Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
maarten2
Level 1

verschil tussen tp link deco m4 en de s4

wat  is  het  verschil  tussen de  tp  link  deco  s4 en de  m4?

heb  via  ziggo de  m4 gekregen  maar   wil  deze uitbreiden  maar de m4 is  lastig te verkrijgen en  de  s4  overal  en minder duur

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

"...Op deze website worden de beide types vergeleken.......Blijkbaar zijn beide gelijk, behalve het formaat...."

en

"...maar nog steeds niet het antwoord waar ik om vraag wat is het verschil tussen de m4 en s4..."

Blijkbaar is lezen toch te moeilijk of te vermoeiend.

"...m4 levert wel de helft ongeveer in aan snelheid wat ik las en ik las dat de m5 daar minder last van had..."
Volgens Tp-Link is de M5 iets sneller op de 2,4GHz band, maar dat zijn totale/maximale waarden, die u niet met één apparaat kan halen, maar met alle tegelijkertijd.

Overigens, als u dubt of u de M4 en/of S4 wilt gebruiken, dan is belangrijker te weten dat u bij beide, alle stations m.b.v. een netwerkkabel moet aansluiten, anders gaan de genoemde waarden in alle voorbeelden ( specificaties ) niet op en is de werkelijk data doorvoer veel lager. En dat verschil is dan veel groter dan, dan waar u naar verwijst.

Bekijk in context

Ga naar reactie
25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

Hallo,

Op deze website worden de beide types vergeleken.

Blijkbaar zijn beide gelijk, behalve het formaat. Ik heb de M4 en ik vind het formaat en/of de vorm beslist niet lelijk.

Verder is een ander, niet onbelangrijk verschil dat u bij Ziggo de M4 voor €2,50 per maand kan huren en de S4 niet. Zo kan u jaren huren ( met garantie ) voordat kopen goedkoper is en mocht over 2 jaar ( of zo ) er een betere/nieuwere wifi techniek ontwikkeld zijn, dan stuurt u de Deco gewoon terug naar Ziggo en huurt/koopt u wat anders.

0 Kudos
maarten2
Level 1
Topicstarter

klopt maar  ik  heb  de  m4  al  van  ziggo en  je mag  maar  1 set  per  klant  kopen

en  ik  wil  mijn  bestaande set  uitbreiden  dus  vandaar  dat ik eerst wil  uitzoeken of  er verschil tussen  de  m4 en s4  is

0 Kudos
Pasi
Level 19

"...ik wil mijn bestaande set uitbreiden...".

Volgens TP-Link kan u iedere Deco onderling mixen. Iedere Deco kan dus met uw M4 set werken.

M.b.t. aansluiten en plaatsen, leest u dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

0 Kudos
maarten2
Level 1
Topicstarter

maar nog  steeds  niet  het antwoord  waar ik  om  vraag  wat  is  het  verschil  tussen de m4 en s4

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Heb je een complete set van drie stuks nodig, of slecht 1 of 2? 

De enkele en twee stuks verpakkingen van de Deco M4 zijn gewoon beschikbaar bij de bekendere leveranciers.

Afgaande op de specificatie is de afwijking te vinden bij de transmit power. De S4 heeft blijkbaar wel europese regulering CE  de M4 enkel FCC de Amerkaanse regulering.

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

Beste @maarten2,

Dit is de opvolger van de M4, de S4 is iets compacter, qua features & hardware zijn er verder geen zichtbare veranderingen gemaakt.

MVG

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Naast het formaat een betere werking confom de europeese regelgeving voor zend apparatuur. Afgaand op de link gepost door Pasi.

0 Kudos
maarten2
Level 1
Topicstarter

m4  levert wel  de helft  ongeveer  in  aan  snelheid wat  ik  las  en  ik las  dat de m5  daar  minder  last van  had

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Beiden zijn Dual Band systemen kortom, of je nu de M4 de S4 of de M5 neemt sluit je deze niet bedraad aan dan moet je rekening houden met halvering van het signaal.

Voor maximale draadloze doorvoer heb je een Triband systeem nodig, de TP link M9 bijvoorbeeld.

0 Kudos
Pasi
Level 19

"...Op deze website worden de beide types vergeleken.......Blijkbaar zijn beide gelijk, behalve het formaat...."

en

"...maar nog steeds niet het antwoord waar ik om vraag wat is het verschil tussen de m4 en s4..."

Blijkbaar is lezen toch te moeilijk of te vermoeiend.

"...m4 levert wel de helft ongeveer in aan snelheid wat ik las en ik las dat de m5 daar minder last van had..."
Volgens Tp-Link is de M5 iets sneller op de 2,4GHz band, maar dat zijn totale/maximale waarden, die u niet met één apparaat kan halen, maar met alle tegelijkertijd.

Overigens, als u dubt of u de M4 en/of S4 wilt gebruiken, dan is belangrijker te weten dat u bij beide, alle stations m.b.v. een netwerkkabel moet aansluiten, anders gaan de genoemde waarden in alle voorbeelden ( specificaties ) niet op en is de werkelijk data doorvoer veel lager. En dat verschil is dan veel groter dan, dan waar u naar verwijst.

Ga naar reactie
Jonathan-458
Level 16

Beste @maarten2 

Zie What are the differences between different models of Deco? | TP-Link (tp-link.com), voor uitgebreide vergelijking vanuit TP-LINK.

Echter denk ik dat de vraag moet zijn, wat wilt u bereiken en waarvoor gebruikt u uw WiFi en kunnen de punten bekabelt aangesloten worden?

MVG

0 Kudos
maarten2
Level 1
Topicstarter

bekabeld  gaat  hem  niet worden  dus zoek  tp link  die zo  min  mogelijk  verliest  op  5 ghz

0 Kudos
Pasi
Level 19

"...bekabeld gaat hem niet worden..."

Dan kan u de M9 nemen, die heeft een eigen/aparte 5GHz wifi BackHaul kanaal en is daarmee veel sneller dan een M4/S4, waarbij de wifi BH een gedeelte van de bandbreedte van de gebruiker in beslag neemt, waardoor de data doorvoer ( voor de gebruiker ) trager kan worden.

maarten2
Level 1
Topicstarter

probleem  1    is de badkamer  daar  heb  ik  soms  20mb up  en  2 down  ,net  voor de  de badkamer  220/25  ,huiskamer  240/25/  boven  op  2 kamer  140/25 en  op  1  kamer  valt  ie soms  weg  dus  moet  eigelijk  een  tp  link  op de badkamer en boven er een  bij  hebben

0 Kudos
Pasi
Level 19

U kan natuurlijk altijd een Deco erbij kopen.

Overigens lijkt mij ( maar dat is persoonlijk ) 20mb up en 2 down in de badkamer snel zat. Want veel meer dat wat browsen, zal ik in de badkamer beslist niet doen.

Hoe de Deco's zijn geplaatst en zijn aangesloten is is erg belangrijk: hebt u dit al gelezen: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

0 Kudos
maarten2
Level 1
Topicstarter

worden  best  wel  wat  uren  doorgebracht  in de badkamer  vrouw en  2 dochters  en  het  internet loopt gewoon niet lekker dus  wil er 2 of 3 bij  maar  weet nog  niet  wat,s4,m5  of m9

0 Kudos
Pasi
Level 19

U hebt al een setje M4, dus een enkele M9 heeft geen zin, want die dedicated wifi BackHaul van de M9 kan niet met een M4 of S4 verbinden. Dus wordt het een M4 of S4.

"...wil er 2 of 3 bij ..."
Misschien een basis set van M9's, want die hebben met die dedicated wifi BackHaul prima onderling verbinding en dan de M4 set als extra.

Volgens TP-Link is alles te mixen.

De eerste Deco moet altijd in in deze volgorde: Deco X60>Deco M9 Plus>Deco X20/W3600 > Deco P9 >Deco P7>Deco M5/M1300> Deco M4R/E4R/W2400/AC1200>Deco S4

0 Kudos
maarten2
Level 1
Topicstarter

m4 zijn er wel maar s4 is beter verkrijgbaar en weinig verschil en m5 zal weinig verschil maken?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

De sets van 3 zijn zo lijkt het lastiger te verkrijgen de losse stuks en duo sets van de M4 zijn prima verkrijgbaar. Laat ik de tijd even buiten beschouwing waar is de hogere snelheid voor nodig, 20 Mb is zat voor een HD Netflix stream.

Wat mij verbaasd is die grote daling van de snelheid. Is er al een Deco unit aanwezig op die verdieping? Nu is een badkamer deels wel een kooi van farraday zeker als er een vloer is van gewapend beton en mogelijk een metalen kozijn.

0 Kudos