Vraag
Reacties
Oplossing
maarten2
Level 1

verschil tussen tp link deco m4 en de s4

wat  is  het  verschil  tussen de  tp  link  deco  s4 en de  m4?

heb  via  ziggo de  m4 gekregen  maar   wil  deze uitbreiden  maar de m4 is  lastig te verkrijgen en  de  s4  overal  en minder duur

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
25 Reacties 25
maarten2
Level 1
Topicstarter

badkamer  is vaak  door muren  en  zo  dus  daar  een m4  of  s4   ,boven  staat  een  m4  2  kamers  hebben goed  internet en op  andere  kamer  valt  ie  vaak weg  en  springt  ie  over  op  4g  en  op  1  gedeelde  van  de  tuin  valt ie soms  ook  weg  daarom wou  ik een set  van  3  en  wat  ik een  beetje begreep  is er  tussen de m4  en s4  weinig verschil  en  de  set  van  3  ligt ongeveer  tussen  100 en  120  euro

0 Kudos
maarten2
Level 1
Topicstarter

Heb  2  keer de deco m5 erbij  genomen en  nu werkt  het goed

werdt  alleen  aangeraden om  de  om  m5 op de  zwakke  plekken neer te zetten maar  toen  kreeg ik een  foutmelding  iets  van een deco met een  hogere  prioriteit is  toegevoegd  en  dat de  hoofd deco  niet goed  werkt  dus heb  nu een  m5 als  hoofd deco gemaakt

wat me verder  opviel  is  dat als  ik een speedtest    van  tp  linkt doe dat ik   bijna  overal  240 mb heb en met ziggo speedtest  of een andere  op  plekker  100mb  of  zo

test de  tp link alleen de hoofd deco  of werken andere niet goed  met  het mesh systeem?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

De M5 is de iets betere deze als Hoofd instellen is inderdaad correct. Bedoel je met de Speedtest van TP link een optie in de Deco app?

Wat laten https://www.speedtest.net/nl en http://www.dslreports.com/speedtest  zien.

De eerste Deco zou inderdaad 240Mb moeten doorgeven deze is altijd bedraad aangesloten. Via de overigen is rond de 100Mb binnen de normen als deze onbedraad zijn verbonden.

0 Kudos
Pasi
Level 19

"...maar toen kreeg ik een foutmelding iets van een deco met een hogere prioriteit is toegevoegd..."

"...De eerste Deco moet altijd in in deze volgorde: Deco X60>Deco M9 Plus>Deco X20/W3600 > Deco P9 >Deco P7>Deco M5/M1300> Deco M4R/E4R/W2400/AC1200>Deco S4..."

0 Kudos
maarten2
Level 1
Topicstarter

kunnen deco  apparaten  elkaar  verstoren?

in de huiskamer de  hoofd deco  de  m5  en  ongeveer  20  meter verder is de  badkamer  en als  ik de een m4  zonder  utp  plaats dan lijkt me internet  in  huis  slechter te worden

0 Kudos
maarten2
Level 1
Topicstarter

wat me  verder  opviel  is dat je  bij  de m5 meerdere  functies  heb zoals virus scanner

maar  als  de  m4 deco"s er  bij   zitten   dan  heb  ik die  opties  niet meer  in  de  deco app

0 Kudos