1
Vraag
2
Reageer en help mee
massa

Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

verzonden mail onterecht in spam folder

Sinds een aantal dagen ben ik er achter gekomen dat onze uitgaande ziggo mail zowel van mij zelf als ook de inwonende in alle mail applicaties binnen komen in de spam of reclame folder. We hebben al alles gedaan om in de spam folder onze adressen als veilig aan te merken maar het wil niet helpen. Alleen indien we een mail versturen via de ziggo webmail komt de mail gewoon in het normale postvak in. Ook navraag bij ziggo heeft top op heden niet tot een oplossing geleid. Wie kan ons helpen??

22 Reacties 22
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59320Posts
  • 3983Oplossingen
  • 14779Likes

Welke smtp instellingen gebruik je?

Welk mailprogramma gebruik je om de mail te verzenden?

Of alleen via de webmail?

massa
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert,

 

via webmail zijn er geen problemen de mails die ik vanuit daar verstuur komen niet in de SPAM box. Ik gebruik daarnaast outlook en de standaard apple mail app op de Iphone. De SMTP instellingen zijn de standaard en wel smtp.ziggo.nl 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59320Posts
  • 3983Oplossingen
  • 14779Likes

Als het via de webmail wel goed gaat en via de apparaten niet.

Welke smtp instellingen gebruik je precies?

massa
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

beste Bert, wij gebruiken gewoon de standaard ziggo SMTP server. We gebruiken deze al sinds we IMAP hebben en er is ook niets bewust veranderd.. welke instellingen zouden het moeten zijn volgens jou?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59320Posts
  • 3983Oplossingen
  • 14779Likes

Het ging mij ook over welke smtp server je gebruikt.

 

De huidige instellingen zijn:

 

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Enigma147

Gedreven Raadgever
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Als je hetzelfde mailbericht verzend via webmail en een programma zien ze dan hetzelfde eruit als je ze ontvangt? Zitten er afbeeldingen en of linkjes in de mail, dat soort dingen. 

 

Als je dat niet weet, probeer het dan eens uit.  Wat het zou kunnen zijn is dat de web client geen opmaak meestuurt terwijl het mail programma het als HTML verstuurd.  Alleen al daardoor kan een een mail in de spam folder belanden. 

 

Wat je op de ontvangende pc ook eens kan doen is kijken in de mail header.   (uitleg hoe)  

De mail header is een log van wat er met de mail is gebeurt vanaf het moment dat de verzender op de verzend knop heeft geklikt. 

In de mail header zou een sectie moeten zitten die aangeeft waarom de mail als spam wordt gezien. Het is informatie die meer bedoeld is voor bijvoorbeeld systeembeheerders bij problemen, dus er staat ook een hoop informatie in waar je niets aan hebt. 

Je zou de inhoud van die header ook hier kunnen posten, alleen even persoonlijke informatie als emailadressen vervangen met iets als emailadres@domein.nl of iets anders dat aangeeft dat daar een emailadres stond.  

massa
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste, hierbij in het blauw alle header informatie van een mail die ik via outlook heb verstuurt aan mijzelf en hierdoor in SPAM box terecht is gekomen. Ondertussen ook met ziggo contact gehad om de uitgaande server te checken maar alles staat goed. Ook voor de helpdesk voor nu nog een raadsel. Alle 3 de Ziggo email adressen onder het zelfde Ziggo abonnement hebben dezelfde problemen. Hopende op spoedig advies wat gaat helpen want echt werkbaar is het niet helaas.

