1
Vraag
2
Reacties
barend1

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

voicemail to e-mail functie.

Goedenmiddag. 

Ik wordt geconfronteerd met het volgende probleem: Ik maak gebruik van de voicemail-to-email functie,waarbij ingesproken voicemailberichten doorgestuurd worden naar mijn ziggo emailbox,hetgeen ik erg makkelijk vind, omdat ik ze indien dit aan de orde is naast beluisteren ook kan downloaden.

Sinds enige tijd worden de berichten niet meer doorgezonden.

De klantenservice van Ziggo kan niets doen voor me en verwijst me naar de community.

Heeft iemand een bruikbare hint?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1490Posts
  • 227Oplossingen
  • 623Likes

Hallo @barend1 , deze optie en de ondersteuning hierop wordt inderdaad al geruime tijd niet meer aangeboden. Uiteindelijk zijn alle werkinstructies ook verwijderd uit onze kennisbanken per begin 2020, dat is wat Serkan bedoelde. Dus je kunt geen gebruik meer maken van deze optie. Persoonlijk verbaast het mij dat je nog tot zo lang hier gebruik van hebt kunnen maken. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77269Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22920Likes

Welke instellingen gebruik je om de mail te verzenden in welk apparaat met welke systeemsoftware en met welk programma?

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor  de snelle reactie Bert.

Ik ben een amateur maar doe mijn best om zo goed mogelijk te reageren.

De voicemail-to-email functie is een mogelijkheid om vanaf mijn vaste telefoon een door een beller ingesproken voicemailbericht automaties door te laten sturen naar de mailbox die ik bij Ziggo heb .Dit is dus een functie aangeboden door Ziggo.

Ik begrijp je vraag in deze context niet; Ikzelf verstuur geen mail.

Deze functie kan alleen door een medewerker van Ziggo ingeschakeld worden en  dit is al geruime tijd geleden geregeld. Zelf kan ik de functie  "aan of uit" zetten in het voicemail instellingen menu.De functie staat "aan" op dit moment.

M.b.t.het apparaat waarmee ik werk:ik werk met een laptop,maar denk niet dat dat je vraag is.Van systeemsoftware weet ik niets.

De functie heeft enige tijd goed gefunctioneerd.Ik kom door mij opgeslagen berichten tegen van ver terug in 2020.

Ik hoop ,dat je met deze reactie uit de voeten kunt.

                                                                                      Barend1.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77269Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22920Likes

Ik dacht aan allerlei andere technische mogelijkheden om voicemail door te sturen naar email.

 

Ik kreeg zojuist een tip van een andere meedenkende klant op mijn reactie, met dank aan KBX458, dat je mogelijk de voicemail van Ziggo bedoelde en ik zie dit nu ook in je bericht.

Ik was die mogelijkheid uit het verleden helemaal vergeten en woon zelf ook in oud-Ziggo gebied, dus van het bestaan was ik ooit wel op de hoogte..

 

Ik zag een reactie van een Ziggo moderator uit 2016: "Het in- en uitschakelen van voicemail naar e-mail is een optie die alleen beschikbaar was voor oud Ziggo klanten en dit wordt nu niet meer ondersteund. Het was ook een optie die alleen onze medewerkers konden verwerken."

 

Ik heb dit onderwerp in geen jaren gelezen op dit forum en wist niet beter, als dat het helemaal niet meer bestond.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Bert,

Ik had al het idee ,dat we langs elkaar heen werkten.

Ik heb zelf in eerste instantie op de community gezocht en vond daar een conversatie uit 2020-juli van

een collega van je ,Cecilia, met een forumlid: @Prikkie365.

De vrouw geeft aan van de problematiek op de hoogte te zijn,maar ik kwam niet verder ermee.

Wellicht kan zij je wat meer melden.

Mijn profiel heb ik vanmiddag ingevuld inclusief postcode en huisnummer.

Ik hoop,dat je er uit komt,want ik vind het een zeer bruikbare functie.

   Groeten ,

                     B.

         

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77269Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22920Likes

@barend1 schreef: "een collega van je ,Cecilia"

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic. 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11959Posts
  • 914Oplossingen
  • 4621Likes

Hi @barend1 

 

Welkom op de Ziggo Community en @Bert bedankt voor het aankaarten van dit topic :-).

 

Ik heb even gekeken naar waar ik vermoed dat dit nu mis gaat. 

Sinds enige tijd worden de berichten niet meer doorgezonden.
@barend1 Kan het zijn dat het sinds je verhuizing niet meer werkt (21-01-2021)?

En klopt het dat je altijd in voormalig UPC gebied hebt gewoont? Ik zie dat je namelijk binnen UPC gebied bent verhuisd. Ik weet niet waar @Bert de quote van mijn collega heeft gevonden, maar het lijkt alsof zowel UPC als Ziggo dan dezelfde optie aanboden.

 


Sinds 24 januari 2020 bieden we geen ondersteuning meer op het product en ik kan er ook intern geen informatie meer over terugvinden in onze kennisbanken. @Cecilia kun jij met ons meekijken of er nog mogelijkheden zijn? 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1490Posts
  • 227Oplossingen
  • 623Likes

Hallo @barend1 , deze optie en de ondersteuning hierop wordt inderdaad al geruime tijd niet meer aangeboden. Uiteindelijk zijn alle werkinstructies ook verwijderd uit onze kennisbanken per begin 2020, dat is wat Serkan bedoelde. Dus je kunt geen gebruik meer maken van deze optie. Persoonlijk verbaast het mij dat je nog tot zo lang hier gebruik van hebt kunnen maken. 

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Serkan,

Mijn dank voor je reactie.

1.Sinds de verhuizing,die inderdaad op 21-01-2021 plaats vond ,heb ik nog enige tijd berichten van de voicemail doorgestuurd gekregen naar mijn mailbox. Ik heb uit de mailbox gedownloade berichten van 3 feb.,22 feb. en 6 april (allen 2021) op mijn pc staan.

2.Ik heb 40 jaar in de waalstraat gewoond en lange tijd van UPC  een TV-abonnement afgenomen.

   Vanaf mei 2013 heb ik ,na aanschaf van mijn eerste pc, een 3 in 1 abonnement genomen van Ziggo of UPC.

   Ik weet niet wanneer deze firma's gefuseerd zijn.

 

De kwestie aangaande het oude ziggogebied kan ik niet beoordelen. De functie is in ieder geval door een collega van jullie (Klantenservice) makkelijk opgestart en deed het meteen goed. Over Ziggo of UPC gebied

is mij niets meegedeeld voor zo ver ik me herinner.

   De eerste door mij op de PC vastgelegde opname is van oktober 2020 doch ik sla niet alles op,dus misschien heb ik al iets eerder berichten in de mailbox doorgestuurd gekregen.Ik ben dacht ik  na

24 jan.2020 begonnen met gebruikmaking van de functie.

 

Hoe het precies zit weet ik natuurlijk niet.Wellicht weet Cecilia nog iets. Anders leg ik me erbij neer.

 

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

                                                               Groeten,

                                                                                      B.

 

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Meindert,

                       Dank voor je bericht.

Ik ga er nu maar van uit,dat ik er inderdaad niet verder mee kan en zet er een punt onder.

Wellicht is het nuttig om de functie helemaal te verwijderen uit het instellingenmenu van de voicemailfunctie.

Ik bedoel hiermee de instellingsmogelijkheid waarmee de voicemail-to-emailfunctie al of niet tijdelijk aan/uit gezet kan worden.Op de eigen telefoon dus.

Dit bespaard wellicht in de toekomst mensen de vruchteloze zoektocht naar het antwoord op de vraag wat de functie eigenlijk behelst.

Voor de goede orde: ik bedoel dit niet hatelijk!

 

Bedankt voor het meedenken .

                                                Groeten,

                                                               B.

                                                                        

 

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Serkan,

 Nog even over de voicemail-to-email functie.

Ik heb net een bericht van Meindert gelezen en beantwoord .Volgens hem wordt de functie niet meer ondersteund en ik laat het er dus verder bij.

Bedankt voor de moeite en prettige avond toegewenst.

Groet,

            B.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1490Posts
  • 227Oplossingen
  • 623Likes

Hallo @barend1 , sorry dat ik je niet mooier nieuws kon brengen dan "we ondersteunen het niet meer". 
Er zijn nog wel enkele toestellen die individueel deze optie hebben. Dat gaat buiten ons om. Bekijk hiervoor de handleidingen van de telefoontoestellen. 
Misschien dat je op die manier toch gebruik kunt blijven maken van deze functie? 

Jij ook bedankt dat wij je hiermee mochten helpen.
Mocht je in de toekomst nog weer de hulp van ons en onze Community gebruikers kunnen gebruiken, dan weet je waar je ons kunt vinden 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic