2427

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internetverbinding - Windows 7

Beste forum,ikheb een wat oudere dell computer,wert prima trouwens,maar door een vast loper heb ik windows 7 er opgezet. Nu krijg ik geen verbinding meer met internet,tussen de modem en de 2 computers in mijn hobby kamer zit een router.Ik von nog eentp-link T2U heb deze geinstaleerd en zie hij herkent de router,meld verbinding maken,vraagt dan om de 8 cijfere code van de router en krijg de melding,kan geen verbinding maken. Heb vandaag contact gehad met de klanten service van Ziggo,wat dingen uit geprobeerd,de router in fabrieksstand terug gebracht,bij bekabeling niet maar bij de tp-link wel de naam van de router maar dat is alles. De conclusie van de dame was ligt aan je computer,kunt mij helpen tot het komen van een 

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heeft die Windows 7 wel de juiste netwerkkaart stuurprogramma's voor deze Dell?

Kijk even welke netwerkadapters er in de Dell zitten en download daar de laatste drivers voor, voor Windows 7.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@2427 

Als een PC de WIfi "ziet" dan werkt de Wifi-kaart in de PC.

Werkt het bedraad wel?

 

Mogelijke problemen:

 - tikfout in de cijfercode voor de Wifi

 - Dell wil verbinden op de 2.4GHz band de router op de 5 GHz band. (Daarom geef ik ze altijd een andere naam, maar voor de "Smart" functionaliteit werkt dat niet.)

 - etc.

@Bert 

Drivers downloaden zonder verbinding gaat natuurlijk niet (of alleen omslachtig).

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Marinus Er staan nog 2 andere computers in de hobby kamer las ik.

Dus de laatste drivers downloaden zou geen probleem moeten zijn.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Bert 

daarom zei ik ook "of alleen omslachtig".

 - de drivers moeten dan komen van de "manufacturers website" (windows 7, is de juiste driver nog te vinden?) of een andere soms vage website, of

 - je moet precies weten hoe je alleen de drivers download en niet installeert van de Microsoft Windows 7 website. Ik heb dat wel eens in een zeer grijs verleden gedaan en opgegeven. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Marinus Ja, ik ben het na even nadenken helemaal met je eens, het kan een drama zijn.

Ik ging uit van de mogelijkheid, dat op de website van de maker van de adapter of de Dell website, meestal de drivers wel te downloaden zijn, maar Dell kan een groot probleem zijn, die gebruiken in dezelfde serie ook nog vaak andere vage hardware en ik ben er ooit helemaal mee gestopt om Dell's te repareren, om die reden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @2427 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat het niet wil vlotten met de internetverbinding op 1 van jouw computers! Het is goed dat je even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Zo te zien hebben de hier aanwezige experts al fanatiek met je meegedacht en jou van de nodige adviezen voorzien. Heb je hier al naar gekeken, en is het inmiddels gelukt aan de hand van de tips om het probleem op te lossen?

Uitgelicht topic