 

 

Return-Path: <emailadres@ziggo.nl>

Delivered-To: emailadres@ziggo.nl

Received: from md7.tb.mail.iss.local ([212.54.42.103])

                by mc27.tb.mail.iss.local with LMTP

                id qHYhLh+Q+mJvVQAAjzgzlg

                (envelope-from <emailadres@ziggo.nl>)

                for <emailadres@ziggo.nl>; Mon, 15 Aug 2022 20:27:43 +0200

Received: from smtpclienthelo ([212.54.42.103])

                by md7.tb.mail.iss.local with LMTP

                id kN69LR+Q+mKqIQAAEOq9SA

                (envelope-from <emailadres@ziggo.nl>)

                for <emailadres@ziggo.nl>; Mon, 15 Aug 2022 20:27:43 +0200

Authentication-Results: mail.iss.as9143.net;

 spf=pass (212.54.42.166;ziggo.nl);

 dkim=pass header.d=ziggo.nl;

 dmarc=pass header.from=ziggo.nl (p=reject sp=reject dis=pass)

Precedence: junk

X-Env-Mailfrom: emailadres@ziggo.nl

X-Env-Rcptto: emailadres@ziggo.nl

X-SourceIP: 212.54.42.166

X-Spam: yes

X-CNFS-Analysis: v=2.4 cv=K+YxogaI c=1 sm=1 tr=0 ts=62fa901f cx=a_exe:a_idp_d

 p=W0Mzc87Ngngu6c/agB3Gzg==:17 a=WKd1RjvzOXh6s6dq9TKpFA==:117

 a=9+rZDBEiDlHhcck0kWbJtElFXBc=:19 a=biHskzXt2R4A:10 a=DAwyPP_o2Byb1YXLmDAA:9

 a=K5UsMb1kaK2v5Dhb5tQA:9 a=CjuIK1q_8ugA:10 a=yMhMjlubAAAA:8 a=SSmOFEACAAAA:8

 a=gKO2Hq4RSVkA:10 a=UiCQ7L4-1S4A:10 a=hTZeC7Yk6K0A:10 a=frz4AuCg-hUA:10

X-Spam-Action: folder Spam

X-Spam-Reason: SMCH_ACTION=reject

X-Spam-Reason: CMAE_SCORE=100.00

Received: from smtpq3.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.166])

                by mx4.tb.mail.iss.as9143.net with ESMTP

                id NeoRo9oCQfSr7NeoRoEewG; Mon, 15 Aug 2022 20:27:43 +0200

Received: from [212.54.42.105] (helo=smtp1.tb.mail.iss.as9143.net)

                by smtpq3.tb.mail.iss.as9143.net with esmtps (TLS1.2:ECDHE_RSA_AES_256_GCM_SHA384:256)

                (Exim 4.90_1)

                (envelope-from <emailadres@ziggo.nl>)

                id 1oNeoR-0001gB-Cv

                for emailadres@ziggo.nl; Mon, 15 Aug 2022 20:27:43 +0200

Received: from massapc ([84.29.72.105])

                by smtp1.tb.mail.iss.as9143.net with ESMTPA

                id NeoQoK9TxCeb3NeoRoscZP; Mon, 15 Aug 2022 20:27:43 +0200

X-Env-Mailfrom: emailadres@ziggo.nl

X-Env-Rcptto: emailadres@ziggo.nl

X-SourceIP: 84.29.72.105

X-CNFS-Analysis: v=2.4 cv=J8e5USrS c=1 sm=1 tr=0 ts=62fa901f cx=a_exe

 a=W0Mzc87Ngngu6c/agB3Gzg==:117 a=W0Mzc87Ngngu6c/agB3Gzg==:17

 a=DAwyPP_o2Byb1YXLmDAA:9 a=K5UsMb1kaK2v5Dhb5tQA:9 a=CjuIK1q_8ugA:10

 a=yMhMjlubAAAA:8 a=SSmOFEACAAAA:8 a=gKO2Hq4RSVkA:10 a=UiCQ7L4-1S4A:10

 a=hTZeC7Yk6K0A:10 a=frz4AuCg-hUA:10

X-Authenticated-Sender: emailadres@ziggo.nl

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/simple; d=ziggo.nl;

                s=202002corplgsmtpnl; t=1660588063;

                bh=0U3XLkKqiH6Kmpuoi+N+HQhlH7+rnTqjptkT9QRbUw0=;

                h=From:To:Subject:Date;

                b=H3CgygG7ntaJ3fOS9b0IDzThiExMuKWrHmTkKT8DSNmHPOp+LD0HcmmZ2aCrFYFMn

                 ubmwpnyHs2QIjlqzhIwmTEDT/QGF2PrKbxPcGvB/bwwkmiGh8BKLD9JiU+5uHLIVvd

                 DWW+z1vFtwBxMpkvihDJqH7BJMw+Q/60tT5aT/iak4LiDyH24nKtpnu8A2cRtZwONv

                 VLmC86G5BT/Lpw5DUfqiPOT6HbUNXPUesRAXIFDJCMVQfxdeGDn7m5jY6nM1KLAljr

                 aPXapAPNjMZqj8f2Z4LKaAXrfx2LLLP7DOmD63LCitwXGtvlbNYJVVssYKe4MTV11e

                 Wbr4wjhboUa9A==

From: <emailadres@ziggo.nl>

To: <emailadres@ziggo.nl>

Subject: via outlook - imap

Date: Mon, 15 Aug 2022 20:27:41 +0200

Message-ID: <000d01d8b0d4$b4981250$1dc836f0$@ziggo.nl>

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/alternative;

                boundary="----=_NextPart_000_000E_01D8B0E5.78215780"

X-Mailer: Microsoft Outlook 16.0

Thread-Index: Adiw1LHwbbEAcBNpRze1TFE6Nc1GQA==

Content-Language: nl

X-CMAE-Envelope: MS4xfPY8l4XH/7IB7toAubd8oA483toacnP97vXZsAdw0qKiP8jk1211bkaO6VtRqxjJJwGH0QfStPEUp1skyJXoqHsIEjHnU8fkMDrMk2plNVg7zwyqhAbG

 jOw7X+KD6CA8rvtrq0u1tNTADhlfzl5mWbn37V0RAprLGLf+Zvzq5Wm8GT4MrOZbtltxCcRCiYfwoN+wmsxikNIeC9Ece2+8owQ=

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2874Posts
  • 346Oplossingen
  • 765Likes

Goedemiddag @massa

 

Ik zie dat je de afgelopen dagen aardig wat tips hebt gekregen van onze leden.

Ben je met deze tips een stap verder gekomen?

massa
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste, helaas nog geen oplossing waardoor ik niet meer weet of mijn mails wel of niet door anderen worden ontvangen en daarmee gelezen. Ziggo is ook op de hoogte en ik hoop dat men dit probleem weet op te lossen.  

Richard G.
Expert
Expert
  • 841Posts
  • 54Oplossingen
  • 363Likes

Gaat het om @Ziggo.nl mail adressen of van een ander domein wat via de smtp van ziggo wordt verzonden?

Enigma147

Gedreven Raadgever
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Ik zou eens beginnen met het beantwoorden van vragen die gesteld zijn 😜

Richard G.
Expert
Expert
  • 841Posts
  • 54Oplossingen
  • 363Likes

De volgorde ligt er maar aan. Als het antwoord op mijn vraag andere domeinen betreft, is de oplossing al meteen heel anders. 😉

Maar sowieso, beantwoorden van vragen is altijd handig.

massa
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste, het gaat om mails verzonden via mijn ziggo.nl domein.

massa
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste, ik was mij niet bewust dat ik vragen niet beantwoord zou hebben mijn excuses voor het misverstand wellicht

massa
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik zie dat mijn eerdere reactie per ongeluk niet is gepost. Hierbij alsnog de header informatie van een mail die via outlook is verstuurt en in SPAM terecht kwam:

 

Return-Path: <mailadres@ziggo.nl>

Delivered-To: mailadres@ziggo.nl

Received: from md5.tb.mail.iss.local ([212.54.42.123])

                by mc27.tb.mail.iss.local with LMTP

                id cGfyDXv5/GJiGQAAjzgzlg

                (envelope-from <mailadres@ziggo.nl>)

                for <mailadres@ziggo.nl>; Wed, 17 Aug 2022 16:21:47 +0200

Received: from smtpclienthelo ([212.54.42.123])

                by md5.tb.mail.iss.local with LMTP

                id cOVsC3v5/GJLEwAA7jSZHA

                (envelope-from <mailadres@ziggo.nl>)

                for <mailadres@ziggo.nl>; Wed, 17 Aug 2022 16:21:47 +0200

Authentication-Results: mail.iss.as9143.net;

 spf=pass (212.54.42.167;ziggo.nl);

 dkim=pass header.d=ziggo.nl;

 dmarc=pass header.from=ziggo.nl (p=reject sp=reject dis=pass)

