1
Vraag
2
Reacties
rowicom

Level 6
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes

verbinding met camera via url

Deze week heb ik een een Ubee1318ZG toegestuurd gekregen ter vervanging van mijn good old Cisco 3928AD modem. De installatie verliep vlekkeloos, maar nu ervaar ik dus het onderstaande verschijnsel.

 

Ik ervaar, dat het op Ziggo netwerk (met gebruikmaking van een Connectbox of een Ubee1318) niet mogelijk of toegestaan is om een device in mijn eigen netwerk te benaderen via een verbinding buitenom.  Ik heb 2 bewakingscamera's en die benader ik altijd via een url buitenom. Zeg maar via 'mijncamera.no-ip.com'. 

Die verbinding lukte ook altijd als ik thuis was en met bijv mijn mobiel met mijn eigen (Ziggo) wifi netwerk verbonden was. Ik benaderde dan als het ware een intern device op hetzelfde 192.168.178 netwerk als waarmee ik verbonden was, maar dan buitenom via het internet en de ddns-provider.

 

De camera's hebben na vervanging van de modemrouter nog steeds hetzelfde 192.168.178.xx ip adres (want dit staat vast in het apparaat) en aan de settings van mijn camera-app op mijn mobiel is niets veranderd. 

 

Toch krijg ik geen verbinding als ik in huis mijn camera's via de no-ip url wil bekijken. Zet ik de wifi uit op mijn mobiel en houd ik 4G over, dan is er direct beeld. Als ik via wifi kijk bij mijn buurman met een Connectbox, dan heb ik geen verbinding. Bij mijn dochter met een Connectbox ook niet. Op mijn werk via wifi met een KPN-verbinding werkt het als vanouds, evenals bij een buurman die op het Delta netwerk zit. 

 

Ik snap er niks van.... Jullie wel? Al het een en ander met de firewall-instellingen in de Ubee zitten spelen (alles uit bijvoorbeeld) maar het helpt allemaal niets....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Het probleem is dat de huidige generatie ziggo modems helaas geen hairpin NAT ondersteunen of ook wel NAT loopback genoemd.

Een oplossing kan zijn door een eigen router (met hairpin NAT mogelijkheid) te gebruiken met het ziggo modem in bridge mode.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Het probleem is dat de huidige generatie ziggo modems helaas geen hairpin NAT ondersteunen of ook wel NAT loopback genoemd.

Een oplossing kan zijn door een eigen router (met hairpin NAT mogelijkheid) te gebruiken met het ziggo modem in bridge mode.

rowicom
Topicstarter
Level 6
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes

Nou, kort en krachtig, Karel. Daarmee is hrt verschijnsel verklaard en hoef ik niet verder te zoeken. Maar zit nog even te denken... Dan zou ik toch wel via de ziggo verbinding van een ander toegang moeten hebben? 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Via een Ziggo verbinding van een ander maak je verbinding vanaf het internet gelijkwaardig aan een 4G verbinding. Dan moet het werken.

 

rowicom
Topicstarter
Level 6
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes

Voor zover ik nu kon vaststellen werkt vanaf de ziggo verbinding van een ander ook niet. Bij de buurman en bij mijn dochter geprobeerd. Goed opgelet of er bij de buurman wel ZIJN netwerk gekozen werd door de wifi.... Op kpn en delta netwerk werkte het wel. Ga de komendecweek nog wel wat scenario's doorlopen, maar dit zijn de bevindingen tot nu toe. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@rowicom  schreef:

Voor zover ik nu kon vaststellen werkt vanaf de ziggo verbinding van een ander ook niet. Bij de buurman en bij mijn dochter geprobeerd. Goed opgelet of er bij de buurman wel ZIJN netwerk gekozen werd door de wifi.... Op kpn en delta netwerk werkte het wel. Ga de komendecweek nog wel wat scenario's doorlopen, maar dit zijn de bevindingen tot nu toe. 


Heb je er rekening mee gehouden dat je met het nieuwe modem ook een nieuw IP adres hebt gekregen en dat ingesteld in de apps en zo ? 

 

https://www.watismijnipadres.nl/

 

rowicom
Topicstarter
Level 6
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes

Jazeker rekening mee gehouden en direct geupdatet. Bovendien schreef ik dat het wel werkt als ik wifi uit zet en op 4G over ga... Snappu? 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@rowicom  schreef:

Jazeker rekening mee gehouden en direct geupdatet. Bovendien schreef ik dat het wel werkt als ik wifi uit zet en op 4G over ga... Snappu? 


Jazeker maar je weet het maar nooit , beter zeker dan sorry

rowicom
Topicstarter
Level 6
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes

Ja, ik heb te snel een conclusie getrokken, hoewel ik de tests zorgvuldig uitgevoerd had.... Eindresultaat is, dat vanaf de Ziggo verbinding van een ander ik wel gewoon mijn camera's kan zien via de url. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@rowicom  schreef:

Ja, ik heb te snel een conclusie getrokken, hoewel ik de tests zorgvuldig uitgevoerd had.... Eindresultaat is, dat vanaf de Ziggo verbinding van een ander ik wel gewoon mijn camera's kan zien via de url. 


Toch te maken met een ander ip adres ? 

rowicom
Topicstarter
Level 6
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes

Nee hoor. Het ip van de url was direct na installatie van de Ubee al geupdate, maar ik kreeg evengoed geen verbinding vanaf een andere Ziggo aansluiting. Wel vanaf 4G dus de url werkte. Maar goed, het werkt nu wel, vreemd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic