wat is het verschil tussen de tp link deco s4 en de m4?
heb via ziggo de m4 gekregen maar wil deze uitbreiden maar de m4 is lastig te verkrijgen en de s4 overal en minder duur
Opgelost! Ga naar oplossing.
"...Op deze website worden de beide types vergeleken.......Blijkbaar zijn beide gelijk, behalve het formaat...."
en
"...maar nog steeds niet het antwoord waar ik om vraag wat is het verschil tussen de m4 en s4..."
Blijkbaar is lezen toch te moeilijk of te vermoeiend.
"...m4 levert wel de helft ongeveer in aan snelheid wat ik las en ik las dat de m5 daar minder last van had..."
Volgens Tp-Link is de M5 iets sneller op de 2,4GHz band, maar dat zijn totale/maximale waarden, die u niet met één apparaat kan halen, maar met alle tegelijkertijd.
Overigens, als u dubt of u de M4 en/of S4 wilt gebruiken, dan is belangrijker te weten dat u bij beide, alle stations m.b.v. een netwerkkabel moet aansluiten, anders gaan de genoemde waarden in alle voorbeelden ( specificaties ) niet op en is de werkelijk data doorvoer veel lager. En dat verschil is dan veel groter dan, dan waar u naar verwijst.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
Op deze website worden de beide types vergeleken.
Blijkbaar zijn beide gelijk, behalve het formaat. Ik heb de M4 en ik vind het formaat en/of de vorm beslist niet lelijk.
Verder is een ander, niet onbelangrijk verschil dat u bij Ziggo de M4 voor €2,50 per maand kan huren en de S4 niet. Zo kan u jaren huren ( met garantie ) voordat kopen goedkoper is en mocht over 2 jaar ( of zo ) er een betere/nieuwere wifi techniek ontwikkeld zijn, dan stuurt u de Deco gewoon terug naar Ziggo en huurt/koopt u wat anders.
klopt maar ik heb de m4 al van ziggo en je mag maar 1 set per klant kopen
en ik wil mijn bestaande set uitbreiden dus vandaar dat ik eerst wil uitzoeken of er verschil tussen de m4 en s4 is
"...ik wil mijn bestaande set uitbreiden...".
Volgens TP-Link kan u iedere Deco onderling mixen. Iedere Deco kan dus met uw M4 set werken.
M.b.t. aansluiten en plaatsen, leest u dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community
maar nog steeds niet het antwoord waar ik om vraag wat is het verschil tussen de m4 en s4
Heb je een complete set van drie stuks nodig, of slecht 1 of 2?
De enkele en twee stuks verpakkingen van de Deco M4 zijn gewoon beschikbaar bij de bekendere leveranciers.
Afgaande op de specificatie is de afwijking te vinden bij de transmit power. De S4 heeft blijkbaar wel europese regulering CE de M4 enkel FCC de Amerkaanse regulering.
Beste @maarten2,
Dit is de opvolger van de M4, de S4 is iets compacter, qua features & hardware zijn er verder geen zichtbare veranderingen gemaakt.
MVG
Naast het formaat een betere werking confom de europeese regelgeving voor zend apparatuur. Afgaand op de link gepost door Pasi.
m4 levert wel de helft ongeveer in aan snelheid wat ik las en ik las dat de m5 daar minder last van had
Beiden zijn Dual Band systemen kortom, of je nu de M4 de S4 of de M5 neemt sluit je deze niet bedraad aan dan moet je rekening houden met halvering van het signaal.
Voor maximale draadloze doorvoer heb je een Triband systeem nodig, de TP link M9 bijvoorbeeld.
"...Op deze website worden de beide types vergeleken.......Blijkbaar zijn beide gelijk, behalve het formaat...."
en
"...maar nog steeds niet het antwoord waar ik om vraag wat is het verschil tussen de m4 en s4..."
Blijkbaar is lezen toch te moeilijk of te vermoeiend.
"...m4 levert wel de helft ongeveer in aan snelheid wat ik las en ik las dat de m5 daar minder last van had..."
Volgens Tp-Link is de M5 iets sneller op de 2,4GHz band, maar dat zijn totale/maximale waarden, die u niet met één apparaat kan halen, maar met alle tegelijkertijd.
Overigens, als u dubt of u de M4 en/of S4 wilt gebruiken, dan is belangrijker te weten dat u bij beide, alle stations m.b.v. een netwerkkabel moet aansluiten, anders gaan de genoemde waarden in alle voorbeelden ( specificaties ) niet op en is de werkelijk data doorvoer veel lager. En dat verschil is dan veel groter dan, dan waar u naar verwijst.
Beste @maarten2
Zie What are the differences between different models of Deco? | TP-Link (tp-link.com), voor uitgebreide vergelijking vanuit TP-LINK.
Echter denk ik dat de vraag moet zijn, wat wilt u bereiken en waarvoor gebruikt u uw WiFi en kunnen de punten bekabelt aangesloten worden?
MVG
bekabeld gaat hem niet worden dus zoek tp link die zo min mogelijk verliest op 5 ghz
"...bekabeld gaat hem niet worden..."
Dan kan u de M9 nemen, die heeft een eigen/aparte 5GHz wifi BackHaul kanaal en is daarmee veel sneller dan een M4/S4, waarbij de wifi BH een gedeelte van de bandbreedte van de gebruiker in beslag neemt, waardoor de data doorvoer ( voor de gebruiker ) trager kan worden.
probleem 1 is de badkamer daar heb ik soms 20mb up en 2 down ,net voor de de badkamer 220/25 ,huiskamer 240/25/ boven op 2 kamer 140/25 en op 1 kamer valt ie soms weg dus moet eigelijk een tp link op de badkamer en boven er een bij hebben
U kan natuurlijk altijd een Deco erbij kopen.
Overigens lijkt mij ( maar dat is persoonlijk ) 20mb up en 2 down in de badkamer snel zat. Want veel meer dat wat browsen, zal ik in de badkamer beslist niet doen.
Hoe de Deco's zijn geplaatst en zijn aangesloten is is erg belangrijk: hebt u dit al gelezen: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community
worden best wel wat uren doorgebracht in de badkamer vrouw en 2 dochters en het internet loopt gewoon niet lekker dus wil er 2 of 3 bij maar weet nog niet wat,s4,m5 of m9
U hebt al een setje M4, dus een enkele M9 heeft geen zin, want die dedicated wifi BackHaul van de M9 kan niet met een M4 of S4 verbinden. Dus wordt het een M4 of S4.
"...wil er 2 of 3 bij ..."
Misschien een basis set van M9's, want die hebben met die dedicated wifi BackHaul prima onderling verbinding en dan de M4 set als extra.
Volgens TP-Link is alles te mixen.
De eerste Deco moet altijd in in deze volgorde: Deco X60>Deco M9 Plus>Deco X20/W3600 > Deco P9 >Deco P7>Deco M5/M1300> Deco M4R/E4R/W2400/AC1200>Deco S4
m4 zijn er wel maar s4 is beter verkrijgbaar en weinig verschil en m5 zal weinig verschil maken?
De sets van 3 zijn zo lijkt het lastiger te verkrijgen de losse stuks en duo sets van de M4 zijn prima verkrijgbaar. Laat ik de tijd even buiten beschouwing waar is de hogere snelheid voor nodig, 20 Mb is zat voor een HD Netflix stream.
Wat mij verbaasd is die grote daling van de snelheid. Is er al een Deco unit aanwezig op die verdieping? Nu is een badkamer deels wel een kooi van farraday zeker als er een vloer is van gewapend beton en mogelijk een metalen kozijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.