1
Vraag
2
Reacties
paulburuma

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

vaste apparatuur geen verbinding met draadloze apparaten

Sinds kort de wifi boosters van ziggo (DECO). Alle mobiele apparaten hebben internetverbinding en ook de vaste PC kan het internet op. Echter kan ik niet meer printen vanaf dit vaste apparaat naar de WIFI printer.

Ook de versterker welke met kabel verbonden was kan alleen nog maar connecten met WIFI.

 

Waar zit hier de kink in de kabel?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 10218Posts
  • 500Oplossingen
  • 5705Likes

@paulburuma  schreef:

nee juist niet. zoals in d epost aangegeven heb ik in de deco app niet een AP mode staan


Waarom hebt u de Deco's niet in AP mode staan ? Leest u dan het onderstaande en vooral de vet gedrukte tekst.


Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk wil integreren. Omdat deze beide juist gemaakt zijn, om het netwerk volledig los te koppelen van andere netwerken.


Reset als volgt :

-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.

 

Installeer als volgt :
-Controleer netwerk bekabeling van o.a. het 1ste station ( = de master ) en zet deze aan

-Start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, zet dan nu de Deco set in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
-Wacht een paar minuten en voer daarna "Netwerk optimalisatie' uit.

M.b.t. "...Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo wordt tijdens de configuratie direct duidelijk of er b.v. verbindings problemen zijn.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

Bekijk in context

12 Reacties 12
puppie

Level 17
  • 2704Posts
  • 67Oplossingen
  • 1108Likes

deco als router....dan een andere ip reeks.

Pasi

Level 18
  • 10218Posts
  • 500Oplossingen
  • 5705Likes

Hallo,


in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!


Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk wil integreren.

 


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4434Posts
  • 588Oplossingen
  • 2218Likes

Welkom op de Community @paulburuma! We zijn een aantal dagen verder en we zijn benieuwd of je de tips en leidraad van @Pasi al hebt toe kunnen passen. Houd je ons op de hoogte?

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @paulburuma,

 

Zoals @Pasi je al verwijst naar de AP modus is de juiste oplossing.

 

Wel je oude instellingen van WiFi over nemen op de Deco om het makkelijker te maken en dan de WiFi uit op het modem 😁

 

 

Succes,

 

Bam

 

paulburuma
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb onder geavanceerd in de app van deco alleen  band en verberg dit netwerk van de wifi lijst staan

paulburuma
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

k begreep uit de handleiding dat de wifi in het ziggo modem uit moest om ee.e.a goed te laten werken.

heb daarna een nieuw netwerk aangemaakt (was netwerk xxxxxx en nu netwerk xxxxxx_new

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4370Posts
  • 357Oplossingen
  • 1768Likes

@paulburuma mag ik daarmee aannemen dat het is opgelost?

Mocht je nog hulp willen, meld het dan gerust. Wil je dan ook aangeven wat je precies ziet of ervaart? Alvast dank! 

paulburuma
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nee juist niet. zoals in d epost aangegeven heb ik in de deco app niet een AP mode staan

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4370Posts
  • 357Oplossingen
  • 1768Likes

@paulburuma dat kon ik zo 1-2-3 niet uit je post halen, neem me niet kwalijk.


Kan je aub deze stappen eens exact uitvoeren en aangeven t/m welke stap je komt? 

Pasi

Level 18
  • 10218Posts
  • 500Oplossingen
  • 5705Likes

@paulburuma  schreef:

nee juist niet. zoals in d epost aangegeven heb ik in de deco app niet een AP mode staan


Waarom hebt u de Deco's niet in AP mode staan ? Leest u dan het onderstaande en vooral de vet gedrukte tekst.


Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk wil integreren. Omdat deze beide juist gemaakt zijn, om het netwerk volledig los te koppelen van andere netwerken.


Reset als volgt :

-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.

 

Installeer als volgt :
-Controleer netwerk bekabeling van o.a. het 1ste station ( = de master ) en zet deze aan

-Start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, zet dan nu de Deco set in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
-Wacht een paar minuten en voer daarna "Netwerk optimalisatie' uit.

M.b.t. "...Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo wordt tijdens de configuratie direct duidelijk of er b.v. verbindings problemen zijn.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4370Posts
  • 357Oplossingen
  • 1768Likes

@paulburuma we zijn weer wat dagen verder.

Er is recent een prachtig stappenplan gestuurd door @Pasi. Kan je daar iets mee? 

paulburuma
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit weekend mee bezig geweest, de Deco's ingesteld als access point en hiermee heb ik weer connectie tussen de vaste pc en de draadloze apparatuur

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic