quintysinot

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

verouderde modem

Hallo,

 

Ik heb een cisco modem.

Volgens mij is dit een verouderd model, want heb ik al een aantal jaren.

Is het mogelijk een nieuw modem te ontvangen en zo ja, zijn hier kosten aan verbonden?

Misschien dat mijn internet signaal dan wat beter wordt.

Als ik mijn vraag ergens anders moet stellen hoor ik het graag!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik ben jouw foto's nog eens doorgegaan en dit zit mij toch niet helemaal lekker, @quintysinot
Het eerste aansluitpunt wat je hebt is verouderd. Deze moet dan ook kosteloos vervangen worden door onze monteur. 

Het aansluitmateriaal wat naar je verstuurd is, wacht ten eerste op het aansluiten van het modem (Het modem blokkeert nieuwe bestellingen in het systeem) en ten tweede gaat dit niet passen op het moment dat de monteur jouw eerste aansluitpunt vervangt. Helaas kan ik deze bestelling niet meer annuleren. Daarvoor is hij te ver doorgelopen in het systeem.
Wellicht kun je deze materialen in de toekomst gebruiker voor jouw aansluiting 😉

Voor nu heb ik een monteur ingepland voor 10-01 tussen 8.00 & 13.00. Aan deze afspraak zitten voorwaarden, deze lees je in de bevestiging van de afspraak welke per mail worden verstuurd. Neem deze goed door. Wanneer de afspraak niet gelegen komt, kun je hem verplaatsen in Mijn Ziggo. Wanneer je het niet eens bent met de voorwaarden, kun je hem ook annuleren in Mijn Ziggo. 

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. 
 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is de goede plek om je vraag te stellen.

Welk Cisco modem heb je precies?

Mogelijk moeten ook de aansluitmaterialen vervangen worden.

Een Ziggo moderator kan die dan gelijk meesturen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

quintysinot_0-1640869830172.jpeg

modem.jpg

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedankt alvast Bert voor de uitleg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het modem is duidelijk aan vervanging toe.

Wat betreft de aansluitmaterialen of zelfs vervanging van de eerste wandcontactdoos moet een Ziggo maar eens kijken wat de beste weg is.

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beste Bert,

nu maar hopen dat ziggo de oplossing heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Morgen komt er hier iemand langs van Ziggo.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @quintysinot, een warm welkom op onze Ziggo Community! Ik sluit mij helemaal aan bij @Bert, het modem dat je hebt is een oudje en zeker toe aan vervanging. De nieuwe heb je binnen 2-3 werkdagen in huis. Ik mis een stukje van de aansluiting waardoor ik niet helemaal kan zien of deze in orde is. Heb je voor mij een foto van de hoofdaansluiting, inclusief eventuele splitters? Dan kijk ik of je nieuwe materialen nodig hebt en stuur ik ze op! 

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beste Lotte,

hierbij de foto's, de aansluiting van UPC komt onder mijn huis vandaan

 

 

quintysinot_1-1640941200087.jpeg

 

quintysinot_2-1640941222895.jpeg

 

  

quintysinot_3-1640941241847.jpeg

 

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beste Lotte,

hierbij nog een foto

quintysinot_4-1640941977464.jpeg

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Super bedankt! Ik stuur je een nieuwe meterkast splitter en een nieuwe coax. Is het mogelijk om de coax van het modem op de eerste splitter aan te sluiten in plaats van op de tweede? Hiermee voorkom je signaal verlies. 

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Lotte

ik ben een leek op dit gebied, het werd in der tijd voor mij aangesloten

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@quintysinot Geen probleem! De splitter die je ontvangt mag meteen na de binnenkomende kabel geplaatst worden en de kabel van het modem mag daar op. Er is een kabel die van de eerste splitter naar de tweede loopt, deze mag ook blijven. De andere mag op de tweede splitter geplaatst worden, daarvoor komt de kabel van het modem in de plaats. 

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Lotte

bedankt voor de uitleg en zie de produkten graag tegemoed

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@quintysinot Geen dank! Hou je ons op de hoogte? 

 

Een hele fijne jaarwisseling gewenst! 

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Ziggo

vandaag mijn modem gehad per post maar helaas geen splitter en de coax kabels in de doos 😢

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Die worden gescheiden bezorgd per brievenbus-post.

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oke

bedankt voor de uitleg

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik ben jouw foto's nog eens doorgegaan en dit zit mij toch niet helemaal lekker, @quintysinot
Het eerste aansluitpunt wat je hebt is verouderd. Deze moet dan ook kosteloos vervangen worden door onze monteur. 

Het aansluitmateriaal wat naar je verstuurd is, wacht ten eerste op het aansluiten van het modem (Het modem blokkeert nieuwe bestellingen in het systeem) en ten tweede gaat dit niet passen op het moment dat de monteur jouw eerste aansluitpunt vervangt. Helaas kan ik deze bestelling niet meer annuleren. Daarvoor is hij te ver doorgelopen in het systeem.
Wellicht kun je deze materialen in de toekomst gebruiker voor jouw aansluiting 😉

Voor nu heb ik een monteur ingepland voor 10-01 tussen 8.00 & 13.00. Aan deze afspraak zitten voorwaarden, deze lees je in de bevestiging van de afspraak welke per mail worden verstuurd. Neem deze goed door. Wanneer de afspraak niet gelegen komt, kun je hem verplaatsen in Mijn Ziggo. Wanneer je het niet eens bent met de voorwaarden, kun je hem ook annuleren in Mijn Ziggo. 

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. 
 

quintysinot
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beste Jiri,

lijkt mij een goed plan dat de monteur de aansluiting die binnenkomt gaat vervangen.

echter heb ik niet de splitter en de coax kabel mogen ontvangen, neemt de monteur dit mee ?

Uitgelicht topic