1
Vraag
2
Reageer en help mee
Senilicus

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

vpn client op de router

Beste mensen,

 

Mijn netwerk bestaat uit een ConnectBox (Bridge Mode) met daar achter een Asus RT-AX86U router.

Op een aangesloten pc, draai ik mijn vpn app. (Mullvad).

 

Wanneer ik de "Connection Check" open op de Mullvad website kan ik zien dat alles OK is.

(Te zien aan het slotje voor de verbinding). Zowel het IPv4 als IPv6 verkeer loopt via de tunnel.

 

 

mullvad1.png

 

 

De router biedt echter de mogelijkheid om daar de vpn client te installeren en op die manier al het netwerk verkeer door de vpn tunnel te laten gaan.

 

Maar hier loop ik tegen een probleem aan.  Als ik op de status pagina van de router kijk dan is de

vpn tunnel actief. Ga ik dit controleren met de Mullvad Connection check dan is te zien dat er iets niet klopt.

 

mullvad2.png

 

De IPv4 verbinding gaat keurig door de tunnel, maar al het IPv6 verkeer gaat niet door de vpn tunnel heen (open slotje). Ik vermoed dat ik 'ergens' in de IPv6 settings op de router 'iets' moet doen. 

 

Heeft iemand hier enig idee over, want ik kom er vooralsnog niet uit.

3 Reacties 3
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Heb geen ervaring met (deze manier van) VPN. Bedenk dat IPv6 geen NAT gebruikt; elk device (dus Asus als ook de PC met de VPN-tunnel-software) heeft een eigen extern IPv6IP-adres (2xxx:....) voor het verkeer met de buitenwereld. Dit naast lokale de IPv6 IP-adressen (welke dus niet routeerbaar zijn) voor intern verkeer.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Standaard worden er op PC's met Windows (steeds wisselende) tijdelijke IPv6 IP-adressen toegekend.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Senilicus,

Het is aardig stil gebleven hier. Ben je iets verder gekomen met de input van @DennyW of heb je op een andere manier een oplossing kunnen vinden?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic