1
Vraag
2
Reacties
ArnoudR

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

van POP3 naar IMAP oude emails behouden

Hoe zorg ik er voor dat als ik de instellingen aanpas van POP3 naar IMAP dat ik nog eenvoudig toegang heb tot mijn oude emails die ik voor de wijziging heb verzonden en ontvangen. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Soms hoef je alleen maar de settings voor je inkomende mail aan te passen binnen je mail client. Het is verstandig om eerst even op zoek te gaan van hoe mail te backuppen / exporteren / importeren van je gebruikte mail-client. Of de mail behouden blijft is geheel afhankelijk met welk besturingssysteem Windows, MAC, welke mail client / email instellingen je nu je mail leest. Over het algemeen wordt/is bij POP3 je mail naar je lokale computer  verplaatst.

 

Heb er zelf geen ervaring mee maar misschien onderstaande link voor archiveren van mail

https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

 

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Van POP3 naar IMAP ben je meestal je emails kwijt, want je emailprogramma maakt dan een nieuw leeg bestand aan voor de emails.

Waarom van POP naar IMAP?

Het kan ook door elkaar gebruikt worden op verschillende apparaten, als de POP maar een kopie achterlaat op de mailserver.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Soms hoef je alleen maar de settings voor je inkomende mail aan te passen binnen je mail client. Het is verstandig om eerst even op zoek te gaan van hoe mail te backuppen / exporteren / importeren van je gebruikte mail-client. Of de mail behouden blijft is geheel afhankelijk met welk besturingssysteem Windows, MAC, welke mail client / email instellingen je nu je mail leest. Over het algemeen wordt/is bij POP3 je mail naar je lokale computer  verplaatst.

 

Heb er zelf geen ervaring mee maar misschien onderstaande link voor archiveren van mail

https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Van POP3 naar IMAP ben je meestal je emails kwijt, want je emailprogramma maakt dan een nieuw leeg bestand aan voor de emails.

Waarom van POP naar IMAP?

Het kan ook door elkaar gebruikt worden op verschillende apparaten, als de POP maar een kopie achterlaat op de mailserver.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @ArnoudR! Hartelijk welkom op de community 😉

Ben je eruit gekomen met de tips van @Karel. en @Bert

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic