Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
TK
Level 1

verbinding deco M4 verbroken

Mijn verbinding word elke 2 uur verbroken, vermoedelijk door de DHCP leasetijd van de ip-adressen. 

 

Ik heb de ip-adres van mijn werk laptop toegevoegd aan de lijst met gereserveerde ip-adressen, ook nu knalt de verbinding er nog uit. Ik kan de klok er op gelijk zetten.

 

Heeft iemand suggesties of tips?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De DHCP-leasetijd kan helaas niet worden aangepast op de TP-Link Deco M4. Gebruikelijk is echter dat de lease automatisch wordt vernieuwd nadat de helft van de leasetijd is verstreken.

 

Komt het probleem alleen op deze laptop voor? Als workaround kun je ook een statisch IP-adres instellen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De DHCP-leasetijd kan helaas niet worden aangepast op de TP-Link Deco M4. Gebruikelijk is echter dat de lease automatisch wordt vernieuwd nadat de helft van de leasetijd is verstreken.

 

Komt het probleem alleen op deze laptop voor? Als workaround kun je ook een statisch IP-adres instellen.

BAM
Level 13

Goedendag,

 

Indien de Deco M4 wordt ingesteld als Acces point kun je gebruik maken van het modem van Ziggo, daar is de lease tijd veelal wel aan te passen.

 

 

Succes,

 

Bam

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik ging er inderdaad even van uit dat de Deco M4 momenteel niet in AP mode staat.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @TK

 

Het is alweer een paar dagen geleden dat we van je hebben gehoord en sindsdien heb je al aardig wat tips gekregen van ons leden. Hoe staat het ervoor? Heb je nog support nodig?

0 Kudos
TK
Level 1
Topicstarter

Goedemorgen Jamyla,

Ik was vrijdag vrij en gisteren op kantoor, ik kon het toekennen van een statisch IP adres dus vandaag pas testen. 

 

Het probleem is niet meer opgetreden en lijkt hiermee verholpen, allen bedankt voor het meedenken!

 

Met vriendelijke groet,

Thomas

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Heel fijn @TK, en bedankt voor de heads-up

0 Kudos