Gisteren heb eens een test gedaan bij mijn vriendin, en wat bleek, ik kreeg de onderstaande melding, en zie foto
"Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart."
Nu heb ik het idee dat het de netwerkkabel is die naar de 2e verdieping is (1e verdieping = woonkamer), ik denk dat deze kabel zeker 14 jaar oud is, of wellicht ouder.
Hoe kan ik zeker weten dat dit wellicht de boosdoener is ? Want ik wil natuurlijk wel die hele klus niet voor niks aan aanpakken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op de pagina Verbonden apparaten kun je controleren op welk apparaat de melding betrekking heeft, daarmee kan ook bepaald worden of de 'foutmelding' alleen een mededeling is of dat er toch iets niet in orde is. Als de kabel tenminste Cat 5e is en 8 aders heeft, dan moet deze probleemloos 1000 Mbps kunnen doorgeven, op voorwaarde dat het aangesloten apparaat ook voor 1000 Mbps geschikt is en de connectors conform T568B afgemonteerd zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Eigenlijk is dit alleen een melding, 1 van je verbindingen werkt op 100mb, veel (bijna alle) tv's en bijv ook de next hebben deze snelheid, heb je geen hogere snelheid nodig kun je beter geen actie ondernemen, giga snelheden zijn lang niet altijd nodig en worden zwaar overschat.
Nee het geeft naar mijn mening geen problemen op dit moment.
Het hangt er van af wat je boven hebt aangesloten op die kabel. Als het alleen een TV is, dan laten zitten.
Je hebt kans dat die kabel nog 4-aderig is. Dan gaat het ook nooit sneller dan 100mb.
Op de pagina Verbonden apparaten kun je controleren op welk apparaat de melding betrekking heeft, daarmee kan ook bepaald worden of de 'foutmelding' alleen een mededeling is of dat er toch iets niet in orde is. Als de kabel tenminste Cat 5e is en 8 aders heeft, dan moet deze probleemloos 1000 Mbps kunnen doorgeven, op voorwaarde dat het aangesloten apparaat ook voor 1000 Mbps geschikt is en de connectors conform T568B afgemonteerd zijn.
@WED de meest eenvoudige manier is om de UTP-connectoren te bekijken hoeveel aders er zijn verbonden en een andere manier is om met een simpele UTP-tester te gebruiken.
Die low-budget testers zijn net zo betrouwbaar als het kabinet😁
Mijn suggestie was slechts bedoeld als een goedkope en simpele manier om na te gaan of alle aders correct zijn aangesloten; niets meer en niets minder.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.