1
Vraag
2
Reacties
wolf1

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

verouderd ubeeevw321b modem vervangen

Mijn modem ontvangt geen updates meer dus wou vragen of deze vervangen kan worden20220713_193855.jpg20220713_193927.jpg20220713_193848.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @wolf1! Welkom op de Ziggo Community! 

Dat is wel een verouderd modem inderdaad. Ik heb direct een nieuwe besteld. Daarnaast kunt je inderdaad de tips van Bert proberen. Stap voor stap uitsluiten wat het probleem is. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @wolf1 ,

Dat kan zeker, maar er zal wel een nieuwe splitter+modemkabel opgestuurd moeten worden.

De versterker is ook wel echt heel oud, ik zou die vervangen.

Daarnaast kan je beter nieuwe connectoren op de TV kabels monteren.

wolf1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo visser,

 

De versterker geeft nog geen problemen dus die laat ik liever zitten als hij compatibel is met smartwifi modem

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account Waarom nieuwe connectoren?

Deze zijn afgeschermd en waarom zou je iets wat niet kapot is gaan repareren?

wolf1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

zocht naar een update omdat bij anderen ook een update was geweest maar voor deze geen update

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @wolf1 ,

De versterker kan misschien wel problemen geven met de connectbox behalve als je een POA-254 gaat gebruiken.

Hoi @Bert ,

Ik heb van @tobiastheebe begrepen dat schroefconnectoren minder afgeschermd zijn dan schuifconnectoren.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Misschien dat het modem resetten helpt @wolf1 .Welke softwareversie heb je nu?

wolf1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik neem aan dat ziggo operator een geeft die past als er een passende voor is tenminste

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik adviseer je de oude f-connectoren te vervangen door de Hirschmann - QFA 5.

Dat is een self install, Quick F connector. 

 

wolf1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

9.12.8008

wolf1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hij werkt gewoon, valt geregelt weg maar werkt wel maar vernam dat ze deze aan het vervangen zijn vanwege ouderdom

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat zou aan de verouderde aansluitmaterialen kunnen kunnen.

Maar inderdaad, de kans is groot dat hij de komende maanden sowieso geswapt word.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@wolf1  schreef:

9.12.8008


Die staat er hier ook op.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Opdraaistekkers zijn inderdaad niet optimaal qua afscherming, krimp- of compressiestekkers (of het type stekker dat wewanl noemt) zijn beter.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account  schreef:

Hoi @Bert ,

Ik heb van @tobiastheebe begrepen dat schroefconnectoren minder afgeschermd zijn dan schuifconnectoren.


@Verwijderd account Dat is ook zo, maar volgens mij nog meer dan voldoende afscherming en zeker als er geen problemen zijn.

Als je nu gaat aanleggen, dan is er een andere keuze die beter is.

Dat is ook zo met coax kabel, koka 799 dubbel shielded en koka 9 triple shielded.

Heb je koka 799 in je hele huis liggen en er is geen storing, dan gewoon laten liggen, ik heb er nog geen storing mee gezien, ga je nu coax kabel aanleggen, gebruik dan koka9.

 

Vaak ontstaan er problemen als je iets wat niet kapot is gaat repareren.

Als alles nu goed werkt, volg dan één van de belangrijkste tips in de ICT wereld: 
if it ain't broken, don't fix it / als iets niet kapot is, ga het dan niet repareren

Je weet nooit van te voren, wat er mogelijk later niet meer goed werkt en hoelang je bezig bent om het weer in orde te krijgen.

 

De storingen van nu kunnen nog komen door de oude splitter.

Maar wordt er later nog storing ervaren, dan is het een heel ander verhaal en dat kan ook aan de versterker liggen.

Stap voor stap bekijken wat de oorzaak is.

wolf1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dat klopt als een bus, maar was toevallig bezig geweest met een storing bij iemand anders en heb ik mijn modem ook maar even onder de loep genomen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @wolf1! Welkom op de Ziggo Community! 

Dat is wel een verouderd modem inderdaad. Ik heb direct een nieuwe besteld. Daarnaast kunt je inderdaad de tips van Bert proberen. Stap voor stap uitsluiten wat het probleem is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Maud Even voor de zekerheid, wordt er ook een nieuwe splitter met een nieuwe kabel naar het modem meegestuurd?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Bert, ja de splitter en coaxkabel komen er ook zo snel mogelijk ook. Kan wel zijn dat het modem eerder komt en daarna de binnenhuisbekabeling @wolf1

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic