Franc

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

vervanging UPC Technicolor TC7200 modem

Is het mogelijk om de Technicolor TC7200 (UPC) te vervangen door een modern dual band Wifi modem? Bedraad is helaas niet mogelijk. Wifi snelheid is momenteel de laatste tijd niet hoger dan ongeveer 40 Mbps ook al zit ik zelf bijna op het modem.

Daarnaast moet ik nogal regelmatig de stroom eraf gooien om het weer te laten werken.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Franc

Wat een vreemde reactie heb je gekregen van mijn collega van de helpdesk! Het modem wat je op dit moment in gebruik hebt is geen dual-band modem dus in geval van problemen kunnen wij deze zeker wel voor je omruilen. Ik heb dan ook direct een Smart Wifi Modem (Connectbox) voor je op de post gedaan. Deze ontvang je binnen enkele dagen via Post NL. Uiteraard ontvang je een e-mail met daarin een Track en Trace om de zending te volgen. 

Ik heb ook direct een nieuwe POA-01 splitter en aansluitkabel voor je modem toegestuurd. Deze ontvang je afzonderlijk van het modem (brievenbuspakketje). Op deze wijze slaan we direct twee vliegen in één klap, want gezien de leeftijd van je modem is de kans groot dat ook de aansluiting zelf een update kan gebruiken. 

Zien we je terug met een update zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten? 🙂

Bekijk in context

17 Reacties 17
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ja, dat is mogelijk. Als u de helpdesk belt is het zo geregeld en hebt u binnen een paar dagen een Connectbox in huis.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Vermoedelijk is de installatie ook aan een upgrade toe.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Franc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

helpdesk gebeld, maar omwisselen is niet meer mogelijk. Kan wel 1 jaar wifi pods krijgen. Daar schiet ik dus niets mee op.

Maar eens kijken bij KPN

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Franc

Wat een vreemde reactie heb je gekregen van mijn collega van de helpdesk! Het modem wat je op dit moment in gebruik hebt is geen dual-band modem dus in geval van problemen kunnen wij deze zeker wel voor je omruilen. Ik heb dan ook direct een Smart Wifi Modem (Connectbox) voor je op de post gedaan. Deze ontvang je binnen enkele dagen via Post NL. Uiteraard ontvang je een e-mail met daarin een Track en Trace om de zending te volgen. 

Ik heb ook direct een nieuwe POA-01 splitter en aansluitkabel voor je modem toegestuurd. Deze ontvang je afzonderlijk van het modem (brievenbuspakketje). Op deze wijze slaan we direct twee vliegen in één klap, want gezien de leeftijd van je modem is de kans groot dat ook de aansluiting zelf een update kan gebruiken. 

Zien we je terug met een update zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten? 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Heel vreemd dat de klantenservice niet bereid is om het modem te ruilen. De TC7200 is een verouderd type en wordt hier op de community met regelmaat vervangen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) toesturen.

 

Cecilia was gelijk met mij aan het typen. 🙂

Franc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Cecilia,

Bedankt voor je reactie en service. Ik laat het wel weten hoe het verder gaat 🙂

Franc
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Cecilia

Modem ontvangen waarvoor mijn dank. Alles is aangesloten en het werkt als een tierelier. Beter dan het oude modem ooit heeft gedaan. Bedankt nogmaals.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Wauw! Je hebt het modem mooi vlot ontvangen @Franc. Ik ben blij om te lezen dat alles als een tierelier draait. Heel erg bedankt voor deze terugkoppeling! 🙂 Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons hier te vinden.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dan hebt u meer geluik dan ik. Ik kreeg als antwoord op mijn vraag voor vervanging vanwege niet vooruit te branden wifi:

 

Bedankt voor je bericht. Een goede internetverbinding is niet te missen in het dagelijks leven. 
 
Het is niet mogelijk om het modem om te ruilen voor een nieuwe. Het is alleen mogelijk om het modem om te ruilen als deze defect is. Ik zie dat je modem netjes online is. Wat betreft de wifi problemen kun je de stappen op onze website doorlopen : https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/doet-het-niet#/
 
Mocht het onverhoopt niet lukken, mag je altijd contact opnemen. Dit kan telefonisch of online wat jij het prettigst vindt.
 
Fijne dag verder!
 
Ja hoor; fijne dag met je antieke modem-router. 
"Een goede internetverbinding is niet te missen in het dagelijks leven." zegt Ziggo zelf. Moet zelf dus maar een router aanschaffen.
 
een ontevreden klant
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@Verwijderd account Een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem) kan hier op de community wel geregeld worden. Waarschijnlijk heb je de TC7200 inmiddels al een jaar of 10?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Bekabeld is er geen probleem. Met een aparte router heb ik prima wifi. Heeft dus niets met aansluitpunten e.d. te maken. De router is defect waardoor ik nu alleen op de Technicolor ben aangewezen; met 1/3 van de Wifi-snelheid van de oude router, zelfs wanneer ik náást  de Technicolor zit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een nieuwe modemrouter stelt hogere eisen aan de installatie en het signaal, daarom is het wel verstandig om beide na te lopen.

 

Waarschijnlijk maak je nu gebruik van 2,4 GHz, de maximumsnelheid hiervan is circa 70 Mbps. De TC7200 beschikt ook over een 5 GHz-radio (welke hogere snelheden ondersteunt) maar 2,4 en 5 GHz kunnen niet tegelijkertijd actief zijn. Het SmartWifi modem ondersteunt dit uiteraard wel.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik begrijp het niet, want -nogmaals- met een goed wifi-router is er geen vuiltje aan de lucht.

Maar goed: 

Status upstreamkanaal

Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen

11Vergrendeld5780000064QAM5120000ATDMA39.7
22Vergrendeld5090000064QAM5120000ATDMA39.8
33Vergrendeld4400000064QAM5120000ATDMA39.8
44Vergrendeld3710000064QAM5120000ATDMA

39.8

 

 

 

Status downstreamkanaal

Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen

12Vergrendeld610000000256QAM695200039.95.0
21Vergrendeld602000000256QAM695200039.94.8
33Vergrendeld618000000256QAM695200039.95.0
44Vergrendeld626000000256QAM695200039.94.9
55Vergrendeld634000000256QAM695200039.85.0
66Vergrendeld642000000256QAM695200039.95.2
77Vergrendeld650000000256QAM695200039.85.3
88Vergrendeld658000000256QAM695200039.95.5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik had al begrepen dat bekabelde verbindingen wel naar behoren werken en dat je op dit moment waarschijnlijk alleen tegen de beperkingen van de TC7200 aanloopt wat betreft Wifi. Echter een nieuwe modemrouter kan wel problemen vertonen bij bijvoorbeeld een verouderde installatie of signaalproblemen. In het geval van het SmartWifi modem koppelt deze veel meer downstream-kanalen dan de TC7200 (24 i.p.v. 8). Daardoor is het SmartWifi modem geschikt voor Internet Max (600/40 Mbps) en de TC7200 niet. Dit stelt wel hogere eisen aan met name de signaalkwaliteit.

 

De installatie is aan een upgrade toe. Een monteursafspraak is noodzakelijk gezien een AOP (hoofdaansluiting) ontbreekt. Verder zijn beide splitters (ESI-02N en HFT 2) verouderd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @Verwijderd account en een warm welkom op de Community,

 

Goed dat je dit forum gevonden hebt. Zo te lezen heeft expert @tobiastheebe al het nodige met je nagelopen. Wat hij aangeeft klopt,op de foto's die je deelt is te zien dat het hoofdaansluitpunt (AOP) ontbreekt. Een netwerkmonteur zal dit kosteloos voor jou in orde maken. We kunnen dan ook gelijk het Techicolor modem vervangen door een nieuw SmartWifi modem. Ik heb een afspraak met een monteur voor jou ingepland op woensdag 2 maart 2022 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteurs goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden we het voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het  monteursbezoek?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Monteur is geweest. Aansluitpunt en modem-router vervangen.

Alles werkt nu weer goed.

Wel een factuur van 50 euro i.t.t de afspraak.

😞

 

Beste mevrouw, meneer Smit,

Onze monteur is op 02-03-2022 bij u geweest. En hij heeft toen materiaal geïnstalleerd. Met deze e-mail bevestigen we de service en garantie die u van ons mag verwachten. Bewaar hem daarom goed.

 AantalSubtotaal
Werkzaamheden aan kabels, stekkers of apparatuur1€ 50

 

Totaal € 50


De kosten zetten we gewoon op uw maandelijkse factuur.


Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Verwijderd account Fijn dat alles nu naar volle tevredenheid werkt na het monteursbezoek. De kosten a € 50,- heb ik voor je vergoed aangezien het vervangen van het aansluitpunt (AOP) onder onze verantwoordelijkheid valt en dus kosteloos dient te zijn. Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

Uitgelicht topic