Goedenavond,
Een vriend van mij had een minecraft server aangemaakt maar nu kan ik niet joinen.
Ik wou even mijn upnp instellingen bekijken, maar nu kom ik erachter dat ik die helemaal niet hierop heb.
Ook mis ik nog andere instellingen die mijn vriend wel heeft.
Hoe kan ik nu mijn upnp instelling zien?
Ik heb een zakelijk abonnement en een connectbox giga.
Groet,
nlswlsnk
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @nlswlsnk . Ik werd erbij geroepen en hier ben ik dan! Ik ga je verbinding laten omzetten naar ipv4 only. Binnen 24 uur moet dit gefixt zijn!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waarschijnlijk woon je in voormalig UPC-gebied en gebruikt het modem een IPv6 DS-Lite-profiel (IPv4-adres in subnet 213.127.0.0/17). Klopt dat?
Voor het verbinding maken met een server elders op internet hoef je overigens geen instellingen aan te passen op jouw router.
Dat zou best kunnen, weet ik zo niet. Heb er helaas ook niet veel verstand om dit dan weer na te checken.
Dus het probleem zou dus bij het maken van de server liggen ipv het moeten kunnen joinen van mij?
Kun je controleren wat jouw IPv4-adres is? Je hoeft alleen de eerste helft te controleren/vermelden.
Ja dat kan ik wel, dat begint met 192.
Dat is waarschijnlijk het (interne) IP-adres van jouw apparaat. Ik bedoelde het externe/publieke IP-adres, zie link in mijn vorige reactie.
Oke, dat is: 213.127 inderdaad.
IPv6 DS-Lite is de reden dat instellingen als port forwarding en UPnP ontbreken op jouw modemrouter. Zoals eerder aangegeven heb je deze instellingen niet nodig om met de server te verbinden, maar DS-Lite kan er wel voor zorgen dat deze verbinding mislukt. Het laten omzetten van het profiel naar IPv4 Only is dan de oplossing.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Oke bedankt!
Hey @nlswlsnk . Ik werd erbij geroepen en hier ben ik dan! Ik ga je verbinding laten omzetten naar ipv4 only. Binnen 24 uur moet dit gefixt zijn!
Top dankjewel!
Hey,
Ik heb precies hetzelfde probleem die @nlswlsnk ook had. Kunt u mij daarmee ook helpen? En als de verbinding naar ipv4 is omgezet, moet ik dan zelf de upnp aanzetten of gaat dat automatisch? En heeft het ook gevolgen met de internet verbinden et cetera ?
Alvast hartelijk dank
Uiteraard kan ik dit ook voor jou regelen, @shaohu
Na het omzetten staat de UPnP standaard aan.
@caesar heeft hier destijds een 'beknopte uitleg' over geschreven. In het kort: Wanneer je een "gewone internetgebruiker" bent, merk je er niets van.
In jouw geval zie ik dat het om een zakelijk abonnement gaat en zijn er net wat meer dingen afhankelijk van het internet. Wil je ter verificatie jouw geboortedatum en laatste 4 cijfers van het Iban rekeningnummer tussen haakjes achter jouw adresgegevens invullen?
Hartelijk dank @Jiri heb zojuist mijn gegevens aangepast. Het staat bij mijn huisnummer privé.
Helemaal super! Dankjewel voor jouw gegevens, @shaohu
Ik heb IPv4 voor je besteld. Deze wordt zo snel mogelijk geactiveerd op jouw modem.
Per mail volgt nog even een bevestiging.
Geweldig dankjewel!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.