Bas59
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vreemd IP adres bij inloggen ontdekt

Vanochtend bij inloggen om loonstrook in te kunnen zien werd ik geweigerd omdat het IP adres afweek van het adres  dat bekend is bij de boekhouder, goede zaak natuurlijk, maar hoe kan dit verklaard worden?

Zelf heb ik adres dat begint met 192, het vreemde adres begint met 213 en zou uit omgeving Amsterdam komen terwijl ik in regio Rotterdam woon.

Wie heeft hier een verklaring voor.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 3048Reacties
  • 160Oplossingen
  • 1054Likes

Ik denk dat je het interne IP-adres van je PC/tablet/telefoon (192.168.x.x) verwart met het externe IP-adres van je modem/router. Waarschijnlijk gaat het om een IP-adres dat begint met 213.127? Zoals ook genoemd door @Steefb gebruikt je modem waarschijnlijk een DS-Lite-profiel, waarmee je een IPv4-adres deelt met een groot aantal andere modems. Dit adres verandert willekeurig.

Overigens is de geografische locatie die aan een IP-adres gekoppeld is, nooit exact.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 3048Reacties
  • 160Oplossingen
  • 1054Likes

Ik denk dat je het interne IP-adres van je PC/tablet/telefoon (192.168.x.x) verwart met het externe IP-adres van je modem/router. Waarschijnlijk gaat het om een IP-adres dat begint met 213.127? Zoals ook genoemd door @Steefb gebruikt je modem waarschijnlijk een DS-Lite-profiel, waarmee je een IPv4-adres deelt met een groot aantal andere modems. Dit adres verandert willekeurig.

Overigens is de geografische locatie die aan een IP-adres gekoppeld is, nooit exact.

Bekijk in context

Steefb
Expert
Expert
  • 9124Reacties
  • 1644Oplossingen
  • 2702Likes

Een adres is ook niet regio gebonden, het is geen kengetal zoals 020, 010 enz.

Mocht je dslite hebben kan je ip-adres zelfs meerdere malen per dag veranderen.

Veiligheid op basis van een ip-adres is verouderd. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45135Reacties
  • 2676Oplossingen
  • 9755Likes

"Vanochtend bij inloggen om loonstrook in te kunnen zien werd ik geweigerd omdat het IP adres afweek van het adres  dat bekend is bij de boekhouder, goede zaak natuurlijk, maar hoe kan dit verklaard worden?"

Ziggo heeft dynamische / wisselende IP adressen, geen statische / vaste IP adressen.

Eens in de paar jaar, heel soms eerder, wisselt dit.

Ik vermoed dat je bij Ziggo een nieuw IP adres hebt gehad.

Eens in de zoveel tijd krijg je een ander IP adres als er een DHCP server bij Ziggo wordt vernieuwd of een andere aanpassing.

Uitgelicht topic