1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wuijster1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vervangen UBEE3200

Beste,

Wij hebben momenteel het verouderde UBEE-EVW3200 modem. Al een aantal weken valt de WiFi verbinding
continu weg.  Bedraad netwerk werkt vooralsnog goed. 

 

Wij willen het UBEE-EVW3200 modem ook graag vervangen voor de nieuwere Connectbox.

Bijgevoegd foto's van mijn AOP etc.

Kunnen jullie deze (en eventuele aansluitmaterialen) toesturen? 

 

Al vast bedankt!

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en dient vervangen te worden door een monteur. Verder is de aansluitwijze modem op versterker niet meer de juiste. Er is een splitter nodig (POA-01-B) welke tussen AOP en versterker geplaatst dient te worden, op de splitter dient vervolgens het modem aangesloten te worden met een aansluitkabel IEC/F. Tenslotte zou ik voor de versterker ook een nieuwe aansluitkabel IEC/F aanbevelen om deze aan te sluiten op de splitter (IEC-stekker op AOP is matig afgemonteerd).

 

Samengevat is het volgende nodig:

 

  • Nieuw modem (Connect Box), vervangt EVW3200
  • Nieuw AOP, vervangt TRAS-1000 (monteursafspraak)
  • Splitter (POA-01-B)
  • Aansluitkabel IEC/F (2×, t.b.v. modem en versterker)

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Wuijster1, welkom op de Ziggo Community!

 

Goed dat je contact opneemt hierover, ontzettend irritant als de wifi telkens wegvalt. Ik zie dat @tobiastheebe alles al uitstekend uitlegt; ik heb zojuist een nieuw modem en aansluitmateriaal naar je opgestuurd. Binnen 5 werkdagen heb je dat in huis. De AOP kan nog wel even mee, ik denk dat we hiermee je problemen al oplossen. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je dat uiteraard laten weten!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Alex Gelet op het klepje aan de voorkant van het AOP is er geen DIO-01 maar een TRAS-1000 of ouder in gebruik als AOP. Vervangt Ziggo deze niet preventief? Zo'n TRAS kan 20 jaar of ouder zijn.

 

5aae5982-89b9-42a3-89da-832b64f4b661.jpg

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Alex  mag ik hier op inhaken en  ook even een verzoek doen.....op mijn AOP zit nog een verouderde UMU-1006 splitter en mijn versterker ga  ik binnenkort verwijderen omdat er een ver verwijderde TV verhuist naar een ander vertrek die dichterbij zit en geen versterking nodig heeft.    Wil je mij dan ook een splitter en bijbehorende modemkabel laten toekomen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goed punt, @tobiastheebe, maar op dit moment worden deze inderdaad nog niet preventief vervangen. 

 

@Buurman - Zeker! Ik heb het je zojuist opgestuurd 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic