldoen aan de eisen van Ziggo. Je kan Fritzbox of ander modem, maar niet zomaar KPN modem of oud Ziggo modem, die zullen niet werken. Als alles goed gaat is einde April ook fUPC gebied vrije modem keuze. Maar dit moet gefaseerd anders wordt het een behoorljk knoei boel en dat wil de klant ook niet. 

 

In de toekomst wordt niks meer achter gesteld, maar als men fuseert krijg je 2 netwerken en om die 1 te maken kost tijd, en ook Corona heeft hier in mee gespeeld en nu dat alles weer in werking is en ze overal druk bezig zijn, zal het stap voor stap 1 landelijk Ziggo Netwerk worden. En je hebt ook nog te maken met vergunningen en gemeentes je kan niet zomaar even een stoepje of een straatkast opentrekken zonder afspraak. Maar daar kijkt de klant niet naar, alleen IK WIL een eigen modem en voel me achtergesteld.


Ach .... het spijt me @Dave!, maar dit is toch wel een kul verhaal !!

Wanneer was de fusie tussen Ziggo en UPC? Ik meen ergens in 2014. Ziggo heeft al jaren de tijd gehad, om beide gebieden gelijk te trekken. Zelfs nadat de ACM er eindelijk naar wilde kijken ( en veel later nog iets ging doen ook ), was er heel veel tijd. Maar Ziggo wilde gewoon het geld niet uitgeven en nu het daartoe verplicht wordt, loopt Ziggo te pruttelen dat het allemaal zo snel gaat.

Ziggo kennende, gaan ze binnenkort zeuren over dat het veel geld kost. Maar ja, als je alles nu in 1 keer moet doen en als je al die jaren het geld aan de aandeelhouders weggeeft, dan heb je nu inderdaad minder geld in kas. Dus ik voorzien weer een prijsverhoging, want als Ziggo wel ergens snel en goed in is, dan is het dat wel.


Maar waarom een nieuw topic als er hier hetzelfde over geschreven wordt.

 

Vanaf 26 januari 2022 krijgen Ziggo klanten de mogelijkheid om hun eigen modem te activeren 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave!  schreef: 


....Maar waarom een nieuw topic als er hier hetzelfde over geschreven wordt.

 

Vanaf 26 januari 2022 krijgen Ziggo klanten de mogelijkheid om hun eigen modem te activeren 



In dit geval geef je zelf het antwoord, omdat de titel van dat draadje, de vraag van @MR_CHIP niet dekt, het is namelijk nog niet mogelijk in fUPC.


Ps. Ik snap natuurlijk de reden wel, dat Ziggo graag alle gelijksoortige meldingen/storingen in 1 draadje wil hebben. Want afgezien dat het zo vaak een rommeltje wordt ( van meerdere actuele vragen/oplossingen door elkaar ), is het ook onmogelijk om enige overzicht te houden hoe vaak een bepaald probleem/storing zich voordoet. En als klap op de vuurpijl geeft Ziggo dat soort draadjes vaak ook nog de status 'Opgelost'. Ziggo houdt duidelijk niet van negatieve reclame en poetst zo alles weg.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Topic zal volgende week vast worden opgepakt en dan lezen we mee.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @MR_CHIP 

Als je je eigen apparaat wil gaan gebruiken, is het wenselijk dat we dit ook voor je mogelijk maken. De uitspraak van het ACM heeft ons lichtelijk overvallen. Zeker gezien we niet op zo'n korte termijn onze systemen en netwerken hierop kunnen ombouwen. Uiteraard zijn we hier druk mee bezig om dit voor een ieder die dit wenst mogelijk te maken.


Helaas kan ik er niet meer van maken op dit moment en moet ik wederom een beroep doen op je geduld. 
 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

maar er is dus nog geen datum bekend waarop alles overgezet is

dit hadden jullie natuurlijk al veel eerder zien aankomen 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@MR_CHIP  wat begrijp je nu niet aan de uitspraak van @Jiri 

Geduld is dat nu een moeilijk iets, binnenkort wordt ook oud UPC omgezet voor eigen modems, maar wees blij dat je nu nog je modem kan gebruiken van Ziggo. Sorry maar je bent in mijn ogen nu aan het forceren wat niet nodig is, het wordt door @Jiri  keurig uitgelegd. Sorry dat ik nu me boekje te buiten ga, maar wees blij dat binnenkort heel Nederland eigen modem kan aansluiten.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wees blij ?

 

als het aan ziggo had gelegen had dat nooit gekomen het is dat het door de ACM eindelijk opgelegd is

in duitsland is het al jaren

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Wees blij, je hebt internet en alles wat werkt.

 

Ik ga stoppen, want dit wordt een discussie in de eeuwigheid. Voor mensen die straks hun modem in eigen gebied kunnen aansluiten ben ik al reuze blij. en meer dan dat kan ik niet zeggen. Even geduld zoals @Jiri  zegt en dan mogen jullie ook los.

Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes

@MR_CHIPheeft anders wel gelijk @Dave! 

Er lag al jaren een Europese richtlijn die in andere landen ook al ingevoerd was.

Ziggo heeft het er gewoon op aan laten komen en is pas wat gaan doen toen het echt niet anders kon.

Dat weet jij ook wel. Dus dat zijn geduld op is kan ik best snappen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic