1
Vraag
2
Reacties
nlswlsnk

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

upnp instellingen op de connectbox giga

Goedenavond,

 

Een vriend van mij had een minecraft server aangemaakt maar nu kan ik niet joinen.

Ik wou even mijn upnp instellingen bekijken, maar nu kom ik erachter dat ik die helemaal niet hierop heb.

Ook mis ik nog andere instellingen die mijn vriend wel heeft.

Hoe kan ik nu mijn upnp instelling zien?

Ik heb een zakelijk abonnement en een connectbox giga.

 

Groet,

 

nlswlsnk

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @nlswlsnk . Ik werd erbij geroepen en hier ben ik dan! Ik ga je verbinding laten omzetten naar ipv4 only. Binnen 24 uur moet dit gefixt zijn!  

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Waarschijnlijk woon je in voormalig UPC-gebied en gebruikt het modem een IPv6 DS-Lite-profiel (IPv4-adres in subnet 213.127.0.0/17). Klopt dat?

 

Voor het verbinding maken met een server elders op internet hoef je overigens geen instellingen aan te passen op jouw router.

nlswlsnk
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat zou best kunnen, weet ik zo niet. Heb er helaas ook niet veel verstand om dit dan weer na te checken.

 

Dus het probleem zou dus bij het maken van de server liggen ipv het moeten kunnen joinen van mij?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Kun je controleren wat jouw IPv4-adres is? Je hoeft alleen de eerste helft te controleren/vermelden.

nlswlsnk
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat kan ik wel, dat begint met 192.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Dat is waarschijnlijk het (interne) IP-adres van jouw apparaat. Ik bedoelde het externe/publieke IP-adres, zie link in mijn vorige reactie.

nlswlsnk
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oke, dat is: 213.127 inderdaad.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

IPv6 DS-Lite is de reden dat instellingen als port forwarding en UPnP ontbreken op jouw modemrouter. Zoals eerder aangegeven heb je deze instellingen niet nodig om met de server te verbinden, maar DS-Lite kan er wel voor zorgen dat deze verbinding mislukt. Het laten omzetten van het profiel naar IPv4 Only is dan de oplossing.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

nlswlsnk
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oke bedankt!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @nlswlsnk . Ik werd erbij geroepen en hier ben ik dan! Ik ga je verbinding laten omzetten naar ipv4 only. Binnen 24 uur moet dit gefixt zijn!  

nlswlsnk
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top dankjewel!

shaohu

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem die @nlswlsnk ook had. Kunt u mij daarmee ook helpen? En als de verbinding naar ipv4 is omgezet, moet ik dan zelf de upnp aanzetten of gaat dat automatisch? En heeft het ook gevolgen met de internet verbinden et cetera ?

 

Alvast hartelijk dank

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Uiteraard kan ik dit ook voor jou regelen, @shaohu
Na het omzetten staat de UPnP standaard aan. 

@caesar heeft hier destijds een 'beknopte uitleg' over geschreven. In het kort: Wanneer je een "gewone internetgebruiker" bent, merk je er niets van. 
In jouw geval zie ik dat het om een zakelijk abonnement gaat en zijn er net wat meer dingen afhankelijk van het internet. Wil je ter verificatie jouw geboortedatum en laatste 4 cijfers van het Iban rekeningnummer tussen haakjes achter jouw adresgegevens invullen? 

shaohu

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk dank @Jiri heb zojuist mijn gegevens aangepast. Het staat bij mijn huisnummer privé.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal super! Dankjewel voor jouw gegevens, @shaohu
Ik heb IPv4 voor je besteld. Deze wordt zo snel mogelijk geactiveerd op jouw modem.

 

Per mail volgt nog even een bevestiging.

shaohu

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geweldig dankjewel!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic