1
Vraag
2
Reageer en help mee
chantybanty

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

verhuizing....werkt niet

Gisteren verhuisd, maar helaas tv, internet en telefoon werkt niet. Net een uur aan de telefoon gehangen, zou het uitzoeken en terugbellen...niks gehoord. Ik weet zeker dat er geen signaal binnen komt. Vorige bewoner had satelliet tv dus de kabel is lang niet gebruikt. 

20 Reacties 20
Jan F.

Level 20
  • 17048Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2619Likes

Heeft u een monteur aangevraagd? Kunt u een foto maken van de Ziggo aansluiting en de daarop aangesloten apparaten?

chantybanty
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Als ik het snel bekijk lijken deze aansluitingen niet op elkaar te horen.

Denk dat de monteur een ander AOP moet aanleggen.

Het onderste kastje is denk ik een aansluiting waar radio /TV op staat?

Kan me ook niet voorstellen dat dit het echte AOP van de kabelprovider zou zijn maar eerder een verlengstuk naar een andere kamer. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

chantybanty
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De groene kabel komt binnen in de kelder, gaat door de vloer en eindigt bij een tv/radio aansluiting. Dat is een gekeurde aansluiting ( staat binnenin). Daarboven op zit de splitter, die door ziggo geleverd is. 

Die splitter verdeelt in 3 delen: data/ tv/ radio. De witte kabel is de data kabel die naar het modem gaat. Alles is zo goed werkend en nog aan elkaar uit de antenne aansluiting gehaald en in het nieuee huis is de splitter weer op de tv aansluiting geduwd. Niks werkt, ds lampje knippert continu. Verder alle lampjes uit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32308Posts
  • 2281Oplossingen
  • 16294Likes

Als het AOP zowel een TV- als radioaansluiting heeft, dan is deze verouderd. Het huidige door Ziggo geleverd AOP (btv 1 IEC-NL-SET) heeft alleen een gecombineerde TV/data-uitgang. Daarop komt dan een splitter (POA-01-B) om modem en TV/decoder op aan te sluiten. Naast het AOP is ook de splitter verouderd. Ik kan niet zien of het een UMU-01/1006 of SQ601 is. Die laatste voldoet nog wel.

Ik zie naast het verouderde AOP en de verouderde splitter ook een TV-stekker met plastic kapje en die is echt afgekeurd anno 2020.

Het modem lijkt te hangen op het DS-lampje m.a.w. krijgt geen bruikbaar signaal binnen.

Als je de signaalgegevens plaatst volgens deze instructies, dan kunnen we even kijken wat er aan de hand is.

De installatie is hoe dan ook aan vervanging toe (AOP, splitter en bekabeling). Afhankelijk van het abonnement voldoet het modem nog wel, maar kan het beste worden vervangen door een Connect Box zoals @Dave- hieronder aangeeft.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23914Posts
  • 1058Oplossingen
  • 7638Likes

Zo te zien zijn het Modem aan vervanging deze worden kostenloos vervangen door een Connect Box toe maar ook de AOP ( Abonne Overname Punt ) die voldoet niet  meer aan deze tijd.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23914Posts
  • 1058Oplossingen
  • 7638Likes

Ik heb in dit topic  nog een aanvulling gezet betreft de verhuizing.

 

Heb je de verhuizing aan Ziggo doorgegeven, want zonder bericht kan het signaal niet worden ingeschakeld. Als er bij Ziggo niks bekend is, dan duurt het even, en je dient verhuizing 2 weken van te voren zie ook deze link Verhuizen door te geven, zodat zij het signaal op het oude adres kunnen uitzetten en nieuwe weer activeren.

chantybanty
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik vind dit heel vreemd. Ik neem alles mee vanuit het ene huis naar het andere huis (ongeveer gelijk). Daar deed alles het en ineens doet nu niks het meer? Jazeker op tijd doorgegeven aan Ziggo en is ook bevestigd. 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1577Likes

Hallo @chantybanty welkom op de Community. Wij hebben je 06 nummer niet. Maar je postcode en huisnummer wel!

Waarschijnlijk staat het signaal uit op de woning. Volgens de database stond het signaal al aan en daarom is er geen monteur naar het kastje in de straat gegaan om het aan te zetten. Wanneer er na een verhuizing geen signaal is kun je via deze weg zelf een monteur aanvragen. Ik heb alvast een installatie monteur ingepland op 29 december tussen 12:00 en 18:00. Wanneer dit niet uitkomt verplaats de afspraak dan op tijd via chat of de helpdesk (waarschijnlijk komt de volgende moderator pas na 29 december weer langs in dit topic).

chantybanty
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Anne,

Fijn dat je vandaag nog reageert. Komt er dan de 29e iemand naar het kastje in de straat kijken? Wij hebben binnen alles goed gecontroleerd, op internet gezocht naar mogelijkheden en zijn tot de conclusie gekomen dat er in huis geen signaal binnen komt. 

Hoef ik nu verder niks te doen? 

Bedankt alvast!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14136Posts
  • 1180Oplossingen
  • 6193Likes

Zoals gezegd zijn de aansluitingen/aansluitpunt in je woning niet in orde. Daar komt de monteur dus ook voor :-). Jij hoeft alleen maar thuis te zijn voor de monteur. 

Laat je ons weten hoe het gaat, na het bezoek? 🙂 

chantybanty
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ons huisnummer was niet in het kastje buiten te vinden. Dus nu moet er weer iemand anders komen...volgende week. Zitten we al 2 weken zonder tv, internet en telefoon. Helaas....

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5747Posts
  • 596Oplossingen
  • 3365Likes

Jeetje wat zuur dat het niet direct opgelost kon worden @chantybanty 😞 We horen heel graag van je wanneer alles weer werkt zodat we een compensatie voor je in orde kunnen maken voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je diensten.

chantybanty
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nou eindelijk werkt internet/tv/telefoon vandaag. Ziggo had gisteren niet de juiste frequentie ingesteld om te meten anders was het gisteren al opgelost, volgens de mensen die vandaag wilden komen graven. De kabel lag er wel en moest alleen ingestoken worden in het kastje buiten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19694Posts
  • 1386Oplossingen
  • 7547Likes

@chantybanty Ontzettend fijn om  te lezen dat het probleem is opgelost! Werkt alles nu naar volle tevredenheid of kunnen wij je nog ergens mee helpen?

chantybanty
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja jammer dat het zo lang heeft moeten duren, was niet nodig geweest. Zijn er kosten die we kunnen declareren?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19694Posts
  • 1386Oplossingen
  • 7547Likes

@chantybanty Dat klopt! Je hebt recht op een vergoeding omdat de diensten vanaf het moment van verhuizen naar het nieuwe adres niet gewerkt hebben. Ik heb gelijk een vergoeding voor je aangevraagd conform de garantieregeling (zie artikel 21.5). Hierbij heb ik de vergoeding berekend over de periode van 18 december 2020 (eerste moment waarop je contact opnam) tot en
met 7 januari 2021. De credit van € 53,48 zal met een van de volgende facturen worden verrekend. Laat het maar weten als je hierover nog vragen hebt.

Nog een fijne dag gewenst!

Groeten,

Paul 

chantybanty
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat is heel netjes. Dank je wel voor alles!

Fijne dag gewenst.

chantybanty
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De tv begon eergisteren te storen. Vanavond is het echt verschrikkelijk: blokkerig, streepjes en geen of piep geluid. Niet naar te kijken. Op alle zenders. We hebben alle aansluitingen gecontroleerd en verder niks veranderd. Bij Ziggo zelf is er ook geen storing. Internet is goed.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic