Mijn verbinding word elke 2 uur verbroken, vermoedelijk door de DHCP leasetijd van de ip-adressen.
Ik heb de ip-adres van mijn werk laptop toegevoegd aan de lijst met gereserveerde ip-adressen, ook nu knalt de verbinding er nog uit. Ik kan de klok er op gelijk zetten.
Heeft iemand suggesties of tips?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De DHCP-leasetijd kan helaas niet worden aangepast op de TP-Link Deco M4. Gebruikelijk is echter dat de lease automatisch wordt vernieuwd nadat de helft van de leasetijd is verstreken.
Komt het probleem alleen op deze laptop voor? Als workaround kun je ook een statisch IP-adres instellen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De DHCP-leasetijd kan helaas niet worden aangepast op de TP-Link Deco M4. Gebruikelijk is echter dat de lease automatisch wordt vernieuwd nadat de helft van de leasetijd is verstreken.
Komt het probleem alleen op deze laptop voor? Als workaround kun je ook een statisch IP-adres instellen.
Goedendag,
Indien de Deco M4 wordt ingesteld als Acces point kun je gebruik maken van het modem van Ziggo, daar is de lease tijd veelal wel aan te passen.
Succes,
Bam
Ik ging er inderdaad even van uit dat de Deco M4 momenteel niet in AP mode staat.
Goedemorgen @TK
Het is alweer een paar dagen geleden dat we van je hebben gehoord en sindsdien heb je al aardig wat tips gekregen van ons leden. Hoe staat het ervoor? Heb je nog support nodig?
Goedemorgen Jamyla,
Ik was vrijdag vrij en gisteren op kantoor, ik kon het toekennen van een statisch IP adres dus vandaag pas testen.
Het probleem is niet meer opgetreden en lijkt hiermee verholpen, allen bedankt voor het meedenken!
Met vriendelijke groet,
Thomas
Heel fijn @TK, en bedankt voor de heads-up
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.