Precedence: junk

X-Env-Mailfrom: mailadres@ziggo.nl

X-Env-Rcptto: mailadres@ziggo.nl

X-SourceIP: 212.54.42.167

X-Spam: yes

X-CNFS-Analysis: v=2.4 cv=HfoH8wI8 c=1 sm=1 tr=0 ts=62fcf97b cx=a_exe:a_idp_d

 p=W0Mzc87Ngngu6c/agB3Gzg==:17 a=mbRNZf8z9Oe2zp1//4RxwA==:117

 a=9+rZDBEiDlHhcck0kWbJtElFXBc=:19 a=biHskzXt2R4A:10 a=DAwyPP_o2Byb1YXLmDAA:9

 a=AY0JZ2P0tBPAYBS03_sA:9 a=CjuIK1q_8ugA:10 a=yMhMjlubAAAA:8 a=SSmOFEACAAAA:8

 a=gKO2Hq4RSVkA:10 a=UiCQ7L4-1S4A:10 a=hTZeC7Yk6K0A:10 a=frz4AuCg-hUA:10

X-Spam-Action: folder Spam

X-Spam-Reason: SMCH_ACTION=reject

X-Spam-Reason: CMAE_SCORE=100.00

Received: from smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.167])

                by mx10.tb.mail.iss.as9143.net with ESMTP

                id OJvWoRKlnDrzzOJvWovF9I; Wed, 17 Aug 2022 16:21:46 +0200

Received: from [212.54.42.106] (helo=smtp2.tb.mail.iss.as9143.net)

                by smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net with esmtps (TLS1.2:ECDHE_RSA_AES_256_GCM_SHA384:256)

                (Exim 4.90_1)

                (envelope-from <mailadres@ziggo.nl>)

                id 1oOJvW-0003vi-C0

                for mailadres@ziggo.nl; Wed, 17 Aug 2022 16:21:46 +0200

Received: from massapc ([84.29.72.105])

                by smtp2.tb.mail.iss.as9143.net with ESMTPA

                id OJvVoKZbfainWOJvWohXfZ; Wed, 17 Aug 2022 16:21:46 +0200

X-Env-Mailfrom: mailadres@ziggo.nl

X-Env-Rcptto: mailadres@ziggo.nl

X-SourceIP: 84.29.72.105

X-CNFS-Analysis: v=2.4 cv=JYmvEGGV c=1 sm=1 tr=0 ts=62fcf97a cx=a_exe

 a=W0Mzc87Ngngu6c/agB3Gzg==:117 a=W0Mzc87Ngngu6c/agB3Gzg==:17

 a=DAwyPP_o2Byb1YXLmDAA:9 a=AY0JZ2P0tBPAYBS03_sA:9 a=CjuIK1q_8ugA:10

 a=yMhMjlubAAAA:8 a=SSmOFEACAAAA:8 a=gKO2Hq4RSVkA:10 a=UiCQ7L4-1S4A:10

 a=hTZeC7Yk6K0A:10 a=frz4AuCg-hUA:10

X-Authenticated-Sender: mailadres@ziggo.nl

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/simple; d=ziggo.nl;

                s=202002corplgsmtpnl; t=1660746106;

                bh=tYgWd9mLExG4UzXCJ1Im02KjHDsnpZrO37g4ASRaRb8=;

                h=From:To:Subject:Date;

                b=TEhO3ToiVsKrmhCOGjIHxDiyJyrlZi8fTZxUVeVyHN8uH3twiYd1UVjJa8CVA1v2t

                 UOw9zV76VwqEkPQPZQqHlBrsj2Hvj2B4A4YTsO5uaRZqNK2S+jSgUAb4EPcvf0cC87

                 edqx1OCSLt7/jc3fLzMV1Gl9lZ7pcicNouoGPxHWEXTwl71cS390T1HMsMoXW3X6ci

                 G4XEF4UiveyNz6WFn+GkUwrvatO4dn01Uij5l9oy0IorhEqhSKFD3TwmVNjwSeFec6

                 qLD7G36noucFHb8suOIoLrxS/zyaRyXxNfNDznjDDPrbzKoepCTLfBfiiH0yUUqa9g

                 Jeun+7rOcgRdg==

From: <mailadres@ziggo.nl>

To: <mailadres@ziggo.nl>

Subject: Dit is een mail verstuurt vanuit outlook aan mijzelf

Date: Wed, 17 Aug 2022 16:21:45 +0200

Message-ID: <01c401d8b244$ae483e40$0ad8bac0$@ziggo.nl>

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/alternative;

                boundary="----=_NextPart_000_01C5_01D8B255.71D18370"

X-Mailer: Microsoft Outlook 16.0

Thread-Index: AdiyRJ0L4v6zHgzdTL6eYmYh6271Ug==

Content-Language: nl

X-CMAE-Envelope: MS4xfA+IyZew8wtM4lgJGDMDlHKWjrMOsjr/exxwx46AMU7vbLIAJn6UqmC8cwtpOh6m/HAq276lr5cJOIm7Z884OyFBiaBeAmO08vhhMafOVa3Yhu/4i0nG

 W/YEE5zHN3vjQrGawwAnlU3oIWzhvFI01ZB1zhtiaxA28b0eONiskOx0wIGTZJU6aVPLzbqQ4D+4bPf3kUEuaLTaNIRCLaIeT1g=

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2431Posts
  • 321Oplossingen
  • 805Likes

Goedemiddag @massa, ik zie dat het al een tijdje stil is nadat je de vragen hebt beantwoord. @Bert en @Enigma147 hebben aan het begin al even meegekeken, ik hoop dat ze opnieuw met je mee willen kijken. 

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59320Posts
  • 3983Oplossingen
  • 14779Likes

@Lotte Ik denk dat @massa het best de mail die in de spam map komt, met zijn verhaal, als bijlage naar abuse@ziggo.nl kan sturen en vragen waarom Ziggo mails in de spam map komen.

Ik heb geen idee wat de normen zijn die Ziggo zelf in zijn spamfilter gebruikt, waardoor de CMAE-SCORE 100 is gekwalificeerd, Ziggo geeft geen enkele informatie hierover en dan is er geen kaas van te maken.

X-Spam-Action: folder Spam

X-Spam-Reason: SMCH_ACTION=reject

X-Spam-Reason: CMAE_SCORE=100.00

massa
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert, ik heb al direct in begin mail

gestuurd naar abuse@ziggo.nl. Zij hebben ook keurig contact opgenomen echter hadden geen idee wT de oplossing is en verwezen juist naar deze community. Echter sinds 2 dagen lijkt het probleem minder te worden waarom heb geen idee want aan mijn zijde is niets veranderd enige wat ik gedaan heb is veel naar ons zelf gemaild en de mails in spam folder verplaats naar eigen map om wellicht het systeem te laten lwren of dit de dwfonitieve oplosaing is weet ik nog niet. Ik wacht nog weekje af wat er gebeurt

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59320Posts
  • 3983Oplossingen
  • 14779Likes

@massa Over het algemeen is abuse zeer adequaat, maar hier lijkt iets mis te gaan.

 

Als abuse het zelf niet weet en dan naar de community verwijst, dan is dat heel vreemd, want zijn beheren de spamfilter en zij bepalen wat en waarom en wanneer iets in de spamfilter komt.

Als zij het niet weten, wie moet het hier dan wel weten?

Andere klanten op dit klant helpt klant forum of de Ziggo moderators ? die geen van allen inzicht hebben in die technische kant en niet openbare activiteiten van een spamfilter?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.