1
Vraag
2
Reageer en help mee
ArjanV74

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

verhuizing afstand tussen aop en appartement

hallo allemaal,

Mijn schoonmoeder heeft op dit moment Ziggo en gaat verhuizen van een woonhuis naar appartement.

even een situatie schets:

Meterkast met aop bevind zich in openbare ruimte waarin de kabel gesplitst is.

Vanaf hier lopen dus 2 kabels naar haar appartement. 1 naar haar woonkamer en 1 naar haar slaapkamer.

echter tussen de meterkast en haar appartement zitten 3 appartementen, afstand tussen aop en aansluiting in de woonkamer dus ongeveer 40 meter.

We zullen het modem in de woonkamer moeten plaatsen, mogelijkheden voor netwerkkabels vanaf de meterkast zijn er niet.

Gaar dit een verbinding probleem opleveren?

mvg Arjan.

10 Reacties 10
Pasi

Level 18
  • 9635Posts
  • 492Oplossingen
  • 5343Likes

Hallo,

WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators afhankelijk van de werkdruk binnen 1 week langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u veel beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Om u te helpen, hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ), uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel, hiermee kan een mod uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.

Zet de gegevens van uw schoonmoeder in het veld "Persoonlijke opmerkingen'' .

Volgens mij zijn zo bijna alle appartementen aangesloten. Als alles door Ziggo ( of gelieerd bedrijf ) is aangelegd dan moet dat goed werken.

U zou misschien de Ziggo postcode checker kunnen proberen, als die aangeeft dat alles oke is, dan zou het moeten werken.

Wacht u totdat een Ziggo mod hier verschijnt, zodra deze uw vraag behandelt zal hij/zij zich hier melden.

Gio2903

Level 17
  • 3098Posts
  • 160Oplossingen
  • 2204Likes

weet niet wat er verder nog aangesloten moet worden buiten het modem om. maar een monteur kan de boel zo aansluiten met zo min mogelijk splitters (dus zo min mogelijk demping) waardoor dit helemaal goed moet komen. vaak komt in dit soort gebouwen het signaal vrij hoog uit het aop waardoor lange kabel qua demping dus geen problemen oplevert

ArjanV74
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mijn vraag vloeit ook voort uit de ervaring dat het bij mijn eigen huis niet eens met 10mtr verlenging ging.

Betreffende aansluitingen aansluitingen in appartementen ben ik eigenlijk niets anders gewend dan een meterkast naast de voordeur of inpandig in het appartement, 40 mtr verderop was wel een verrassing voor me.

Gio2903

Level 17
  • 3098Posts
  • 160Oplossingen
  • 2204Likes

dat kan door de kwaliteit kabel komen die bij jou van de meterkast naar de woonkamer ging en/of een laag signaal wat binnenkwam.

in het geval van je schoonmoeder zal het wel wat beter zijn denk ik. sowieso een monteur laten komen, die kan meten hoe sterk/storingsvrij het signaal binnenkomt op bepaalde plaatsen

caesar

Level 17
  • 4135Posts
  • 70Oplossingen
  • 1325Likes

@ArjanV74 

Je schrijft: "Meterkast met aop bevind zich in openbare ruimte waarin de kabel gesplitst is.". En verder zijn er blijkbaar nog 3 appartementen, komen hun kabels ook uit de meterkast? Dan moet daar een versterker hangen, want je kunt nooit een gewone passieve splitter gebruiken voor 8 kabels. Het is dan waarschijnlijk ook een professionele versterker, waarvan dan de sterkte van het uitgangssignaal per poort kan worden ingesteld. Dat moet wel goed gaan lijkt mij.

ArjanV74
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Excuus.  even voor dr duidelijkheid.

er bevinden zich 4 appartement op de gallerij die ieders een eigen meterkast hebben met aop punt in de meterkast.

Deze meterkasten bevinden zich dus niet naast of in de appartementen maar in de hal 40mtr verder op.

Het aop van mijn schoonmoeder word in deze meterkast gesplitst en door gevoerd naar de 2 kamers in haar appartement. ik zal straks even kijk wat voor splitter er tussen zit.

Gio2903

Level 17
  • 3098Posts
  • 160Oplossingen
  • 2204Likes

zoals ik al zei, in zo'n geval zal het signaal dusdanig hoog uit het aop komen dat hij minimaal 1x gesplitst kan worden. ik zou het wel door een monteur laten doen

caesar

Level 17
  • 4135Posts
  • 70Oplossingen
  • 1325Likes

@Gio2903 

Dat moet je dan maar hopen, 40 meter is een heel eind.

Een alternatief is een antenneversterker plaatsen in de meterkast. De Hirschmann HMV 41 lijkt dan het meest geschikt, die heeft vier uitgangen, maar iedere uitgang is iets anders qua versterking en retourversterking. Dan kun je de meest geschikte uitgang kiezen voor het modem.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9689Posts
  • 579Oplossingen
  • 2624Likes

het is aanbevolen het modem dichtbij de binnenkomen kabel AOP aan te sluiten met kabel niet langer dan 1,5 meter,

een langere kabel kan prima werken maar is niet gegarandeerd 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1307Posts
  • 138Oplossingen
  • 775Likes

Goedemiddag @ArjanV74, wat lief dat je zo druk bezig bent voor je schoonmoeder. Je wilt natuurlijk dat ze in goede handen terecht komt en dat alles goed geregeld is. 

We kunnen het beste een installatie monteur gaan inplannen zodra het Ziggo abonnement is verhuisd. De monteur komt alles aansluiten en eventueel kijken wat de beste situatie is voor jouw schoonmoeder. 

Je kunt ons berichten zodra de verhuizing is doorgelopen, plannen we dan een monteur voor haar in. Wil je dat wij de verhuizing administratief doorzetten? Dan mag je bij persoonlijke informatie in je Community account, haar oude en nieuwe adres erin zetten. 

Geef maar aan of we de verhuizing erin moeten zetten of niet. 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic