1
Vraag
2
Reacties
orgelistB

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

virusemail

ik krijg eem email in de vorm van een zgn.testmail: "dit is een testbericht" en deze nail blokkeert mijn imap en smtp server waardoor ik dus geen mails meer kan ontvangen. er wordt telkens om een wachtwoord gevraagd... waarop ik dus niet reageer.
wie heeft hier ook ervaring mee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je melde in een privébericht: "werk met iClient als mailprogramma. hiervoor windows live mail. op pc met windows 10.
mailservers imap en smtp met allebei SSL/TlS beveiliging. poort 993 en 587. is dit voldoende?"

Je kunt het best hier verder gaan, dan kunnen anderen ook meedenken en is voor anderen mogelijk ook een oplossing. orgelistB

iClient in Windows 10 ???

Daar kan ik niets over vinden, dat is toch alleen in Apple producten?

IMAP-instellingen:
Gebruik bij voorkeur de IMAP-instellingen voor het instellen van e-mail op je pc, tablet of smartphone. Hiermee blijft je e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.
Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Uitgaande serverinstellingen


  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Op welk apparaat met welke systeemsoftware en met welk mailprogramma is deze ervaring?

Welke instellingen gebruik je voor de Ziggo servers?
En gebruik je IMAP of POP?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je melde in een privébericht: "werk met iClient als mailprogramma. hiervoor windows live mail. op pc met windows 10.
mailservers imap en smtp met allebei SSL/TlS beveiliging. poort 993 en 587. is dit voldoende?"

Je kunt het best hier verder gaan, dan kunnen anderen ook meedenken en is voor anderen mogelijk ook een oplossing. orgelistB

iClient in Windows 10 ???

Daar kan ik niets over vinden, dat is toch alleen in Apple producten?

IMAP-instellingen:
Gebruik bij voorkeur de IMAP-instellingen voor het instellen van e-mail op je pc, tablet of smartphone. Hiermee blijft je e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.
Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Uitgaande serverinstellingen


  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
orgelistB
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo forumleden.
Mijn probleem is geen verbindingsprobleem met de servers in feite.
Het probleem zit in het feit dat ik die bewuste malware/phishingmail krijg die de boel verziekt. Daar moet ik vanaf komen. Dat mailtje dat in mijn postvak in komt en zegt dat het een zgn. testbericht is en gaat werken als ik het verwijder. Dan krijg ik popups met de mededeling dat ik mijn wachtwoord moet invullen voor imap en smtp. Ik ben maanden terug hierdoor al mijn contacten en emails kwijt geraakt. Maar dat mailtje komt telkens weer terug. Ik heb nu uiteindelijk Ziggoservice zo ver gekregen dat ze een kopie van deze mail willen hebben en proberen ze deze mail tegen te houden!
Maar ik ben toch niet de enige die zo'n mail krijgt???
IS ER NIEMAND DIE HIER OOK ERVARING ME HEEFT????
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Oké, het probleem is dus nog niet uit de wereld.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag van Bert of je POP of IMAP gebruikt om de mail "binnen te halen".

Dit is belangrijk om te weten.

Verder is niet duidelijk of je al eens via de webbrowser heb ingelogd om te kijken of je daar dat mailtje daar nog steeds staat en of je dat daar dan kan verwijderen.
Misschien betreft het slechts één mailtje. Als je IMAP gebruikt ben je er dan misschien van verlost. Gebruikt je POP dan kan het zijn dat de boosdoener alleen op jouw op jouw PC (in de data base van de mailtjes) zit.

Het is dus nodigt om te weten of het POP of IMAP is en of je op de server het mailtje al hebt verwijderd, om een strategie te kunnen bepalen.

Dus,...…….. geeft Bert antwoord op zijn vraag.
orgelistB
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi DennyW
Altijd eerst even goed lezen wat er staat. Ik heb wel degelijk aan Bert verteld dat ik via imap werk. Ik kijk nooit via Webmail, dus het is goed mogelijk dat daar het bewuste mailtje nog staat. Ik werk alleen via mijn emailprogramma en het is mij een raddsel hoe dat mailtje binnenkomt en bij mij de boel kan verzieken. Het is een mailtje zonder afzender: het is van mij/aan mij....dus waar komt het weg? Ik gebrtuik scanners van Bullguard en ook andere mailwarescanners. Allemaal zeggen ze; pc is schoon!
Wie het weet mag het zeggen.....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
DennyW TS schreef: "en deze nail blokkeert mijn imap en smtp server" en
"Dan krijg ik popups met de mededeling dat ik mijn wachtwoord moet invullen voor imap en smtp."

Deze vraag van mij was helemaal overbodig.:thinking:

Uit het privébericht:
Be rt schreef: Ik kan iClient of emClient niet vinden in de app store van Windows en kan ook niets uitproberen betreffende dat programma.
Gebruik je eigen topic, mogelijk komt daar iemand die meer weet van dit programma.

Ik kan je niet helpen met iClient of emClient, ik begrijp ook niet hoe dit in Windows zou moeten werken.

Waar heb je dit gedownload of vanaf geïnstalleerd voor Windows?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb Em Client inmiddels gevonden voor Windows. https://www.emclient.com

Dan blijft nog steeds de vraag wat zijn je instellingen?

Het zou kunnen dat je Em Client een testmail stuurt naar jezelf om te kijken of alle servers werken, dat doet Outlook ook.

Helaas ken ik Em Client in het geheel niet, dus kunnen anderen die hier voorbijkomen je mogelijk helpen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
orgelistB schreef: "Ik gebrtuik scanners van Bullguard en ook andere mailwarescanners."

Dan zou ik eerst eens alles eraf gooien en alleen Defender van Windows laten draaien.

Ik heb 8 jaar professioneel computers onderhouden en troubleshooting uitgevoerd en het eerste met dit soort vreemde meldingen was alle zogenaamde goed bedoelde beveiligingen eraf gooien en laat dan heel veel problemen al opgelost zijn.

Ik lees de laatste tijd ook heel veel problemen met Bullguard, sommige noemen de problemen met Bullguard al net zo erg als de virussen die het moet bestrijden.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Hoi Bert,
misschien kunnen jij of OrgelistB hier iets mee.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Anders wellicht even inloggen via webmail en daar de mail verwijderen?
orgelistB
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo kbx458.
Bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat emClient al een supportafdeling had.
Ik ga daar zeker even aan de bel trekken of zij mij uit de brand kunnen helpen.
Via Ziggoservice lijkt het nog niet echt te lukken.

Nick999:
ik zei al dat ik geen webmail gebruik, maar ik heb die mail in webmail wel gewist, maar de volgende keer komt hij toch weer in mijn postvak in, dus daar schiet ik niets mee op.
Hij moet tegengehouden worden op een of andere manier
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
orgelistB schreef: "Via Ziggoservice lijkt het nog niet echt te lukken."

Ziggo geeft geen service op software van anderen, dat zou ook ondoenlijk zijn met tig duizenden specifieke software programma's met elk hun eigen werkwijze en issues.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
orgelistB Als je de mail via webmail verwijderd hebt dan kan hij alleen maar opnieuw binnenkomen als hij opnieuw verzonden wordt. Webmail wist nl de mails die je verwijdert, van de server. Dus geen enkel programma, POP of IMAP zou het daarna nog binnen kunnen halen.
Verder kun je daar ook de afzender blokkeren zodat hij op de server al geweigerd wordt en niet pas als hij al in je computer staat.
Overigens heb je iClient alleen nodig als je mailadressen of websites bezoekt/beheert waar buitenlandse tekens in voorkomen, bv cyrillisch of chinees. Het zou kunnen betekenen dat het programma problemen kan geven met de reguliere namen, omdat het daar niet voor bedoeld is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic